Спасителните екипи в Индия се опитват да спасят 40 работници, които са заседнали в срутен тунел на хималайската магистрала, съобщава "Ройтерс". Според властите работниците са в безопасност и са добре. Доставят им храна, вода и кислород, а служители са в редовен контакт с тях. Заседнали са  в продължение на 60 часа.

4,5-километровият тунел, който се строи в щата Утаракханд се е срутил около 5:30 сутринта местно време в неделя. По това време там е имало около 50-60 работници на нощна смяна. Тези, които са били близо до изхода на тунела, са се измъкнали, но останалите 40, които са били по-дълбоко в тунела са заседнали поради срутването. Това разказа пред местните медии работник, който е успял да напусне тунела. "Това е много предизвикателна работа, защото докато почистваме отломките, все повече отломки падат от тавана, така че ние също се опитваме да спрем това с помощта на цимент", обясни Мохсен Шахиди, старши офицер от Националните сили за реагиране при бедствия. Отломките покриха площ от 40 метра, а 40-те мъже са заседнали в зона от около 50-60 метра, добави той.

Девендра Сингх Патуал, държавен служител по управление на бедствия, съобщи, че спасителите са изградили платформа за поставяне на евакуационната тръба и са започнали да я прокарват. Той добави, че не е сигурно колко време ще отнеме изтеглянето на работниците. Екип от геолози е пристигнал, за да установи причината за инцидента.

Регионът е предразположен към свлачища, земетресения и наводнения, а инцидентът следва събития на слягане на земя, за което геолози, жители и служители обвиняват бързото строителство в планините.

Работата по участъка от тунела започна през 2018 г. и първоначално беше планирана да приключи до юли 2022 г. Сега се очаква да се забави до май 2024 г., се казва в изявление на правителството.

Броят на загиналите от внезапните наводнения в индийските Хималаи се покачи до 74

Броят на загиналите от внезапните наводнения в индийските Хималаи се покачи до 74

След проливните дъждове в североизточния щат на Индия Сиким езерото Лонак преля

"Първоначално помислихме, че може да е леко срутване и започнахме да отстраняваме отломките, колкото можем", каза Раджив Дас, работникът, който се измъкна безопасно, пред вестник Indian Express.

Магистралата Чар Дам е един от най-амбициозните проекти на правителството на премиера Нарендра Моди. Целта е да бъдат свързани четири почитани места за поклонение чрез 889 км двулентов път, който се изгражда на цена от 1,5 милиарда долара. Проектът беше изправен пред критики от експерти по околната среда и част от работата беше спряна, след като стотици къщи бяха повредени от слягане по маршрутите. Въздействието на проекта не е правилно оценено преди началото на строителството, се казва в доклад на експертна комисия, назначена от Върховния съд през юли 2020 г.

Когато одобри пътя през 2021 г., съдът предупреди, че правителството трябва да вземе предвид опасенията, изразени от комисията, и да изготви стратегия за опазване на околната среда. Ръководителят на панела напусна миналата година, като каза, че е разочарован, че препоръките му не са изпълнени.

Федералното правителство публично заяви, че е използвало екологични техники при проектирането, за да направи геологично нестабилните участъци по-безопасни.

Главният министър на Утаракханд Пушкар Сингх Дхами изтъкна, че държавата ще провери работата по всички тунели в процес на изграждане, за да гарантира, че са завършени безопасно.