България преди 20 години сама съсипа това, което беше направила в електромобилността, заяви министър-председателят Бойко Борисов в началото на втория ден на конференцията, посветена на електромобилите и тяхното внедряване. За пример той посочи съсипването на електрокарната индустрия, която беше прославила българското производство по цял свят.
Така с тези традиции България има правото отново да поиска присъствие при производството и експлоатацията на превозни средства, задвижвани с електричество.
На конференцията присъстваха още зам.-председателят на европейската комисия и комисар по промишлеността Антонио Таяни, министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков и столичният кмет Йорданка Фандъкова.
Градоначалникът на столицата заяви, че вече е подписан меморандум с елразпределителното дружество ЧЕЗ за изграждането на инфраструктура за зареждане на електрически автомобили в столицата.
Фандъкова потвърди, че в най-скоро време ще бъде гласувано решение, с което електрическите автомобили да се освободят от такса за паркиране в синята зона на града. Кметът на София посочи още, че е възможно столична община да закупи служебни електромобили.
Фандъкова заяви още, че предстои нова поръчка за 50 тролейбуса, с които се очаква почти изцяло да бъде подменен тролейбусния парк в столицата.
На конференцията Антонио Таяни заяви, че в негово лице България има приятел, като той се ангажира да помогне за разрастването на електромобилната индустрия в България. Той лично похвали столичния кмет Йорданка Фандъкова за инициативата посредством електрическите автомобили да направи околната среда и въздуха в столицата по-чист. Той посочи, че е тенденция жените кметова де поемат такива инициативи, като даде за пример кметът на Милано Летиция Морати. Таяни посочи, че ЕК работи по единен стандарт за зареждането на електромобилите.
В своето изказване министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков заяви, че България заедно с Испания, Франция и Германия е една от 9 страни от ЕС, които дават тон за въвеждането на електромобилите.
vrangel67
на 21.02.2011 в 00:44:15 #46Умряла работа е това автомобил с акумолатор, според мен само за големите градове става в градски условия. Все едно енергоспестяваща крушка за 10лв кога ще ги избиеш тези пари след втората година и светлината и намаля.Рекламата е голяма работа.Дано след като доразвият технологията на горивната клетка да почнат и него да правят в бг, че инак много шум за нищо.
Bono
на 12.02.2011 в 10:34:37 #45x-man некой да ти е опрел пистолет в главата да караш ел. кола ??? млъквай, идиот, наду ми главата ! плащай си за бензин и си трай ! ток ако имаш къща можеш да си го произвеждаш и сам, слагаш слънчеви батерии на покрива за 4-5 кВ и си готов ! зареждането на една кола за 100-150 км ще струва 3-5 лв ! не разбирам какъв ИДИОТ трябва да си за да си противник на това, КОЛАТА НЯМА ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ ! А ако имаш къща и слънчеви батерии ЩЕ КАРАШ БЕЗПЛАТНО И БЕЗ ВРЕДНИ ЕМИСИИ !!! МЕГА ИДИОТ Х-МЕН !!!! ТЪПАК !
x-man
на 12.02.2011 в 04:29:47 #44Това нещо се електромобилите няма да работи дори тока да идва изцяло от ядрени реактори. Освен ако не се измислят някакви революционни батерии.
x-man
на 12.02.2011 в 04:28:34 #43@Lexus Истината е че електричките за нищо не стават. Цялата тая простотия се пробутва, защото едни определени хора ще вземат едни определени пари. Нито се знае от къде ще дойдат редките метали за производството на ел.мобилите, нито се знае от къде ще дойде електричеството. Всеки случай няма да е от ВЕИ. При най добрия случай ще е от природен ГАЗ........ но тогава защо да не се направят двигатели опримизирани за него и да се спести много повече........ поне природен ГАЗ има за хиляди години.
x-man
на 12.02.2011 в 04:23:50 #42@Lexus Абе това няма никакво значение. Батериите няма да се заредят за 1 час. Реално за да караш 2 часа, трябва да зареждаш 10 часа. Проблема с батериите е че дори да не караш им пада тока....... така че помисли си пак. Представи си един голям мобилен телефон и как трябва непрекъснато да го поддържаш. Ако оставяш батериите да се разреждат съвсем докрай, докато колата седи в гаража, ще се скапят. Така че тия коли хабят ток дори когато не отиват никъде........ за разлика от бензиновите, на които не им се празни резервоара, когато не караш.
bah
на 12.02.2011 в 03:23:47 #41Зареждането на един автомобил е колкото една крушка.Въпроса е колко българи имат възможността да си купят такъв автомобил след като няма субсидий от държавата а субсидия означава ниска цена и премахване на ДДСто.Поне така работят американците и ако имате акъл вземете пример от тях ако не ще си останете кенефа на Европа.
Lexus
на 12.02.2011 в 02:25:03 #40колега не са ти верни сметките, колите са на батерии и докато ги зареждаш не може да имаш 100кв консумация!!!
x-man
на 12.02.2011 в 01:28:35 #39Но нека преминем към сметките, 200 000 автомобила, по 100 KW прави......... 20 000 000 KW което е 20 000 MW, а в момента цялата ни енергиина система е 5000 MW. Освен това моя модел е идеализиран, което значи че електричеството се превръща 100% в мощност, а това не е така, но е достатъчно да компенсира това че автомобилите няма постоянно да се движат. Както и да го смятаме сегашната система няма да издържи.......... особено зимата.
x-man
на 12.02.2011 в 01:23:48 #38Значи ако си светим с обикновени крушки ще натоварим шибаната електросистема, а ако караме електромобили, няма да се усети.......... тия верно ли си го ВЕРВАТ. Нашата енергиина система ще издъхне и ще ни трябва не 1 Белене, а поне 5 централи като Белене.
x-man
на 12.02.2011 в 01:20:23 #37Освен това ни управляват луди хора......... щом казват че електричеството което се произвежда в момента ще стигне................ Айде стига с простотиите, това е пълно малоумие. 5000 мегавата със сигурност няма да стигнат дори само за електромобилите. Имате ли си изобщо на идея колко е мощноста на един двигател ?! Всеки случай не е 1 киловат.
x-man
на 12.02.2011 в 01:16:24 #36@zmja Само да ти напомня че електричките са се смятали за "бъдещето" още в края на 19-ти век и от тогава все се "налагат". Предполагам с много тежки субсидии ще се наложат за 10-тина години......... докато не свършат редките метали, които са много по малко от нефта. Но това никой не го казва, никой не казва, че 95% от редките метали се добиват в Китай и че Китайците ще ограничават за в бъдеще тяхното добиване, защото ще свършат с този темп на добив........ и то не за 50 или за 100 години, а за 10 години.
x-man
на 12.02.2011 в 01:09:25 #35@zmja Дам и един мармот завива шоколяди в штаньоль
.
http://www.youtube.com/watch?v=oj-_puzDTXE&feature=related
Изобщо идилия
.
zmja
на 11.02.2011 в 21:05:45 #34dk ,`чети кво сам писа САМИЯТ ПЪТ Е ОТ ФОТОВОТАНИЦИ. и това се прави вече .Тестовете минаха. http://www.solarroadways.com/prototype.shtml инистерството на транспорта в четвъртък представи първата в страната проект за магистрала в САЩ от слънчеви панели, магистралата Interstate 5 и 205 в близост до Tualatin, от слънчеви панел ще започне производство на електроенергия до края на годината. SEGA SE PRAWI
dk
на 11.02.2011 в 20:53:30 #33Май много дискавъри гледаш! За едно нормално каране ти трябват примерно 50квт мощност. Ако една плоскост е перпендикулярна на слънчевите лъчи, пада около киловат на кв.м. Ако се направят неподвижни панелите се избира ъгъл който е компромисен, най близък, но далеч от опптималния и със съвременния КПД на фотоволтаиците го пиши бегал. Пушилката и дъждът ще зацапват и го намаляват допълнително, а циганетата ще ги замерят с камъни, трошат и крадат. Сега съм на прилична възраст, а когато бях хлапе в нашите градове имаше автомати за закуски, сладолед, цигари, напитки. Колко просъществуваха? Това с фотоволтаиците край пътя е възможно само на теория, ама на практика не - или трябва да са електромобилите поне през километър, или трябва електрокомпанията да изкупи ивица поне 100м край пътя. Другия вариант е селяните да не гледат слънчоглед, а да сложат фотоволтаици в нивите. Ама тогава пък ще махнат дотациите. Възможно е, но съвсем не е толкова просто и леснореализируемо. Много по лесно изпълнимо и евтино при по-голям КПД е построяване на малки енергийни комплекси с рефлектори, като всяко огледало е с контролери и сервомотори. Пак може да е обект на посегателства и вандализъм, но се реализира с добре познати технологии и силовата част е концентрирана в сравнително малък обем. А бе хубаво нещо са мечтите. Слънцето дава много, но съвременния фотоволтаик е възможно най неадекватното решение.
zmja
на 11.02.2011 в 20:05:11 #32Хората праят магистрала от слънчеви панели,отгоре върви ел.мобил и зарежда директно по индукционен път .И това Е сЕГА не след 100 или 1000 години. Вие ми говорите има ли смисъл от ел коли или няма.Нация от дървени философи сме.
dk
на 11.02.2011 в 20:04:58 #31Е, тогава ще се търси и тока от слънчевите батерии по левче киловата. А батериите чии са? Ситурно и на същите хора ще са производствата на електромобили. Времената ни направиха параноици. Когато се тръгне да се прави нещо, винаги е подготвено предварително от хора близки до управлението. Законите и указите се правят така, че да се даде именно на тях предимство. А иначе няма лошо. Но ако бизнеса попадне в "неприятелски" ръце, му намират цаката - или яко снасяне, или затриване. Ако се опиташ да се намесиш в далаверата, няма да те пуснат, колкото ди да си иновативен и кадърен, ако и да имаш даже готова структура. Енергетиката и автомобилостроенето са само за кръг от избраници, за тях е всичко печелившо на пазара. За другите е брутално нечистия бизнес и вегетативния който винаги е на прага на фалита.
dachi
на 11.02.2011 в 19:47:58 #30Боно кой ти е казал че имаме излищна енергия-премиера ли? Зимата едвам вържем баланса.Без да съм специалист в тази област ( за разлика от теб ) смятам че като се включат няколко милиона автомобила да зареждат не излищък, а недостиг ще има.Защото помня навремето като минавахме от отопление на дърва към ток, и нафта.Нафтата беше 7-8 ст. тока 2 ст.И после какво етана?
superman7
на 11.02.2011 в 19:47:26 #29bravo
Haho
на 11.02.2011 в 19:34:55 #28psp_11 то всичко е една поточна линия, двигателии и батерии ще идват от вън най-вероятно Китай,а ние ще ги сглобяваме, не е кой знае каква философия!
Haho
на 11.02.2011 в 19:33:26 #27Абе хубаво е за тези дето имат електрокари, че няма да плащат в синята зона!![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)