80 млн. лева годишно ще бъдат преките ползи от въвеждането на електронното правителство, обяви ресорният министър Ивайло Московски при отварянето на офертите за реализацията на проекта, предаде Дарик радио.

В рамките на проекта ще бъде реализиран автоматичен обмен на най-използваните данни в държавата. В момента различните администрации изискват многократно данни от гражданите, макар че те вече съществуват в някоя от тях.

„След приключване на проекта над 30 ключови регистъра ще обменят данни чрез служебни електронни услуги", изтъкна Московски. По думите му очакваният финансов ефект от свързването само на 20 от основните регистри като Търговски, Кадастър, ЕСГРАОН и други, надхвърля 80 млн. лв. годишно.

Той съобщи, че 15 фирми и консорциуми са подали оферти за участие в най-големия търг за дейности, свързани с ускоряване на електронното правителство. Процедурата стартира на 10 ноември 2011 година. 62 компании закупиха тръжна документация.

Проектът „Развитие на административното обслужване по електронен път" се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд". Бюджетът на проекта е 18 млн. лева, съобщава money.bg.

Конкурсната документация беше разделена на 5 обособени позиции: 1. „Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на електронното правителство"; 2. „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация"; 3. „Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация"; 4. „Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации"; 5. „Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване". Според условията на тръжната документация една фирма може да спечели само една обособена позиция.

В рамките на проекта ще бъде усъвършенстван и единния портал за достъп до електронни административни услуги. Срокът за изпълнение на дейностите е 7 март 2013 г в случай, че няма продължителни процедури по обжалване на избора на изпълнител.

Фирмите, които подадоха своите предложения за участие в конкурса, са:

  • Консорциум Интрасофт-БН
  • Хюлет-Пакард България
  • Технологика ЕООД
  • Консорциум Сиела ГТ&К ДЗЗД
  • Консорциум Сиенсис-Абати ДЗЗД
  • Обединение е-България
  • Стемо ООД
  • Ай Би Ес България ЕООД
  • Аксиор ООД
  • Дружество по ЗЗД Обединение електронни административни услуги за държавна и общинска администрация
  • ДЗЗД Матерна И-гавърмънт
  • Консорциум Сдружение за електронно управление ДЗЗД
  • Консорциум Сирма-Интерконсулт
  • Атос Ай Ти Солушънс енд Сървисис ЕООД