Бармани и таксиметрови шофьори масово са станали сътрудници на агенциите за недвижими имоти в черноморските курорти. Представителите на тези съсловия са вербувани да убеждават и да агитират европейските туристи да си закупят имот по Черноморието.

Заради кризата пазарът на недвижими имоти в последните месеци буквално е спрял, като сделките са намалели катастрофално. Заради това агенциите прибягват до всякакви похвати, за да си осигурят клиенти.

Те са се насочили към бармани и шофьори на таксита заради това, че имат много голям и постоянен достъп до туристите. По този начин те могат да рекламират нашата страна, Черноморието и колко хубаво е да си купиш например апартамент в Слънчев бряг.

Тенденцията се забелязва както в Слънчев бряг, така и в Созопол и Несебър. В тези населени места има най-голям брой застроени, но непродадени апартаменти.

Агенциите за недвижими имоти работят в сътрудничество със строителните компании и заедно си поделят комисионната, ако някой барман или шофьор успее да им осигури клиент.

В момента самите комисионни са скочили драстично и достигат до 15%. Само преди година те бяха между 2 и 3% в зависимост от имота и цената. Заради намаленото търсене обаче продавачите вече са склонни на големи компромиси, само и само да пласират залежалата си стока.