Министерството на транспорта и държавните железници подготвят поръчка за доставката на нови влакове, предаде БНТ.

Това е необходимо, за да продължи цялостната модернизация на държавните железници. Мотрисите ще се взимат директно от производителя, който предложи най-изгодна оферта.

Правят се разчети какво количество мотриси са необходими и какви са реалните средства, които държавата може да отдели. Техническото задание и финасовата рамка ще са готови до няколко седмици.

"БДЖ "Пътнически превози" по договора с държавата има 35 милиона капиталов трансфер на година. Идеята е влаковете да се доставят след като се произведат. И в разстояние на 10 години тези влакове да бъдат изплащани с този капиталов трансфер." - коментира заместник-министърът на транспорта Велик Занчев.

БДЖ все още дължи близо 30 милиона за мотрисите "Сименс". Сумата ще бъде погасена в началото на следващата година.

Край Белозем днес бе даден стартът на рехабилитацията на отсечката Скутаре-Оризово, част от жп направлението Пловдив-Бургас. След ремонта композициите ще могат да се движат с над 130 км в час, което значително ще скъси времетраенето на пътуването до морето.

"Ще постигнем времепътуване от София до Бургас в порядъка от 4:10 часа до 4:20 часа спрямо типа на влака и гарите, на които ще се налага да спира. При изпълнение на строително-ремонтните работи се налага прекъсване на влаковото движение, при което движението на пътниците се осигурява с автобуси. Това е едно неудобство, за което ние сме длъжни да се извиним." - посочи инж. Красимир Папукчийски, генерален директор на НКЖИ.

В модернизацията на отсечката, дълга 26 км, ще бъдат инвестирани 70 милиона лева.