Военно-транспортният самолет Ил-112В, който се разби при изпитателен полет в Кубинка, е трябвало да има система за гасене на пожар в двигателите.

"Системата за гасене на пожар не е работила. Това е възможна версия. Освен това тестовете бяха проведени набързо. Подготвяхме се за форума "Армия-2021", където трябваше да покажат самолета ", каза източник от Междудържавния авиационен комитет (МАК) пред Gazeta.Ru.

Олег Смирнов, председател на фондация "Партньор на гражданската авиация" и председател на комисията по гражданско въздухоплаване в Обществения съвет на Ространснадзор, потвърди пред Gazeta.Ru версията за проблемите със системата за гасене на пожар като "възможна".

"На съвременните самолети се поставя тристепенна система за гасене на пожар на борда. Първият етап е автоматичното включване - обясни Смирнов. - Вторият етап също се включва автоматично, ако огънят не е потушен. И третият етап се включва чрез ръчен режим с натискане на бутон или лост. И тази система не е сработила". Това посочи Олег Смирнов, докато изучавал видеото на катастрофата.

"От момента, когато запалването стана визуално забележимо, бяха нужни само 45 секунди, за да се удари самолетът в земята. Това е критично бързо ", каза експертът.