Може и да не сме чували за тях, но азиатските известни личности Чен Кун, Яо Чен, Гао Деганг, Лий Кай-Фу са всъщност много по популярни от Кати Пери, Джъстин Байбър или Лейди Гага, които са най-следените известни личности в Туитър (освен Барак Обама) в света.

Чен, Яо и Гао, всеки един от тях има по над 54 млн. последователи в Сина Уейбо (Sina Weibo), най-посещаваната социална платформа в Китай(500 млн. регистрирани потребители), подобие на Фейсбук.

Въпреки всичко най-популярните имена в тази част на света не са популярни изпълнители, каквито са в САЩ или Европа. В повечето случаи те са бизнесмени- бизнес предприемачи, имотни босове, адвокати и писатели. В топ 10 на най-популярните имена в сайта Сина Уйбо дори е и религиозно гуру.

Лий Кай-Фу, бивш президент на китайския Гугъл, е една от най-популярните фигури в сайта, с близо 51 млн. последователи.

Роденият в Тайван предприемач е главен директор на компанията Innovation Works, която се занимава с усвояването на рисков капитал за китайски технологични стартъпи.

Неговите интернет постове се споделят от стотици хиляди потребители, като понякога малки компании отбекязват невиждан ръст в печалбите си, само защото той е споделил, че харесва продукта им. Такава една компания е малка американска фирма за замразени десерти, която благодарение на симпатизиращ коментар на Лий Кай, бележи голям ръст в приходите си.

Седмият по популярност в китайския сайт е Рен Зикианг, един от най-големите босове в неджимото имущество в страната. Преди години изпълнителният директор на Хуа Яун Груп се славеше с неприязънта си към хората, които не могат да си позволят закупуването на къща. Заради арогантното си поведение, той дори бе замерван с обувки публично.

Но заради добре калкулирани постове в страницата си, той успя да изчисти образа си и да спечели симпатията на публиката с ангажираността си на социални теми.

Кралицата на сайта е 32-годишната актриса Яо Чен, която стана известна с постовете си срещу ограничената свобода на словото в Китай и с ангажираността си към екологични проблеми, като замърсеността на въздуха в големите азиатски градове.