Социалните медии са вдъхновител на онлайн потреблението. Това сочат данни от проучване "Пулсът на онлайн потреблението в България".

Кратките клипове са изключително атрактивни за младото поколение. Потребителите очакват автоматизация на маркетинга. Добромир Живков от "Маркет линкс" изтъкна, че над 1300 души са анкетирани и проучването е много сериозно. Тези данни ще помогнат на българския бизнес, който продава онлайн, как да продава по-добре, по мнението му. Това е доста сериозен опит, подчерта Живков.

У нас потребителите искат да имат доверие на онлайн търговеца. 81% от българите ползват интернет всеки ден. 3,3 милиона потребители са направили поне една покупка в интернет. 4,8 милиона българи са потребителите на интернет, това са пълнолетни граждани. Жените малко повече пазаруват онлайн от мъжете. Хората в селата и малките населени места по-малко ползват интернет. От над 60 годишните едва половината са направили поне една покупка в интернет. По-младите по-често пазаруват в нета. 71% са сравнявали цените. 52% са сравнявали сходни продукти.

Онлайн пазаруването спестява време, но крие рискове

Онлайн пазаруването спестява време, но крие рискове

Съвети за онлайн пазаруване около първия учебен ден дават от ЕПЦ България

Потребителят търси лично отношение, засилва се инфлуенсър маркетингът, като се търси разнообразие от възможностите за плащане. Потребителите искат да бъдат чути.

Онлайн пазарът е доста ценово чувствителен, сочи проучването на "Маркет линкс". 2/3 от хората четат отзиви за продукта. 42%планират какво ще закупят онлайн. 19% пазаруват изцяло емоционално. 75% избират продукта спрямо цената, това е най-важният фактор.

Други фактори за избор са промоциите и доверието в магазина. 3,3% избират продукт, ако има възможност за връщане на стоката. Най-много се пазарува обувки, дрехи, аксесоари. 35% пазаруват основно козметика. 25% залагат на домакински уреди.

Пазарът е силно диверсифициран, сочат данните от проучването. 61% плащат с наложен платеж. 35% плащат с карта. С банков превод пазаруват 2%. Най-предпочитана е доставката до офис на куриер или с доставка от куриер до адрес.

40% от сайтовете за онлайн пазаруване в ЕС манипулират потребителите

40% от сайтовете за онлайн пазаруване в ЕС манипулират потребителите

Това сочат данните от проверка на Европейската комисия