Операторът на парижкото метро RATP се извини в сряда, след като стотици пътници по няколко линии бяха блокирани под земята при високи температури и в разгара на час-пик.
От около 18:00 ч. местно време пет влака по натоварената линия 4 бяха блокирани и трябваше да чакат под земята между станциите, уточни АФП.
Няколко отделни инцидента в кратък период от време доведоха до закъснението, което започна да се дължи на проблем със сигнализацията.
По-късно, около 18:45 ч., една жена заклещила чантата си във вратата на метростанция "Сите", което предизвикало аларма. След това някои влакове не успяха да се пуснат отново поради технически проблеми.
По-късно в сряда вечерта цялата линия 13 на метрото заседна от 20:30 до 22:00 ч. поради компютърна повреда, но пътниците успяха да излязат на станциите. Аварирал влак в северното предградие Сена-Сен-Дени също наруши движението по маршрутите B и D на RER (крайградски крайградски влакове).
"Заседнахме в непоносима жега", разказва 19-годишният Осама ел Чериф пред АФП. След дълго чакане между две гари той се присъединил към няколко други пътници, които "вървели по релсите", за да се измъкнат.
Около 125 служители на RATP бяха изпратени да се справят с инцидента, като евакуацията на пътниците започна около 19:50 ч.
Потребителите на социалните медии споделиха кадри на пътници, натъпкани във вагоните, и изразиха загриженост за благосъстоянието на бебетата и възрастните хора във влака.
В крайна сметка всички пътници са били евакуирани, съобщиха от RATP, като потребителите на социалните медии показаха снимки как те вървят през тунели до следващата гара.
Главният изпълнителен директор на оператора RATP Жан Кастекс, бивш министър-председател, поиска вътрешно разследване, за да се установят причините за този "изключителен инцидент".
Емблематичното парижко метро е една от най-старите системи за градски транспорт в света, която участва в множество филми. Но потребителите все по-често се оплакват, че свръхкапацитетът и остарялата инфраструктура превръщат пътуването в ежедневна травма.
Инцидентът породи и нови опасения дали системата ще може да се справи с наплива от над 10 милиона посетители, които се очакват за Олимпийските игри в Париж през 2024 г.
Усилията за модернизация са в ход и линия 4 постепенно се автоматизира до система без машинисти.
Миналата година президентът Еманюел Макрон избра Кастекс, който беше премиер по време на голяма част от пандемията Ковида-19 и има репутацията на специалист по отстраняване на проблеми, за ръководител на RATP с цел да отстрани проблемите ѝ.