Главният изпълнителен директор на Air India Кембъл Уилсън предупреди в понеделник, че е твърде рано да се правят заключения за причините за самолетната катастрофа в Ахмедабад миналия месец, при която загинаха 260 души. Това се казва във вътрешна бележка до персонала, с която се е запознала агенция Reuters, след публикуването на предварителния доклад от индийското Бюро за разследване на авиационни инциденти (AAIB). Информацията е съобщена от "Ройтерс".

Според доклада, преди катастрофата в пилотската кабина е настъпило объркване, а двата двигателя на самолета Boeing 787 Dreamliner са останали без гориво, след като почти едновременно са били активирани превключвателите за спиране на подаването на гориво.

"Докладът даде по-голяма яснота, но и породи нови въпроси", посочва Уилсън в бележката. "В него не се посочва конкретна причина за инцидента, нито се отправят препоръки. Затова призовавам всички да не правят прибързани заключения - разследването далеч не е приключило."

Ужасяващо разкритие за катастрофата на Air India 171: Горивните клапи е възможно да са били умишлено изключени

Ужасяващо разкритие за катастрофата на Air India 171: Горивните клапи е възможно да са били умишлено изключени

Трегадията напомня за полет 9525 на Germanwings, когато вторият пилот разби умишлено самолета във Френските Алпи

Dreamliner-ът, пътуващ от Ахмедабад за Лондон, започнал да губи тяга и височина малко след излитане. При катастрофата загинаха 241 от 242 души на борда, както и 19 души на земята. Един единствен пътник е оцелял.

AAIB съобщи, че няма доказателства за технически неизправности или нередности при поддръжката, а всички изисквани процедури по техническо обслужване са били спазени. Въз основа на предварителния доклад не са предложени спешни действия към производителите Boeing или GE, доставчик на двигателите.

Междувременно Air India е изправена пред засилено внимание от регулатори и общественост. Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) обяви на 4 юли, че ще разследва нискотарифното подразделение Air India Express. Това стана след разкритие на "Ройтерс", че авиокомпанията не е подменила двигателни части на самолет Airbus A320 навреме и е фалшифицирала документи, за да покаже спазване на правилата.

Пилотската асоциация ALPA India, която представлява индийски пилоти към Международната федерация на пилотите (IFALPA), отхвърли предположенията за грешка на пилотите при катастрофата в Ахмедабад и призова за "справедливо и основано на факти разследване".

"Асоциацията на пилотите трябва да бъде включена в разследването, поне като наблюдател", заяви президентът на ALPA India Сам Томас.

Пилоти в Индия възмутени, че обвиняват загиналите им колеги в умишлено действие

Пилоти в Индия възмутени, че обвиняват загиналите им колеги в умишлено действие

Разследването на самолетната катастрофа в Индия навлиза в нова фаза