Самолетът „Solar impulse 2" ще остане на земята за ремонти на Хавайските острови в продължение на няколко месеца след завършването на близо половината от планираната обиколка на планетата без използването и на капка гориво, съобщават световните информационни агенции.

„Необратими повреди на някои части от батериите ще изисква ремонт, който ще отнеме няколко месеца", се посочва в изявление на пресслужбата на историческия проект.

Екипът обяви през миналата седмица, че температурите на батерията в иновативния апарат са се увеличили по време на изтощителното 5-дневно пътуване от Япония до Хавай, като няма начин за охлаждане на акумулаторите на батерията докато самолетът е във въздуха.

Имаше надежди, че ремонтите могат да бъдат привършени до следващия месец, но поправките ще продължат до началото на пролетта на 2016 г.

Говорителка на проекта е казала пред "Франс прес", че е възможно акумулаторните батерии да е необходимо да бъдат подменени изцяло, ако съществуващата система не може да бъде поправена.

Самолетът е пилотиран от швейцареца Андре Боршберг, който вече постигна нов рекорд за най-дълъг полет, управляван от един човек.

От екипа на „Солар импулс 2" заявиха, че прегряването на батерията по време на дългия полет през Тихия океан не е било причинено от техническа неизправност или „слабост на технологията".

Проблемът всъщност бил провалът напълно да се предвиди бързата скорост, с която могат да се покачват температурите на батерията в тропически климат, се посочва още в изявлението.

„Солар Импулс 2" започна околосветската си обиколка от Обединените арабски емирства по-рано тази година, захранван от 17 хил. слънчеви клетки.

Размахът на крилете му е по-голям от този на „Боинг 747", но теглото му е приблизително същото като на лек автомобил благодарение на неговата лека конструкция.