Нарасналото потребление в страни като Китай, Индия и Бразилия, последвано от събитията в Северна Африка и Близкия Изток, предизвикаха опасения за редовността на доставките на горива.
Резултатът е рязко покачване на котировките както във фючърсната търговия на нефт, така и на международния пазар на готови горива.
Това се твърди в съобщение на "Лукойл" относно рекордното поскъпване на бензин и дизел, цитирано от money.bg.
От началото на годината цените на суровия петрол и готовите горива на международните пазари са отбелязали скок от 23 процента. В същото време, повишението на цената на дизеловото гориво в България за същия период е в рамките на 12%, изцяло за сметка на намаляване на търговската печалба, посочват от "Лукойл".
Към настоящия момент у нас почти половината от крайната цена на горивата (40-46%) се формира от държавни вземания - ДДС и акцизи. С повишаването на акциза в началото на годината и влизането в сила на изискването за 3% биокомпонент в дизеловото гориво, неговата цена нарасна.
Поради липсата на акцизни преференции за гориво с 3% биосъставки и малката разлика между акцизните ставки на бензините и дизела (под 50 евро за 1000 л), крайната му цена надхвърля тази на бензин А 95 и тази тенденция може да се промени само чрез промяна в данъчната политика, посочват от "Лукойл".
dddddd
на 11.03.2011 в 02:57:52 #30А Дянков спомена, че акцизът не е причината за скъпите горива в България. Кое е причината тогава? Дянков, като си казал А, давай и Б. Как така и защо при нисък акциз имаме скъпи горива? Сините и "десни" не ги питаме, че те се интересуват от други неща, за Лукойл някак си не им е удобно да споменават, нали са десни, там, акцизи, данъци, няма значение.
dddddd
на 11.03.2011 в 00:42:51 #29vegas | 11.03.2011 00:09 Водния май е постнал цитат от някой, дето май нещо чул. Сигурно има предвид Sales tax, което вече може да бъде близо до ДДС. В някои щати го има, до 5-6%. Твърде далече от европейското средно 20%.
vegas
на 11.03.2011 в 00:12:27 #28До the dreamer Който разбрал,разбрал... Приятен ден мечтателю...
dddddd
на 11.03.2011 в 00:12:07 #27Лукойл са много нагли да обясняват цените с акциза, който в България е най-ниският за целия ЕС. Още трябва да се вдигне акциза, за да не се обясняват много с динамиката на Средиземноморския пазар. Заради Индия и Китай били вдигнали цените, деа и измишльотините. Просто възползване от арабските протести и световните котировки, които са си чиста печалба за московия и Лукойл, какви Индия, какви Китай. Такъв е пазарът, защо трябва да измисляте лъжи и дори да се оплаквате от най-ниския акциз в ЕС? Колко е акцизът в Австрия? Колко е в Испания, а в съседна Румъния, за Гърция да не говорим. Коментарите по-долу за монопола на Лукойл са точни. Освен да благодарим на всички правителства досега.
sulio
на 11.03.2011 в 00:10:13 #26Dedo_Gosho | 10.03.2011 15:29 А преди 2 години, когато цената на петрола беше с 20% по-висока от сегашната, защо бензина беше максимум 2.20 лв., а сега минава 2.50лв.? Долара беше тогава 1.22 бе дедооо.. Иначе тъпото е че ни лъже Дянков че Европата искала акциз и сме били на минимума .. това не е вярно .. нито пък сме с най-ниския акциз .. е това е дразнещото .. тъпака счетоводител не може ли да разбере че при по-високо потребление и вървяща икономика ще имат да гепят повече пари .. кухи лейки ...
vegas
на 11.03.2011 в 00:09:39 #25До waterwet Федерал такс и стейт такс са данък общ доход,не ДДС!В някои щати(като моя) няма стейт такс.ДДС на английски се нарича VAT-Value Added Tax-такъв в Щатите няма! Кой говори глупости става ясно
Приятен ден мокър..
thedreamer
на 10.03.2011 в 23:47:26 #24"До Минувач Коментарът ти е(както винаги) в десетката. " ============================ - Е кое му е в десетката след като самия монополист Лукойл дава съвсем друго обяснение за високите цени на горивата?
waterwet
на 10.03.2011 в 23:42:33 #23vegas, "Любопитен факт:в Щатите няма данък ДДС.Riddle me this! Приятен ден на всички..." Не пишете глупости! Има два данъка, които са еквивалентни на ДДС в САЩ. Единият е т. нар. стейт такс, а другият е федерал такс. И в Калифорния и Юта са забранени дизели и с основание. Да не говорим за самоделки газови и метанови уредби. А относно броженията за Лукойл - да надуват цената точно заради двойния налог, който кумолира допълнителен да го наречем неявен държавен рекет. А именно ДДС се начислява на сумата от цената на горивото +акциза вместо само на горивото. Това е като презонирането с данък сгради. Както онзи кютук обясни по би ти ви - нямало увеличение на данъка, а само презониране, т.е. от 116 лв. да трябва да платиш 210 лв. не е увеличение, а е презониране. Та и с горивата така! А Плама като рафинерия е проектирана за преработка на нефта до масла приоритетно, докато Нефтохим е проектиран на база Ромашкински нефт по горивен вариянт за получаване на горива без масла, фракциите за масла се подлагат на крекинг за произв. на горива.
vegas
на 10.03.2011 в 23:07:36 #22До Минувач Коментарът ти е(както винаги) в десетката.
дявол
на 10.03.2011 в 23:00:28 #21Да се взривяват бензиностанции!
vegas
на 10.03.2011 в 22:41:19 #20до a-z Този факт не се коментира,защото е само в главата ти!Теорията ти по въпроса е върха на глупостта!Честито
А основното в тази статия,което никой не коментира е факта,че около 50% от цената на крайния продукт(бензин) се оформя от държавни данъци и такси!И никой не намира това за грешно?!
Пример:средно в Щатите цената на крайния продукт се определя така-70% е цената на самата суровина,12% е печалбата за петролните компании(напълно разумна).Остатъкът е държавни и локални такси,а именно-18%.Къде е 18%,къде е близо 50%?
Българската държавна структура(не я наричам държава) прибира 50% от парите,които харчим за бензин,факт,а каво ни осигурява насреща?
Американската държава прибира 18% и от опит мога да твърдя,че пътищата и всичко друго е в много пъти по-добро от нашите
Любопитен факт:в Щатите няма данък ДДС.Riddle me this!
Приятен ден на всички...
lotsopa
на 10.03.2011 в 22:09:18 #19"parcuc | 10.03.2011 15:08 Абе за тоталните идиоти ли ни взехте бе, бах маму Шокиран " Защо да ни "взимат" ? Това си е факт :-)
a-z
на 10.03.2011 в 21:43:09 #18В цял свят на международните борси цената на петрола се котира в американски долари и така се търгува. В последните няколко години в УСА се печатат безконтролно пари УС долари.Това води до тяхното обезценяване. За да го предотвратят трябва да се увеличи търсенето на долари.Покачвайки цената на петрола се увеличава търсенето на долари. По този начин се пази долара от срив. Поради тази причина Садам Хусеин искаше да продава петрола в евро. Това е факт който по разбираеми причини не се коментира много.
boro72
на 10.03.2011 в 21:41:01 #17safa | 10.03.2011 18:30 Минувач що се правиш на разбирач с персонала на бензиностанциите,бе бай Хей? Знаеш ли,че на бензиностанция на Лукойл те зарежда човек работещ 12 часа и то сам( на много места)за разлика от запад,където работят на 8 часа?Ти знаеш ли 12 часа на крак на 8 колонки как се стои ,бе многознаещ нещастник?Не е нужно да се напъваш,че си разбирач на всяка статия . .............. .............. в Европа,на повечето бензиностанции обслужването на колонка липсва...демек-спираш,отваряш капака на резервоара,взимаш пистолетчето,слагаш го в резервоара и си пълниш сам...в Б-Г има хора,които не могат да си сипят гориво сами...
Miki
на 10.03.2011 в 20:48:04 #16Да но в условията на капитализъм монопола е сладка работа. Когато пълниш джобовете на властниците, няма кой да ти застане на пътя. Правилото е: Плащай си на властта и си прави каквито цени искаш. Стига да не прекаляваш. Но в България и да попрекалиш не е страшно. Народа е с робска психика.
thedreamer
на 10.03.2011 в 20:06:58 #15Това са смешни оправдания! И в Румъния има рафинерия на Лукойл, но там цените са по-ниски и руснаците не могат да правят каквото си искат, защото в Румъния има общо 10 рафинерии - има конкуренция, докато в България е само монополиста Лукойл! Имахме Плама Плевен, но нищо чудно наистина да са я фалирали умишлено преди години като условие за продажбата на Нефтохим на руснаците.
ceckosersemina
на 10.03.2011 в 19:40:20 #14Aверчето на Боко Златев... Сигурно и процент взима майка му милиционерска

safa
на 10.03.2011 в 19:21:32 #13Miki при криене на печалби,което е масова практика от фирмите в България,то с какво да се напълне бюджета?Ами с акциз,данъци,такси и глоби.Обаче като гледам на нас ни е кеф.
Miki
на 10.03.2011 в 19:05:19 #12Не само ще ни товарят с акциз, ами и с още много други данъци и такси. Лукоил е чужд инвеститор и естествено е да си гледа интереса и печалбите. Нашите властници имат интерес от чуждите инвестиции но ние не, защото тези печалби са за наша сметка. Скоро май ще престанем да караме колите си, а може и по-лошо да стане. Възможно е и без ток да останем. Дали някой властник би отговорил на въпроса: Какво губим кото печелим чужда инвестиция? Та нима ние българите сме такива простаци та не можем да стопанисваме петролна рафинерия или да си правим електроразпределението? Кой работеше в "Нефтохим" и НЕК преди да ги продадат?
safa
на 10.03.2011 в 18:30:25 #11Минувач що се правиш на разбирач с персонала на бензиностанциите,бе бай Хей? Знаеш ли,че на бензиностанция на Лукойл те зарежда човек работещ 12 часа и то сам( на много места)за разлика от запад,където работят на 8 часа?Ти знаеш ли 12 часа на крак на 8 колонки как се стои ,бе многознаещ нещастник?Не е нужно да се напъваш,че си разбирач на всяка статия .