Италианските власти са задържали капитана на круизния лайнер "Коста Конкордия", който се преобърна близо до италианския бряг в Средиземно море, съобщи Би Би Си.
Преди това капитан Франческо Скетино беше разпитван в продължение на няколко часа.
Tой заяви в интервю за италиански телевизионен канал, че корабът се е сблъскал с подводни скали, които не би трябвало да се намират на пътя на лайнера, ако се съди по данните на навигационната карта. Същевременно отрече за е имало отклонение от набелязания курс.
В резултат на сблъсъка корабът заседна в плитчината, като се преобърна на едния си борд.
Срещу капитана са повдигнати обвинения в небрежност, непредумишлено убийство и причинени щети.
Агенция „Франс прес" съобщи, че водолазите са открили черната кутия на кораба. Тя трябва да съдържа записи от разговорите между членовете на екипажа, които биха помогнали да се установи причината на инцидента.
Би Би Си предаде, че са спасени двама южнокорейски туристи, останали блокирани в една от каютите след като лайнерът се е преобърнал в плитчината. На спасителите са били необходими часове, за да достигнат до тях.
Междувременно стана ясно, че е спасен трети човек.
Според актуализирани данни, на борда е имало 3,216 пътници от 62 страни. Преди това се съобщаваше за над 4200 пасажери.
Двама от пътниците и един член на екипажа загинаха при крушението. Близо 70 души са ранени, двама от тях са в тежко състояние.
Около 40 души все още са в неизвестност.
velkoto
на 17.01.2012 в 07:09:41 #9Чета ви плоските коментари и направо се изумявам колко сте прости и ограничени. Коментирате нещо, за което си нямате хал-хабер. Всеки един кораб над 20 000 бруто тона се вкарва и изкарва от пристанище от ПИЛОТ (или лоцман). Пилотите са по ранк капитани, но работят на пристанището и работата им е да вкарват и изкарват големите кораби от него. Много, много рядко капитанът на съответния кораб си позволява да маневрира в пристанище. Когато пилотът се качи на кораба цялото управление се възлага на него. Всички команди се дават от него. Капитанът седи и гледа отстрани и чака да дойде време за заставането на порта за да го координира. Съвременните големи кораби, особено лайнерите, са изключително маневрени и бъкани със системи за предотвартяване на подобни инциденти. Според мен капитанът, който има доста опит в тези води и с този кораб, е знаел много добре какво прави и причината за катастрофата е независеща от него. А масовата дезинформация от медиите е просто смешна. Хубаво е да се научите (журналята), че когато пишете дадена статия за еди-какво си, все пак се намират и хора, които разбират за какво става дума и ви се смеят с глас на глупостите.
halo
на 15.01.2012 в 14:07:08 #8Такива неща се случват от време на време, не е фатално. Нека да изчакаме резултатите от "черните кутии", пък тогава да коментираме.
Kurin
на 15.01.2012 в 10:21:19 #7Според актуализирани данни, на борда е имало 3,216 пътници от 62 страни. Преди това се съобщаваше за над 4200 пасажери. '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Не е грешка, едното е с екипажа (около 1000 човека), другото без! Цената само на изработката от корабостроителницата е към 450 млн. евро!
x-man
на 15.01.2012 в 09:39:42 #6@Le0n Да защото тази черупка в Македония беше от началото на миналия век и никой нормален човек не би се качил на такова корито. Ако се замисилиш малко ще осъзнаеш, че не броят на жертвите, а самият факт, че круизния кораб е успял да потъне е потресаващ. При всичките тези технологии и това, че кораба е един от най модерните. Според мен екипажа е направил голям гаф........ много голям гаф......... блъскали са го в скалите докато не са го потопили, никой там не е имал на идея какво прави. Кораба се е отклонил от курса почти в самото начало........ капитана го е вкарал в опасна зона и там е станала първата авария........ вместо да спусне спасителните лодки и да извика помощ, той е забил кораба в брега на скалисто островче........... след което е побързал да избяга..... кретения на квадрат........ дано изгние в затвора. Благодарение на бързата реакция на спасителите от острова, това не се превърна в огромна трагедия.
бик1
на 15.01.2012 в 09:30:20 #5Предполагам че тоя капитан ще го осъдят здраво.....не като случея в Македония където загинаха наши хора..съдът направо се подигра с тях.
Zoya
на 15.01.2012 в 09:19:40 #4Боже.....Какви застраховки, какви "5 лева' ?!? Някой от Вас разбира ли от кораби? И това, че машинното отделение седейки 4 дена в солена вода................просто го няма.......Лайнерът си отива за скрап. Жалко. Както и за загиналите хора.
Los Angeles 90034
на 15.01.2012 в 05:30:48 #3лайнара обърнал лайнера...
Мяф
на 15.01.2012 в 02:06:47 #2Взел е парите от застраховката
dddddd
на 15.01.2012 в 00:32:39 #1Le0n Много тъпо парче си. Едно е да се бутне круиз, друго е някаква стара бракма в едно езеро. Жертви на злополуки има всеки ден по целия свят.