Българска гражданка е потърсила помощ от посолството ни в Делхи след тежките наводнения в Индия, при които загинаха 324 души, съобщиха от пресслужбата на Министерството на външните работи (МВнР).

Българката е подала молба за помощ - нейната дъщеря била на лечение в болница в най-тежко засегнатия от наводненията индийски щат. Клиниката, в която е настанена жената, била наводнена и пациентите били настанени в хотел.

От посолството установили връзка с българката в Индия, след което се свързали и с майка ѝ с информацията, че болната решила да остане и да довърши лечението си, защото дъждовете намалели.

Сънародничката ни в Индия съобщила, че в същото лечебно заведение били настанени още две българки.

По данни на Външно няма пострадали български граждани вследствие от наводненията в Индия.

В Южна Индия невиждани наводнения от 100 г.

В Южна Индия невиждани наводнения от 100 г.

324 души са загинали

Мисията ни в азиатската страна информира още, че летището в град Кочи ще бъде затворено до 26 август, а влакове за дълги разстояния са отклонени.

Спасителните операции се извършват непрекъснато от силите за сигурност и стотици хора са пренасочени към безопасни места.

Има обявена 24-часова гореща линия във връзка с бедствията:

+0120 4807310.

От МВнР препоръчват на българските граждани, пребиваващи и пътуващи за Индия, да бъдат предпазливи и да се осведомят подробно за актуалната обстановка в района, за който планират да пътуват. До преодоляването на последствията от наводненията и възстановяването на транспортните връзки мисията ни препоръчва да не се пътува за Южна Индия и особено за щата Карала. Добре е гражданите да следят местните медии, да се свържат с туристическата компания, хотел или къща за гости и да следват съветите на местните власти. Също така, при възможност, да поддържат контакт със семейството и близките си.

При нужда, българските граждани могат да се свържат с посолството на Република България в Делхи на следните телефони:

+ 91 11 26115549

+91 11 26115551

+ 91 9910999498

Сигнали и молби за съдействие при бедствени ситуации на български граждани се приемат денонощно и на телефонните линии на Дирекция "Ситуационен център":

+359 2 948 24 04

+359 2 971 38 56

или имейл: crisis@mfa.bg.