БДЖ ЕАД очаква финансовият резултат в края на годината да бъде със загуба между 40 и 45 млн. лв.
Това заяви Пенчо Попов на първия си брифинг, след като пое поста главен изпълнителен директор на компанията.
Това означава, че загубите, които бяха реализирани през първите 6 месеца, ще бъдат удвоени.
Той посочи, че в момента текущите задължения на компанията са около 150 млн. лв. към различни доставчици.
На въпрос на money.bg дали планира продажба на активи, Попов заяви, че такава продажба се планира, но тя ще бъде за неоперативни активи, главно за вагони и локомотиви, които вече са негодни за употреба и те ще бъдат продадени за скрап.
Той заяви, че ще бъде избегната скрита продажба на вагони и локомотиви, които са годни за експлоатация.
Попов заяви също така, че не се предвижда увеличение на цените на пътническите билети и допълни, че дори в момента компанията води активна политика за по-изгодни предложения на своите пътници.
Той посочи трите приоритета, които ще бъдат водещи по време на неговото управление.
Стачка блокира движението на влакове за няколко часа.
Още...
Първо - затягане на финансовата дисциплина и ограничаване на всички видове разходи.
Вторият приоритет е намаляване на раздутата администрация, като на много места различни постове дублират своите функции, което прави работата неефективна.
Третият приоритет е безопасност и надеждност на железопътния транспорт.
Във връзка с горните два приоритета той посочи, че ще бъде извършена финансова ревизия на предприятието, както и че ще продължи програмата за съкращения на персонал.
През октомври тя започна със съкращенията на 1330 работници, а за януари са предвидени съкращенията на още 700 души.
Новият шеф на БДЖ обаче посочи, че може уволнените да бъдат повече.
По думите на Попов се предвижда на много места да бъдат намалени служителите на гарите, като такава процедура вече е започнала на 10 гари в България, които имат по-малък товаропоток, като в последствие тя ще обхване още 10-20 гари.
Стана ясно още, че очакванията са за спад до края на годината в броя на пътниците с около 7,5%. Горе-долу такъв спад е бил регистриран след полугодието.
Попов заяви още, че очаква товаропотокът от пристанищата Бургас и Варна да бъде увеличен, тъй като в скоро време фериботът между Варна и Кавказ ще може да превозва и обработва акцизни стоки, които са основна стока при търговията с Русия - цигари, алкохол и т.н.
От друга страна се очаква увеличаване на обема на превозваните товари през България транзитно към Сърбия и обратно.
Юлиан-3
на 13.10.2009 в 20:37:53 #4дрън-дрън......ще си карат със загуби както досега......а каква мазна баница е БДЖ.....дали ББ ще отвори дума за приватизация?.....отговорът е ДА.......

BOYpoKratunatanadOgan
на 13.10.2009 в 16:44:24 #3Дееба смотаните им влакове, дееба!!! Цяло лято нямаше пряк път от бургас до софия и влака се тътреше 10 часа през пловдив!!! Ама иначе билета - 20 лева, повече от на автобус... Щом чайката преебаха, представям си какво става с останалите линии. Как да не предпочетат хората автобус при това положение?!
Смотана държава!!!
Nevermind
на 13.10.2009 в 15:00:01 #2Е явно някой има интерес БДЖ да не се развива, та се возим в 30 и кусур годишни коптори. За сметка на това автобусният транспорт процъфтява...
kapitalat
на 13.10.2009 в 14:08:22 #1То и държавата си има бюджетен дефицит, но пък затова още си имаме 240 народни любимци, чиито квартири ще ги ремонтират 'само' за по 28000 лв ...