Над 11 хиляди и 700 жалби и сигнали на граждани са постъпили през изминалата година в Комисията за защита на потребителите.

Почти 70 на сто от случаите на рекламации на стоки и услуги са приключили в полза на потребителите.

Това съобщи Александър Масларски - член на комисията по време на кръглата маса, която се проведе в Пловдив. Форумът е по повод въвеждането на ново електронно обслужване, което ще улесни достъпът на гражданите до комисията, а работата на служителите ще стане по-бърза и ефективна.

От началото на следващата година всеки, който подаде жалба в комисията ще може, чрез интернет да следи непрекъснато какво се случва с нея и как се работи по съответния казус, твърди Александър Масларски.
Освен това новият софтуер ще работи и за превенция на потребителите.

От комисията предупреждават и за зачестили интернет измами. Най-често срещана измама, която обаче се практикува в България отново чрез глобалната мрежа е резервирането на туристическа услуга, която всъщност не съществува, но при резервацията се изисква предплащане по банков път.