Този сборник с репортажи, наречени от критиката „литературни бижута", е предшественикът на „Хладнокръвно", където повествователният талант на Труман Капоти се разгръща до несрещана преди това степен.
Нещо повече, превръща го в родоначалник на ново литературно течение - художествената документалистика.
„Музика за хамелеони" ни среща с безупречно соанирана креолска аристократка, отпиваща деликатно абсент в елегантния си салон на остров Мартиника; със злостен убиец, изпращащ на бъдещите си жертви зловещи предупреждения под формата на миниатюрни ковчези; с достопочтен мъж от щата Кънектикът, луд по дванайсетгодишно момиче, което дори не е виждал.
Срещаме и самия Капоти, който - независимо дали пуши в компанията на жената, която му чисти, или си разменя пикантни сексуални клюки с Мерилин Монро - си остава елегантен злобар и състрадателен автор, насочил поглед към обществената фауна на своето време.
Пет от тринайсетте „бижута" излизат за първи път на български език.
Те са били спестени на българските читатели при първото издание през 1981 г., тъй като в тях се говори открито за секс, за хомосексуалността на автора, а и за някои политически пристрастия, сметнати навремето за неподходящи.
Издава Colibri.