Двамата са ученици от 12 клас на Националното училище за изящни изкуства „Илия Петров" - София.
Съвместната им изложба включва творби, обосноваващи идеята за преображение - графики, акварели, рисунки на Борис Праматаров и скулптури на Гео Павлов.
Борис се вдъхновява от прочутия разказ на Кафка „Метаморфозата" и прави цикъл от графики.
В тях създава един свят-притча, в който преображението на обикновения търговски пътник Грегор Замза в гигантско насекомо става причина за самотата, отчуждението, ужаса и чувството за вина на героя.
На преден план излиза необяснимото, абсурдът на това преображение, което деформира човека и обезценява живота му.
Акварелите му се позовават на няколко библейски притчи за преображения: „Първородният грях", „Жената на Лот", „Слуга в рая" и др.
Интерпретации на преображениeто са и серията от скулптури на Гео Павлов, наречени „Модули".
Авторът „играе" с три различни модула, като всеки един от тях "клонира" по пет пъти.
Всяка от петте работи се състои от тези три различни модула. И създава коренно различно внушение поради различната си логика на композиране.
Konstantin
на 18.06.2008 в 12:21:17 #1Работите на момците не "създават" никакво "внушение" освен дълбока скръб, че младите у нас и по света се обучават от млада възраст да служат на грозотата. Като организираш изложба на дванайсетокласници, те десетилетия наред ще си мислят, че са постъпили правилно като следват моделите на техните бездарни учители, които следват други модели, възприети от хора, които са общували с някой, който е чел "Точка и линия в равнината" на Василий Кандински, но не е разбрал нищо. Оттам нататък и най-талантливите стават безропотни следовници на бездарието и липсата на всякаква духовност, която обаче нагло се представя за последната дума на човешкото развитие. А пропо, коя точно библейска притча би трябвало да е "Слуга в рая"? Да не би да е тази за "Богаташа и бедния Лазар"?