Ключова система за безопасност е била изключена на хеликоптера на американската армия, който се сблъска със самолет на American Airlines миналата седмица близо до летище "Рейгън" във Вашингтон.
При авиокатастрофара загинаха 67 души, припомня "Ройтерс".
Председателят на сенатската комисия по търговия Тед Круз заяви пред репортери, че хеликоптерът "Блек Хоук" е изключил системата за автоматично наблюдение и излъчване (ADS-B), която е разрешена за военните въздухоплавателни средства.
Хеликоптерът е прелетял с около 100 фута над максимално разрешеното за този маршрут, съобщи по-рано NTSB.
ADS-B е усъвършенствана технология за наблюдение, която проследява местоположението на въздухоплавателните средства.
Круз отбеляза, че хеликоптерът е имал транспондер, така че ще се появи на радара, но ADS-B е значително по-точен.
Миналата седмица сенатор Мария Кантуел, водещият демократ в комисията, постави въпроса защо от 2018 г. насам въздушната администрация позволява на военните полети да летят с изключено инсталирано ADS-B оборудване.
Круз също така заяви, че е поискал от авиационната администрация да извърши преглед на маршрутите на хеликоптерите в близост до други натоварени летища.
След катастрофата регулаторният орган за гражданска авиация наложи значителни ограничения на полетите на хеликоптери в района на летище "Рейгън" поне до края на февруари.