На 24 ноември започва безсрочна стачка в БДЖ.
Синдикатите решиха всички влакове да спират да се движат от 8.00 до 16.00 часа.

Железничарите ще стоят на работните си места, но няма да изпълняват задълженията си, в знак на протест срещу съкращението на повече от 2 хиляди работници.

Според Петър Бунев от КНСБ увеличаването в цените на билетите няма да доведе до по-добро финансово състояние на железницата. На всичкото отгоре ще доведе и до отлив на пътници.

Спирането на 150 влака пък ще лиши много хора от възможността да отидат на работа, както и учениците да отидат на училище. Транспортните синдикати се притесняват, че тази мярка ще доведе до дискриминация на регионален принцип. Те не приемат и това, че 2 хиляди души трябва да останат без работа.

„Колеги, ние трябва да бъдем сплотени", призова Петър Бунев. Той отправи и обвинения към мениджмънта на БДЖ. Според него ръководството на железницата за две години не направило нищо за увеличаването на приходите на дружеството.
В нито един момент не се оповестиха заплатите на мениджмънта", изтъкна още Бунев. Както премиерът имаше достойнството да си обяви заплатата, така и те да си я обявят, призова още той.

Екатерина Йорданова от КНСБ заяви от своя страна, че синдикатите не еднократно са се опитвали чрез диалог да решат проблемните на БДЖ.
„Стачката за нас винаги е била последният инструмент за постигане на цели", коментира тя.
Но по думите й на желанието на синдикатите за диалогичност и заедно с тях да се стабилизира дружеството се е отговаряло с безпардонното отношение на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев.

Според Йорданова всичко извън диалога ще се окаже тежка цена за работниците в дружеството и за пътниците. „Изчерпахме всички възможности", заяви тя.
Новото ръководство очевидно иска да бъде само, смята Йорданова. Синдикатите са готови да се върнат на масата на преговорите.
Надяваме се разумът да надделее, коментира Екатерина Йорданова. Синдикатите признаха, че е занижена безопасността в БДЖ като съкращенията според тях ще доведат до още по-голямо влошаване на сигурността. За доказателство синдикатите показаха снимка на пирон на траверсa от 1957 г.

Нашата цел е да се запази железницата, заяви и Марио Нинов от стачния комитет на КТ „Подкрепа". Той посочи, че железничарите излизат на стачка заради нарушения диалог и унищожаването на БДЖ. „Железницата освен на работещите, е и на пътниците", категоричен бе Нинов. Той заяви още, че в бялата книга на транспорта е записано, че през 2030 г. 30% от превозите над 300 км трябва да стават чрез железницата.

По данни на синдикатите 90% от предложените за съкращения хора, са от експлоатационния персонал на БДЖ.
Едно от условията за спиране на стачката е подписването на колективните трудови договори. Все още не се знае колко от служителите на БДЖ ще се съгласят с офертата на дружеството да напуснат работа срещу 6 заплати.

По-рано днес президентът на КНСБ Пламен Димитров потвърди, че в железниците се готвят за ефективни стачни действия.

Припомняме, до напрежението се стигна, след като в петък ръководството на железниците обяви план за мащабни реформи, които включва освобождаване на 2 000 служители. Като причина за протеста синдикатите посочват липсата на социален диалог с ръководството на компанията и реформата, която води до унищожаването на железницата.

На 10 март тази година профсъюзите направиха предупредителна стачка, която спря движението на пътническите влакове за един час. След риска от спиране на железниците бе подписано споразумение за намаление на персонала с 2800 души. Това обаче трябваше да става плавно в продължение на четири години, без да се стига до масови уволнения.