10 души са загинали при 10 катастрофи с автобуси само през тази година, предаде БНТ.

Вина за инцидентите в повечето случаи имат шофьорите на автобусите.

От Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" отбелязват, че за съжаление повечето проверки, които се правят на фирмите за превоз на пътници водят до откриването на все повече нарушения, а санкциите макар и тежки не стряскат достатъчно както шофьорите, така и предприемачите.

От Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" казват, че всички фирми, които имат разрешение за обществен превоз спазват изискванията на закона, водачите им да имат нужната квалификация, да са физически здрави и психологически годни, за да возят пътници.

Инспекторите им обаче откриват нарушения във вътрешния контрол.
Превозвачите не проверяват стриктно състоянието на шофьорите преди път. В резултат на това има случаи употребили алкохол да сядат зад волана. През тази година проверките са близо два пъти повече, в сравнение с миналата.

"Броят на съставените актове е нараснал с 21 %. Което означава, че колкото повече са поверките, за съжаление толкова повече нередности се констатират".

Санкциите обаче, колкото и да са строги не стряскат онези, които искат на всяка цена да изкарат пари. Зад волана на автобуси сядат и шофьори едва прехвърлили 20-те години.

"Има проблеми, огромни проблеми с обучението, с качеството на обучението на водачите. Ако говорим за младите водачи. Има огромни проблеми с поддържането на квалификацията на водачите. Ако говорим за професионалните водачи, които извършват обществен превоз на пътници и товари".

От "Автомобилна администрация" замислят през следващата година проверките на превозвачите да станат двойно повече.
Контролът ще бъде концентриран в стриктното изпълнение на изискванията за проверка на шофьорите преди път и на техническите средства за ограничаване на скоростта.