По Червения площад преминаха балистичните ракети „Искандер - М", част от ракетния комплекс „Топол".
Това стана по време на военния парад по повод 63 години от Деня на победата, който се състоя в руската столица.
На този ден Русия отбелязва победата си във Великата отечествена война, затова и парадът е най-големият в годината.
През Червения площад преминаха 8 хиляди военнослужещи, 111 военни машини. В парада участваха и 32 самолета и вертолета. Сред тях бомбардировач Ту-160 и изтребители.
Само музикантите, които изпълниха руския химн, бяха 550 души.
Военните, които участват в манифестацията, бяха поздравени от и.д. министър на отбраната Анатолий Сердюков.
Тази година всички родове войски преминаха за първи път с новите си бойни знамена. Военните също са с нова униформа.
Това е и първото официално мероприятие на новоизбрания руски президент Дмитрий Медведев. На трибуната до Медведев бе и вече премиер на Русия Владимир Путин.
В речта си Дмитрий Медведев определи днешния ден като „най-свещения за руския народ", който е станал символ на националното единство.
„Истинското предназначение на оръжието и военната техника е надеждната защита на родината. Нашата армия и флот укрепват, те набират сили, както и самата Русия", каза държавният глава.
Дмитрий Медвдев благодари на ветераните от войната, които преминаха в началото на парада.
9 май ще остане ден на освобождението, благодарение на бойците, които са се жертвали, допълни новият руски президент: „Победителите ни дадоха заряд и вяра в нашите национални сили, самостоятелност и свобода."
Питанчо
на 11.05.2008 в 00:37:05 #351... при толкова много експерти, разбира се човек трябва да е по спокоен
Питанчо
на 11.05.2008 в 00:36:09 #350Разбрах, че червения експерт е някакъв си морков и като разбера що за зеленчук е и другоцветния, такава салатка ще си спретна, че може и ракийката да не си пия
USAma
на 10.05.2008 в 21:15:24 #349При Елцин Русия премина през всички кръгове на Ада. Рецептата беше същата, като в Латинска Америка. Да се разруши икономиката, здравеопазването, самата държавност. При Путин конституционният ред и териториалната цялост са възстановени. Руската територия вече не е парцал, продран от сепаратистки мераци. Държавата взе да работи не за олигарсите, а за обществото. Тя наложи контрол върху енергийния отрасъл и резултатът е $350 млрд. приходи през 2007 г. (при $76 млрд. през 1999 г). Резултатът е и $500 млрд. златно-валутен резерв, който нарежда страната по този показател на трето място в света след Китай и Япония. Рублата стана конвертируема, притокът на чужди инвестиции скочи 7 пъти и през 2007 г. достигна $82,3 млрд. Външният дълг бе стопен до 3% от брутния вътрешен продукт - един от най-добрите показатели в света. Пак през 2007 г. икономическият растеж достигна рекордните 8,1 %. Последните осем години БВП нарасна със 72%, реалната заплата – над 4 пъти, а реалните доходи и пенсии – 2,4 пъти. БВП в доларово изражение се увеличи почти осем пъти, увеличи се и делът на Русия в световната икономика. Съществува мнение, че всички тези успехи се обясняват с поскъпването на петрола и природния газ. Това е вярно, но само отчасти. Страната наистина получи много допълнителни петродолари: допълнителните доходи от повишаването на световните цени на суровините в сравнение с тяхното средно равнище за предшестващите осем години достигна за 2000-2007г. почти 500 милиарда долара (от които основната част - 450 милиарда долара – бяха получени през втория мандат на Путин). Щастливата ценова конюнктура много помогна да се повишат доходите и на населението, и на държавата. Но нейното влияние върху производството съвсем не бе решаващо: повишаването на цените на петрола ускори растежа на БВП с около 2% при среден растеж 7% годишно.
valic
на 10.05.2008 в 21:12:39 #348A t i l a, що не идеш да си изразходиш напрежението
Г- н
на 10.05.2008 в 19:01:24 #347Продължение: '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ...................Регулираните от държавата тарифи върху продукцията и услугите на инфраструктурните монополи се повишават с темпове, изпреварващи растежа на цените в свободния сектор на руската икономика... При това този монополен сектор не демонстрира висока ефективност. Така монополистите удушават конкурентния сектор на нашата икономика“. Всичко това през годините е казано от Владимир Путин в посланията му към Федералното събрания. Казаното е абсолютната истина, а как е на практика – всички ние знаем. Така, че в заключение остава да се приведе съвсем прясното изказване на същия автор, прозвучало на разширеното заседания на Държавния съвет през февруари: „Това, което вършат централните федерални органи по места,..., с подкрепата на териториалните и местни органи – това е просто ужас“. Остава да се надяваме, че на новия президент през следващите години му предстои първи мандат. Ако и цените на петрола не паднат... Анализът на Евсей Гурвич е публикуван в руския вестник „Газета“ и е част от проекта „Резултатите от управлението на Владимир Путин“. /БГНЕС БГНЕС '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Г- н
на 10.05.2008 в 18:59:48 #346Ще успее ли куклата на конци Медведев да управи "нещата" в Русия: ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Двата мандата на Владимир Путин 06.05.2008 Първият и вторият мандат на Владимир Путин се различаваха помежду си така сякаш ние имахме не един и същ президент, а два различни политически режима, смята Евсей Гурвич, ръководител на икономическата експертна група. Бърз растеж демонстрираха много различни страни: добиващи петрол и газ, и внасящи ги, енергично провеждащи реформи и тъпчещи на място, тясно свързани с руската икономика и ориентирани към Европа. В Армения растежът за осемте години се оказа два пъти по-висок от нашия /143%/, в Латвия той достигна 95%, в Украйна – 76%. Не е възможно да се говори за целия период като единно цяло. Първият и вторият мандат се различаваха помежду си, сякаш ние нямахме един и същи президент, а два различни политически режима. През първия мандат бяха направени много полезни неща за нашата икономика. Разумната макроикономическа политика създаде условия за инвестиции, реформата в електроенергетиката показа как може да се усили конкуренцията, дебюрократизацията облекчи започването на нови бизнес, започна въвличането на земята в пазарния оборот, значително бе намалена данъчната тежест в несуровинните сектори – и това далеч не е пълният списък от извършени неща. Сформираха се по-правилни отношения между бизнеса и държавата: ние успяхме да се отървем от ситуацията, създала се през 90-те години, която икономистите наричаха „завземане на държавата“, когато интересите на крупния бизнес често се поставяха над интересите на обществото. Мисля, че през този период реформите вървяха в правилната посока и толкова бързо, колкото реалността позволяваше това. Всичко се промени по време на втория мандат, сякаш икономическата политика бе преобърната нагоре с главата. Властите преминаха от изграждането на пазарна икономика към изграждането на бизнеса /първоначално в преносен, а след това и в пряк смисъл/. Реформирането на естествените монополи на само спря, но и тръгна назад: започнаха да се създават все нови държавни монополи, които дават нови и нови доказателства за своята неефективност. Качеството на държавните институции – съдилища, административна система – започна да се влошава /за което свидетелстват всички международни рейтинги/. Нещо повече, те бяха сериозно компрометирани, защото започнаха активно да се използват като инструмент за преразпределяне на собствеността или в политическата борба. Ако преди интересите на обществото често се жертваха в угода на крупния бизнес, сега те се пренасят в жертва на интересите на бюрокрацията. Не е учудващо, че все повече разцъфва корупцията. Продължително време се запазваше само качествената макроикономическа политика, макар по ирония на съдбата, именно тя се подлагаше на най-голяма критика. Но в предизборния период се влоши и макроикиномическата политика, резултат от това е бума на инфлацията. В такава неблагоприятна среда просто не може да се развива иновационно производство – то и не се развиваше. При сравняването на първия с втория мандат веднага идват на ум известните теории за „ресурсното проклятие“. Изследванията показват, че в страните с неразвити държавни и политически институции допълнителните суровинни богатства водят не до ускоряване, а до забавяне на развитието. Основните усилия се изразходват не за продуктивна дейност, а в борба за природната рента, в резултат на което се усилва корупцията и спада качеството на управление. Много важен, макар и недооценен резултат е вкоренилото се дълбоко недоверие към всички институции /държавни, политически, финансови/, освен президента. Въпреки пълното отсъствие на обективни основания, населението убедено очаква нова криза – я дефолт, я деноминация. Стана дума затова даже на последната пресконференция на президента. Това би било забавно, ако не бе опасно: та нали икономиката до голяма степен се изгражда на базата на доверие /иначе коли и къщи не биха се продавали за оцветени книжки/. Много финансови кризи възникват на базата на „самосбъдващо се очакване“: ако вложителите очакват банкрут на банката, те изтеглят своите влогове – и банката банкрутира. Като резултат ние останахме със суровинна, монополизирана и одържавена икономика, дефектни държавни институции, с дефицит на доверие на населението спрямо икономиката и държавата. И ако на някой подобни оценки се строят неоправдано сурови, нека се обърнем към мнението на много компетентен източник: „... у нас бавно се променят основните принципи на работата на икономиката. Тези проблеми се състоят в прекалената намеса на държавата в тези сфери, където тя не трябва да бъде, и в отсъствието й там, където е необходима. Днес участието на държавата в собствеността, предприемачеството и потреблението отчасти е излишно. И напротив държавата остава пасивна при създаването на единно икономическо пространство в страната, в задължителното изпълнение на законите, при защитата правото на собственост“; “Същността на държавното регулиране в икономиката не е в увеличаването на административните лостове, не е в експанзията на държавата в отделни отрасли /ние това вече сме го минавали и е било неефективно/ и не е в подкрепата на избрани предприятия и участници на пазара, а в защитата на частната инициатива и всички форми на собствеността“; „Системата защитава своите права да получава т.нар. статусна рента, казано направо – подкупи. Този начин на съществуване на властта представлява заплаха за обществото, за държавата“; „Държавните предприятия още присъстват в почти всички сектори на икономиката. За пример, от почти 10 хиляди унитарни предприятия само единици работят наистина ефективно. Неефективният държавен сектор освен допълнителни разходи и проблеми нищо друго не може да даде на нашата икономика“; „Регулираните от държавата тарифи върху продукцията и услугите на инфраструктурните монопол
Г- н
на 10.05.2008 в 18:54:54 #345Ето какво представляват "миролюбивите" мужици , които са готови , да "бранят" мира до последна си капка кръв: ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ................33. СЕКРЕТНЫЙ ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ ПРОТОКОЛ При подписании договора о ненападении между Германией и Союзом Советских Социалистических Республик нижеподписавшиеся уполномоченные обеих сторон обсудили в строго конфиденциальном порядке вопрос о разграничении сфер обоюдных интересов в Восточной Европе. Это обсуждение привело к нижеследующему результату: В случае территориально-политического пере устройства областей, входящих в состав Прибалтийских государств (Финляндия, Эстония, Латвия, Литва), северная граница Литвы одновременно является грани цей сфер интересов Германии и СССР. При этом инте ресы Литвы по отношению Виленской области при знаются обеими сторонами. В случае территориально-политического пере устройства областей, входящих в состав Польского го сударства, граница сфер интересов Германии и СССР будет приблизительно проходить по линии рек Нарева, Вислы и Сана. Вопрос, является ли в обоюдных интересах желательным сохранение независимого Польского государства и каковы будут границы этого государства, может быть окончательно выяснен только в течение дальнейшего политического развития. Во всяком случае, оба правительства будут решать этот вопрос в порядке дружественного обоюдного согласия. Касательно юго-востока Европы с советской сто роны подчеркивается интерес СССР к Бессарабии. С германской стороны заявляется о ее полной полити ческой незаинтересованности в этих областях. Этот протокол будет сохраняться обеими сторона ми в строгом секрете. Москва, 23 августа 1939 года По уполномочию За Правительство Правительства СССР Германии В. Молотов И. Риббентроп............... '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Кой е по-голям агресор Хитлер или Сталин?
Е_С_ССР
на 10.05.2008 в 17:01:10 #344Интересното е че не малка чат от еврейте са от български произход ШОК а . Говоря истината. След разпада на стара велика България, племето на оногундурите водени от Аспарух се заселва тук на Балканите, а това на Бат Баян остава по местата си от времето на Кубрат. Хазарите завладяват нашите отвъддунавски земи ( в днешна Украйна) и създават своя Хазарски хаганат, в който както споменах живеят и доста българи. Проблемът на новообразуваната държава е как да консолидира мултиетническото си население в единна държава. Както Борис, нашият княз-кръстител, и хазарският владетел решава да избере една от монотеистичните религии за да укрепи властта. Даже Константин Кирил - философ е изпратен от Византия за да ги убеди в предимството на християнската религия. Но хаганът избира юдеизма за официална религия в своята империя и така след нейния разпад, голяма част от населението започва да се възприема като юдеи/евреи, заради изповядващата си религия. Така немалка българска кръв сега тече и във вените на евреите
Г- н
на 10.05.2008 в 16:10:03 #343Резончо: ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ............кой е пробвал руското оръжие, после е голям приятел на Русия. Виж Германия сега!............ ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Резончо , сигурно имаш предвид боядисаната политическа проститутка Шрьодер , който извлече ЛИЧНА изгода от собствено политическо решение? Сеага цяла Германия пикае на сурата му. А като гледам и Япония е голям "приятел" на Русия. Спомни си Резончо ,за Курилските острови. Щях да забравя - и Унгария , Чехия и Полша , същп са големи "приятели" на мужиците.
Г- н
на 10.05.2008 в 16:02:25 #342Ето какво представляват "миролюбивите" мужици , които са готови , да "бранят" мира до последна си капка кръв: ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ................33. СЕКРЕТНЫЙ ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ ПРОТОКОЛ При подписании договора о ненападении между Германией и Союзом Советских Социалистических Республик нижеподписавшиеся уполномоченные обеих сторон обсудили в строго конфиденциальном порядке вопрос о разграничении сфер обоюдных интересов в Восточной Европе. Это обсуждение привело к нижеследующему результату: В случае территориально-политического пере устройства областей, входящих в состав Прибалтийских государств (Финляндия, Эстония, Латвия, Литва), северная граница Литвы одновременно является грани цей сфер интересов Германии и СССР. При этом инте ресы Литвы по отношению Виленской области при знаются обеими сторонами. В случае территориально-политического пере устройства областей, входящих в состав Польского го сударства, граница сфер интересов Германии и СССР будет приблизительно проходить по линии рек Нарева, Вислы и Сана. Вопрос, является ли в обоюдных интересах желательным сохранение независимого Польского государства и каковы будут границы этого государства, может быть окончательно выяснен только в течение дальнейшего политического развития. Во всяком случае, оба правительства будут решать этот вопрос в порядке дружественного обоюдного согласия. Касательно юго-востока Европы с советской сто роны подчеркивается интерес СССР к Бессарабии. С германской стороны заявляется о ее полной полити ческой незаинтересованности в этих областях. Этот протокол будет сохраняться обеими сторона ми в строгом секрете. Москва, 23 августа 1939 года По уполномочию За Правительство Правительства СССР Германии В. Молотов И. Риббентроп............... '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Кой е по-голям агресор Хитлер или Сталин?
Г- н
на 10.05.2008 в 15:56:35 #341Руското оръжие е като хубавия кон , който леко понакуцва , няма няколко предни зъба и от време на време препърдява.
Вигоров
на 10.05.2008 в 15:52:13 #340Сами се поставяме в ситуация на съучасници в американските престъпления по света и нищо хубаво не трябва да очакваме. Носиме пълната отговорност и ще трябва да си поемаме рисковете, както удариха Испания, Англия и т. н. А християни, мюсюлмани, будисти има всякакви, едно е междунарадното право.
Вигоров
на 10.05.2008 в 15:23:29 #339Сирия и Иран имат право на всякакви оръжия, щом Америка дава на Израел.
Бойчо
на 10.05.2008 в 15:12:44 #338Ами нали съм ви чел и на двамата постингите. Правя ги в качеството си на гражданин. Единия по-скоро "руснак" от колкото българин другия "американец".
distiller
на 10.05.2008 в 15:10:36 #337"Искандер" са противовъздушни комплекси - по-отбранително от това едва ли има.
Вигоров
на 10.05.2008 в 14:58:16 #336"Искандер - М", това е аргументът с който само се съобразява Вашингтонският халиф на Багдад. Да не чака светът нито милост, нито справедливост от този изверг. Хванал му е чалъма Медведев.
Бойчо
на 10.05.2008 в 14:52:01 #335Big Papa, между теб и Резона голяма разлика няма.
thunderlord
на 10.05.2008 в 13:03:45 #334akinom Аз лично очаквах да видя по -модерните джаджи, "Хризантема", "Триумф" , "Берег", БМПТ, Т-95
thunderlord
на 10.05.2008 в 12:52:25 #333Татяна Москва На немците пак не им провървя в Ленинград
dddddd
на 10.05.2008 в 12:24:25 #332