Производството на аксесоари е най-печелившата дейност за фирмите от света на модата. Това обяснява и защо многобройни фирми, които по-рано произвеждаха само дънки или пуловери, се пренасочиха и към тази сфера.
Проучвания показват, че производителите и дистрибуторите на кожени изделия, бижута, часовници, очила, копринени продукти и луксозни куфари и чанти от рода на Samsonite, Tod's и Timberland регистрират най-високата стойност, измерваща отношението на печалбите спрямо оборота - 21%.
На второ място са производителите на бижута и часовници - 17 %.
На трето място са фирмите, произвеждащи продукти за разкрасяване (13 %). Сред тях са например компании като L'Oreal и Clarins.
Пак 13 % регистрират и фирмите, занимаващи се с продажба на мода на дребно като Gap и Stefanel.
На четвърто място с 12 % се нареждат компаниите за спортно облекло, сред които са Adidas и Puma, както и финансовите конгломерати от рода на Christian Dior и Poltrona Frau.
После идват фирмите, произвеждащи само облекло като Valentino Fashion Group и Mariella Burani (10 %). 8 % пък регистрират компаниите за очила.
Изводът на изследването, направено от миланският университет „Бокони" и цитирано от Пронто София, е че фирмите за аксесоари имат и най висок процент възвращаемост на инвестициите - 25.
Средният процент за фирмите от сферата на модата е 15. Този за фирмите за очила пък е едва 6.