ЧЕЗ започва разговори с Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за обсъждане на предложения вариант за заплащане на електроенергията веднъж на три месеца, след реален отчет.

Същевременно компанията ще предложи да се запази и възможността за плащане всеки месец, за да се улеснят клиентите, които предпочитат този вариант.

Така всеки клиент на ЧЕЗ би могъл да избира дали да погасява задълженията си всеки месец или веднъж на 3 месеца, съобщиха от компанията.

При избор на ежемесечно плащане за електроенергия потребителите биха могли да използват съществуващите в момента възможности за определяне на размера на първите две месечни вноски, а именно:

  • да заявят сами размера на равните си месечни плащания ;
  • да се възползват от изчисленията на ЧЕЗ, направени на база предишно потребление.

В момента клиентите на ЧЕЗ могат да декларират предпочитан от тях размер на равни месечни вноски за първите два месеца от всяко отчетно тримесечие поотделно или наведнъж за период до 1 година напред.

"Ако бъде взето решение за запазване на тримесечното отчитане ще се ангажираме с активна кампания за популяризиране на възможностите, които предоставяме, защото въпреки досегашните ни усилия, клиентите ни все още не са добре запознати с тях," заяви Любош Павлас, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

"Успоредно ще продължим да работим в посока улесняване на клиентите. Вече сме предприели стъпки за опростяване на фактурата и за разширяване на капацитета на кол центъра.
С това и с промените, които направихме от началото на годината, вече отговаряме на всички критики, които първоначално бяха отправени към отчитането на три месеца," допълни Павлас.

От началото на 2009 година ЧЕЗ разшири възможностите и начините за деклариране на равни месечни вноски. Подобрен беше и процесът на доставка на фактурите.

От началото на тази година ЧЕЗ не прекъсва захранването за неплатени задължения през първите два месеца - до изключване на електроенергията се пристъпва едва след изтичане на срока за плащане на изравнителната сметка.

Неотдавна компанията въведе и sms услуги за безплатно известяване на своите клиенти за изтичащ срок за плащане на сметката и за проверка на текущото задължение.

Дори при положение, че от ЧЕЗ в момента водят разговори с регулатора за промени в сегашната практика по отчитане на три месеца, които евентуално да позволят нейното запазване, компанията продължава да работи за преминаване към едномесечно отчитане на електромерите в Западна България.

Към момента има изготвен план за действие и вече са направени конкретни стъпки като например, обявен е търг за доставка на персонални терминали за отчитане на електромерите.
За преминаването към по-кратък период на отчитане ще бъде необходимо да се вложат 14 милиона лева само през първата година.