Министър-председателят Бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова, строителният министър Росен Плевнелиев, транспортният Александър Цветков и министърът по еврофондовете Томислав Дончев присъстваха на официалното стартиране на работата на тунелопробивна машина, която ще строи софийското метро от надлез „Надежда" до НДК.
На столичния градоначалник се падна задачата да даде име на машината. Тя я кръсти на столицата и подчерта - „София значи мъдрост".
Общо машината тежи 1600 тона и е транспортирана до България по реките Рейн и Дунав. Работи на дълбочина от 9 до 23 метра. Средният темп на напредък на тунелните работи е 9 м на ден.
Строителството на метрото е стратегически обект за София и за цяла България, смята Фандъкова. С тази машина ще съкратим с година и половина строителството от тук до НДК, изтъкна тя от надлез „Надежда".
С метро се движат 180 000 души ежедневно, подчерта кметът на София и допълни, че след като трасето до НДК бъде завършено, още над 200 000 жители на София ще използват метрото за придвижване до работните си места.
От тук до „Черни връх" ще се стига за 10 мин., посочи Йорданка Фандъкова. Тя допълни още, че метрото като екологичен транспорт ще помогне София да се превърне в зелен град.
Паралелно с метроотсечките, ще бъдат изградени и няколко паркинга, като по този начин ще се реши и друг проблем на столицата - задръстванията и липсата на достатъчно паркоместа.
Борисов подхваща "явните далавери" в енергетиката.
Още...
Фандъкова благодари на предшественика си Бойко Борисов, който е дал началото на строителството на софийското метро и определи Борисов като: „двигател на този стратегически обект".
Премиерът от своя страна направи сравнение между строителството на софийското метро и на АМ „Люлин". На АМ „Люлин" нито един срок не е спазен, изтъкна Бойко Борисов. По думите му на този обект се прави „непрекъснат пазарлък за пари".
Основните проблеми според него там са заради липса на достатъчно контрол. Министър-председателят каза още, че проблеми със Софийското метро няма. Той благодари и на Минко Герджиков - зам.-кмет по финансовите въпроси по негово време и сега, който също дойде на церемонията, за това че е толкова добър финансист.
Ако не бяхме скрили парите от тройната коалиция, нямаше да има и метро, заяви Бойко Борисов. Той е убеден, че тази метроотсечка ще бъде завършена предсрочно.
Тъй като изпълнител е турска фирма, „Dogus", премиерът благодари за доброто сътрудничество между България и Турция. Никога досега Турция не е искала по-силна България отколко сега, подчерта министър-председателят.
Той е категоричен, че ще иска подобна добра работа и по други инфраструктурни обекти от национално значение. Затова съм довел днес Дончев и Плевнелиев - да видят, заяви министър-председателят.
Тунелопробивната машина е разработена специално за българските условия както по отношение на технологията за работа, така и по отношение габаритите и темповете на строителството.
„Много съвременна машина си имаме, голяма е колкото самолет „Боинг", каза премиерът при посещението си миналата година в немския завод Шванау, където е произведено съоръжението.
След като разгледа машината премиерът Бойко Борисов заяви: "Тези машини дават големи предимства".
Попитан как се работи с турски фирми, той отговори: "Като се направи добър договор с много ясни клаузи, като се спазва договора, се работи много добре".
По думите на Борисов всички чужди фирми, включително и турските, са добре дошли да работят в България , но трябва да си вършат коректно работата.
Министър-председателят изтъкна, че той носи отговорността за успешното завършване на софийското метро, защото той като кмет е направил и първата копка.
Всичко е финансово гарантирано. Това е разликата между мен и Станишев, има гарантиран срок. Само при земетресение срокът може да падне, категоричен бе Бойко Борисов. Той е убеден, че няма да има предоговаряне на срокове и суми за метрото, както е с АМ "Люлин".
Налага ми се всеки ден да преговарям за Люлин, посочи Борисов. Всичко, което съм започнал, ще бъде завършено. Работи се с най-съвременна немска техника, допълни министър-председателят.
Общо машината тежи 1600 тона и е транспортирана до България по реките Рейн и Дунав. Работи на дълбочина от 9 до 23 метра. Средният темп на напредък на тунелните работи е 9 м на ден. Ще се работи непрекъснато с нея - 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.
Произведеното в Шванау съоръжение е най-безопасната технология за прокарване на тунели в света. То е поръчано от изпълнителя на участъка и е изработено специално за условията на метрото в София.
Asparyx
на 07.04.2010 в 07:34:26 #60по му мяза двигател на костовизъмъ!
току виж скрил и парите на европейците! 
Red is Dead
на 07.04.2010 в 01:25:57 #59Кога ще измрат Русолизците. Стига гавра с България примитиви!
Beco
на 07.04.2010 в 01:12:01 #58Ето и трите ти имена: Лизачнарускигъзове Тодорживковски Копелдаков Може и адреса да си напишеш, та азис да те намери по-лесно. Долен циганин и изменник!
Beco
на 07.04.2010 в 01:05:29 #57"българин"- махни си прякора и сложи истинското си име: лизачнарускигъзове
Карина
на 07.04.2010 в 00:10:57 #56То какво да очакваш от един предан ГЕРБаджия... "Добре си беше при Тато!"
нищо де, сега ше се изживее и като антикомунист, след като е бил царист, па по натам ще видим 
scorpio
на 07.04.2010 в 00:05:02 #55ООО Крастев... каза ли си найпосле какво ти е на душата? То каво да очакваш от един предан ГЕРБаджия... "Добре си беше при Тато!"... Личи си колко "анти-комунистически" са ти възгледите и коко разбираш кое-как става в политиката и икономиката! Само да ти обърна внимание, че дори при сегашните кражби на тоя и оня България успява да се справи с плащанията на "неоткраднатите" пари от заеми при твоя кумир
Юлиан-3
на 07.04.2010 в 00:02:34 #54прибрано момче,ей!.....

mrKrastev
на 06.04.2010 в 23:58:05 #53Видяхме ги 4 години.
mrKrastev
на 06.04.2010 в 23:57:40 #52българин | 06.04.2010 22:56 бате 88-ма няма кой да я върне. Не и тея помияри, които са в БСП и всичките им разсейки
mrKrastev
на 06.04.2010 в 23:54:54 #51Голяма грешка е да се слага Тодор Живков под един знаменател с БСП помиярите, които го наследиха. Нищо общо. Човека градеше, а те крадат.
БСП
на 06.04.2010 в 23:32:09 #50тоя па... аз си мислих че гради велика българия с джобните си пари.. яяяяя
mitkonice
на 06.04.2010 в 21:57:47 #49Интересно как се крият 60 млн. ДЪРЖАВНИ пари,които са на отчетност. Интересно защо трябва да вярваме,че този,който ги е скрил,не е скрил и още с друго, по-лично предназначение. Интересно дали не е нарушен закон при тъй нареченото криене... Дори когато направиш всичко възможно селският идиот да прилича на човек,облекло,пр и прочие, той пак ти напомня,че си е просто селски идиот...
няоб
на 06.04.2010 в 21:31:14 #48Укрити 60 млн.?! Въпреки робинхуовските намерения това си е ИЗМАМА. И са кво?
Иво Карамански
на 06.04.2010 в 20:51:15 #47много приятели разчитат на новата отсечка, метрото не се прави да облекчи движението в София, а да облекчи хората ползващи градски транспорт, тези които са свикнали с коли да си ходят на работа продължават да го правят
sacali
на 06.04.2010 в 20:51:01 #46Борисов скрил пари от Станишев, за да прави метрото-бойко не скрили пари и за завода за боклуци
Cranium
на 06.04.2010 в 20:30:06 #45хахахах, баси тъпаците. ми като не щете метро, бичете в задръстванията бе, некой да ви насилва да се возите? ама за да не спонсорирате капиталистическия империализъм, по-добре не купувайте западни коли, ами пътувайте с градския транспорт. точно тъй, с 50-годишните трамваи от люлин до дружба за 10 секунди, кайш.
със свръхзвукова скорост, нали? па като ви е бавно, барем, походете малко пеша или карайте колела, и без туй сте застояли шкембелии повечето от вас. пък спортът е здраве, не само физическо, но и психическо - може учудващо за вас да се отървете от вечното си недоволство и злоба. ако и това не ви стига - изнасяйте се в колиби на балкана и никой няма да ви тормози нито с метро, нито със задръствания, нито с нищо.
не мога да повярвам, вместо някой да се замисли защо 89-та година, когато беше "пусковият срок" никакво метро не тръгна, те сега недоволствали, че се строи метро. баси черногледите оръфляци, вечно недоволни и нещастни. кашици по душа.
Conscious
на 06.04.2010 в 20:04:53 #44Родом, т.е. вашите са дошли от село да те родят в Града и после пак са бегали?
Conscious
на 06.04.2010 в 19:36:25 #43българин |, като гледам соц блоковете и се чудя дали си със всичкия си? Какво са строяли по добре? Защото всичко се рути доста бърже. А, мавзолея беше добре построен, едвам падна. Но нищо друго не се сещам.
Conscious
на 06.04.2010 в 19:34:40 #42Д-р Пешо, от кое село сте?
Nigel
на 06.04.2010 в 19:20:10 #41българин, откъде имаш информация че трасетата са променени? Ако е така това трябва да е станало още преди 1988-ма, когато за първи път видях схемата на трите лъча на метрото.