Слаба подготовка на пилотите за управление в ръчен режим при кацане е вероятната причина за катастрофата на руския самолет "Сухой Суперджет-100" на московското летище "Шереметиево" на 5 май, съобщават руските медии, като се цитира източник, запознат с работата на разследващата комисия на инцидента.
При катастрофата загинаха 41 души и десетима бяха ранени.
Според източника машината е преминала в режим на ръчно управление, след като е била ударена от мълния. Вероятно тя е предизвикала късо съединение, заради което са излезли от строя автоматичните системи за управление.
Самолетът на "Аерофлот" изпълняваше полет от Москва за Мурманск, но след около половин час се върна на летището и при аварийно кацане избухна в пламъци. На борда имаше 73 пътници и петима души екипаж.
Следователите разглеждат като причини за трагедията също така техническа неизправност и неблагоприятни атмосферни условия.
friend
на 12.05.2019 в 22:19:56 #7Здрасти Муха Искам също да се опитам да запълня една малка космическа дупка в познанията Ти за авиация! Модерните самолети летят на височина далеч нат слоевете афектирани от климата и метеорологията! С изключение на фазите на излитане, набиране на височина , и съответно снижаване и кацане! Това е и основната причина за толкова малко катастрофи в сравнение с поколенията самолети извършваше целия полет в слоевете повлияни от метеорологичните условия! ----------------------------- 1. Не можеш да запълниш една малка космическа дупка вмоите познания по авиация, защото тя е голяма.
Останалите неща са ясни, най-малкото, защото и аз съм пътувал през последните години с модерни самолети.
Относно старите руски, мога да ти разказвам много и даже на ми вярват, защото звучи смешно и налудничаво, но е факт... например, че имаше правостоящи
и когато излитахме от Внуково към Краснодар накараха една жена да седне в скута наедин мъж, за да се закопчаят, защото летците бяха бивши военни и наистина излитаха почти вертикално.... а почти така и кацахме. Това разбира се беше отдавна, но хората не се изменят много.
MYXA
на 12.05.2019 в 21:21:13 #6Френде здрасти! Вчера имах разговор около два часа с братовчед си който лети десетилетия на пътнически самолети! Летял е от Антонов и Тупулев, през Фалкон и Биаджио Аванти , до Бойнг и Еърбъс! Последно работи за частна чартърна компания с около 20 самолета (всичките Еърбъс)! Базирана във Вилнюс! В Момента лети рядко! Основно е инспектор треньор на симулатор за същата компания! Говорихме за доста неща, и не малко за случая Москва! Каза че са имали брифинг, и са обсъждали въпроса на база на не много , но сигурна информация! Той каза че летците не са били декларирали аварийно кацане , и за това не е имало чакащи пожарни коли! Кацане в режим на “direct law” не се счита за аварийно кацане! Били са ударени от светкавица в следствие на което е имало компютърни проблеми! Но целта на връщането е било повече превантивна мярка ,отколкото авария! Управлявали са самолета в режим както казах “direct law”,което е горе доле равносилно на пълно ръчно управление! Братовчед ми смята че на базата на това което знае и е видял от видеата, вината е изцяло на летците или по точно на липсата на достатъчно тренинг за летене в този режим ! Защото дори и летците да са имали опит, ако не са били напълно запознати точно с контрола на този самолет и точно в този режим, изобщо не е толкова просто и лесно! Почти никога не се каца на авто пилот, но винаги се каца в режим в който има предпазни лимити ограничавани от флайт контролера! Пак казвам! Не е много това което се знае! Понякога дори малка подробност може да промени драматично един анализ! Склонен съм да се доверя на инстинкта му! Защото той е може би един от най добрите Български летци на такъв тип самолети! Искам също да се опитам да запълня една малка космическа дупка в познанията Ти за авиация! Модерните самолети летят на височина далеч нат слоевете афектирани от климата и метеорологията! С изключение на фазите на излитане, набиране на височина , и съответно снижаване и кацане! Това е и основната причина за толкова малко катастрофи в сравнение с поколенията самолети извършваше целия полет в слоевете повлияни от метеорологичните условия! Всичко Най Добро!
Breaking-News
на 12.05.2019 в 21:15:35 #5Pen4o: ..."Боингите не оставиха шанс дори и на добри пилоти. Просто погребаха 150 души".. ----------- Пенчо, по света в момента летят над 27 хил. самолета от които американските (произведени) са над 60%. ( 15-16 хил. самолета) Руските действащи са само 164 самолета (и то действайщи в Куба, Северна корея, Африка) Разбирасе, че при 15 хил самолета може няколко да имат проблем ...макар че при тези двата - новите проблема е в софтуера за автоматична навигация,а не технически ( електроника, двигател и т.н.) АКо по пътищата на България 60 % от автомобилите са Мерцедес и 1 % Ферари, то шанса за един Мерцедес да дефектира, или катастрофира е много по голям отколкото едно от 10 те Ферарита например, само защото много повече мерцедеси се движат по пътищата! Русия според статистиката на ООН е на 1-во място в света по броя на самолетни катастрофи (13 пъти над средната стойност)!
Breaking-News
на 12.05.2019 в 20:59:34 #4А за безотговорните руснаци все в лошото време е проблема им.... Но никой от тях и не споменава за перманентно пияните диспечери на навигационната кула, които дават разрешение за кацане и излитане, или никой и дума не обелва за перманентно подпийналите пилоти! Авио диспечери (и пилоти) в Русия обикновено стават бивши военни пилоти пенсионирали се от армията и разбира се без всякаква квалификация като диспечери.... Над 64% от катастрофите в Русия са при кацане на самолетите и то при подадени разрешения за кацане от авио диспечерите! Никъде другаде по света, няма толкова много катастрофи при разрешение за кацане поради неправилно взето решение и разрешение от страна на наблюдаващия диспечер, а в такъв случай и по негова вина! Може ли да се забрави катастрофата на полската държавна делегация при кацане в Русия(над Смоленск), когато загина полския президент Лех Качински и 80% от членовете на полското правителство и то при абсолютно идентични обстоятелства с падналия самолет! Макар че в случая с полския самолет се говори и за бомба на самолета поставена в самолета още на летището и взривена дистанционно малко преди кацането... И колко още други катастрофи станаха в Русия, и то по вина на пияни диспечери, авио техници, пияни пилоти и абсолютно занемарени и непригодни писти за кацане, които иначе уж отговарят на международните стандарти!
Breaking-News
на 12.05.2019 в 20:53:58 #3friend, 1 ------- Подкрепям аргумента ти за опитите на руснаците да покрият техническата си немощ и безсилие да се конкурират с водещите страни (САЩ и ЕС) в авиоиндустрията. В този случай обаче, не само техническо несъвършенство на самолета изигра роля, а и неумението на пилотите да приземят самолета на ръчно приземяване. Защото самолета е успял да заходи обратно към летището и се връща обратно без проблем и с без работеща електроника.. Самолета се разбива при прекалено силния удар на колелата в пистата, които се счупват и парчета от тях пробиват резервоара, който възпламенява горивото (керосин)! Пилота просто се е забил в пистата и се е запалил... Но ако пилота беше достатъчно добре подготвен, можеше спокойно със щурвала (за ръчно управление по осите на крен и тангаж) да приземи ръчно самолета! Но той не го е направил, защото НЯМА нужния опит и квалификация да управлява самолет гражданската авиация! Това са военни пилоти, които след като се пенсионират отиват в гражданската авиация, но без необходимите часове с управление на граждански самолет със 100 - 200 пътници! Иначе, ДА! Техниката на пияндурниците е копирана, крадена и порусначвана ( както казваме побългаряване), което означава и нефункционираща!
Pen4o
на 12.05.2019 в 20:41:11 #2Боингите не оставиха шанс дори и на добри пилоти. Просто погребаха 150 души
friend
на 12.05.2019 в 19:05:07 #1Разбира се, че ще хвърлят вината на пилотите... После ще ги покрият и готовоооо. Виновна е и светкавицата, ама техниката не!!! Друг е въпросът, че щом не може да преодолее светкавицата, значи, че и техниката им е нефелна. Нали всеки самолет, летейки на 2-3000 км разстояние пресича поне два циклона, които генерират огромен брой светкавици..... С две дули: Пилотите виновни, но и техниката не е читава. Това е истината.