Страничен панел заедно с деактивирана врата на самолет Boeing 737 MAX 9 се откъсна по време на полет на Alaska Airlines от Портланд за Онтарио, Калифорния в петък, предава Ройтерс.

Ръководителят на Националния борд за безопасност на транспорта на САЩ NTSB каза, че не е имало пътници, седнали до откъсналия се панел. Председателят на NTSB Дженифър Хоменди уточни на пресконференция късно в събота, че двете места до частта от фюзелажа, която се е откъснала, са били незаети.

"Имаме много, много голям късмет тук, че това не завърши с нещо по-трагично", каза Хоменди. Части от седалката до фюзелажа, включително облегалката за глава, липсваха.

Пътници съобщиха, че тениската на момче, седнало на ред 26, е била изсмукана, докато майка му го е държала, за да предотврати и то да бъде засмукано. Излетяли са и няколко телефона.

Федералната авиационна администрация (FAA) в събота спря 171 самолета Boeing 737 MAX 9 за проверки за безопасност след аварийното кацане на самолета, който беше в експлоатация само осем седмици.

Част от фюзелажа се откъсна от лявата страна на самолета, докато той се издигаше след излитане от Портланд, Орегон, на път за Онтарио, Калифорния, принуждавайки пилотите да се върнат и да кацнат безопасно с всички 171 пътници и шестима членове на екипажа на борда. Съобщава се за няколко леки наранявания, каза Хоменди.

FAA не изключи по-нататъшни действия, тъй като започна проучване за потенциалната структурна повреда, която остави правоъгълна дупка в зона на фюзелажа, запазена за допълнителна врата, но която е запушена и дезактивирана на самолета на Alaska Air.

Разследващите ще разгледат записите за поддръжка, системата за херметизиране и компонентите на вратата. - каза Хоменди. "Ще отидем там, където ни отведе разследването", каза тя, като помоли обществеността за помощ за намирането на липсващата врата, за който се смята, че е в предградие западно от Портланд.

Хоменди похвали FAA за бързото приземяване на всички машини MAX 9, за да "осигури непрекъсната безопасност".

Alaska Air съобщи, че е спряла полетите на 18 от своите самолети MAX 9, които възобнови да използва в събота след скорошни задълбочени проверки. Авиокомпанията каза, че води дискусии с FAA, "за да определи каква, допълнителна работа е необходима, преди тези самолети да бъдат върнати в експлоатация". FAA може да обяви изискванията за проверка още в неделя, казаха служители.

Допълнителната врата обикновено се монтира от нискотарифни авиокомпании, използващи допълнителни седалки, които изискват повече пътища за евакуация. Тези врати обаче са постоянно затворени или деактивирани на самолети с по-малко места, включително тези на Alaska Air.

Фюзелажът на Boeing 737 е направен от базираната в Канзас Spirit AeroSystems, която се отдели от Boeing през 2005 г. Spirit произведе и монтира конкретната щепселна врата, която е претърпяла взривяване, каза източник пред Reuters в събота.

Boeing заяви, че подкрепя решението на FAA.

Самолетите MAX бяха спрени в световен мащаб за 20 месеца, след като катастрофи в Етиопия и Индонезия, свързани с лошо проектиран софтуер в пилотската кабина, убиха близо 350 души преди около пет години.

Бомбардировач се разби във военновъздушна база в САЩ

Бомбардировач се разби във военновъздушна база в САЩ

Екипажът е успял да катапултира