Слаба подготовка на пилотите за управление в ръчен режим при кацане е вероятната причина за катастрофата на руския самолет "Сухой Суперджет-100" на московското летище "Шереметиево" на 5 май, съобщават руските медии, като се цитира източник, запознат с работата на разследващата комисия на инцидента.
При катастрофата загинаха 41 души и десетима бяха ранени.
Според източника машината е преминала в режим на ръчно управление, след като е била ударена от мълния. Вероятно тя е предизвикала късо съединение, заради което са излезли от строя автоматичните системи за управление.
Самолетът на "Аерофлот" изпълняваше полет от Москва за Мурманск, но след около половин час се върна на летището и при аварийно кацане избухна в пламъци. На борда имаше 73 пътници и петима души екипаж.
Следователите разглеждат като причини за трагедията също така техническа неизправност и неблагоприятни атмосферни условия.
friend
на 12.05.2019 в 22:19:56 #2Здрасти Муха Искам също да се опитам да запълня една малка космическа дупка в познанията Ти за авиация! Модерните самолети летят на височина далеч нат слоевете афектирани от климата и метеорологията! С изключение на фазите на излитане, набиране на височина , и съответно снижаване и кацане! Това е и основната причина за толкова малко катастрофи в сравнение с поколенията самолети извършваше целия полет в слоевете повлияни от метеорологичните условия! ----------------------------- 1. Не можеш да запълниш една малка космическа дупка вмоите познания по авиация, защото тя е голяма. Останалите неща са ясни, най-малкото, защото и аз съм пътувал през последните години с модерни самолети. Относно старите руски, мога да ти разказвам много и даже на ми вярват, защото звучи смешно и налудничаво, но е факт... например, че имаше правостоящи и когато излитахме от Внуково към Краснодар накараха една жена да седне в скута наедин мъж, за да се закопчаят, защото летците бяха бивши военни и наистина излитаха почти вертикално.... а почти така и кацахме. Това разбира се беше отдавна, но хората не се изменят много.
friend
на 12.05.2019 в 19:05:07 #1Разбира се, че ще хвърлят вината на пилотите... После ще ги покрият и готовоооо. Виновна е и светкавицата, ама техниката не!!! Друг е въпросът, че щом не може да преодолее светкавицата, значи, че и техниката им е нефелна. Нали всеки самолет, летейки на 2-3000 км разстояние пресича поне два циклона, които генерират огромен брой светкавици..... С две дули: Пилотите виновни, но и техниката не е читава. Това е истината.