Социалните медии са вдъхновител на онлайн потреблението. Това сочат данни от проучване "Пулсът на онлайн потреблението в България".
Кратките клипове са изключително атрактивни за младото поколение. Потребителите очакват автоматизация на маркетинга. Добромир Живков от "Маркет линкс" изтъкна, че над 1300 души са анкетирани и проучването е много сериозно. Тези данни ще помогнат на българския бизнес, който продава онлайн, как да продава по-добре, по мнението му. Това е доста сериозен опит, подчерта Живков.
У нас потребителите искат да имат доверие на онлайн търговеца. 81% от българите ползват интернет всеки ден. 3,3 милиона потребители са направили поне една покупка в интернет. 4,8 милиона българи са потребителите на интернет, това са пълнолетни граждани. Жените малко повече пазаруват онлайн от мъжете. Хората в селата и малките населени места по-малко ползват интернет. От над 60 годишните едва половината са направили поне една покупка в интернет. По-младите по-често пазаруват в нета. 71% са сравнявали цените. 52% са сравнявали сходни продукти.
Потребителят търси лично отношение, засилва се инфлуенсър маркетингът, като се търси разнообразие от възможностите за плащане. Потребителите искат да бъдат чути.
Онлайн пазарът е доста ценово чувствителен, сочи проучването на "Маркет линкс". 2/3 от хората четат отзиви за продукта. 42%планират какво ще закупят онлайн. 19% пазаруват изцяло емоционално. 75% избират продукта спрямо цената, това е най-важният фактор.
Други фактори за избор са промоциите и доверието в магазина. 3,3% избират продукт, ако има възможност за връщане на стоката. Най-много се пазарува обувки, дрехи, аксесоари. 35% пазаруват основно козметика. 25% залагат на домакински уреди.
Пазарът е силно диверсифициран, сочат данните от проучването. 61% плащат с наложен платеж. 35% плащат с карта. С банков превод пазаруват 2%. Най-предпочитана е доставката до офис на куриер или с доставка от куриер до адрес.