Представата за България в Китай е като страна на виното, розовото масло и киселото мляко. Това заяви посланикът на Китай в България Гуо Йеджоу. Той приветства участниците в представянето на Кантонския панаир в Китай, който ще се проведе в периода 15 октомври - 4 ноември 2011 г. в провинция Гуанджоу.
България е важен партньор за Китай, изтъкна посланикът и наблегна на факта, че през 2010 г. в сравнение с предходната година се отчита нарастване на стокообмена между двете страни с 18%. Увеличението се дължи главно на нарастването на българския износ с 84%.
Обемът на сделките, които се сключват по време на Кантонския панаир, е съизмерим с БВП на България. Това заяви от своя страна председателят на Българска търговско-промишлена палата Цветан Симеонов и допълни: „Използвам случая да изпратя още едно послание към българските среди, в това число и научния сектор - като че ли забравихме, че панаирите са възможност да покажем и своите новости, било в производството, било в науката."
По думите му значението на излагането на иновативен продукт има две насоки - на първо място - може да се намери финансиране, даже и за научния сектор. Китайските предприемачи през последните години доказаха, че са с доста динамични и бързи решения за въвеждане на иновации.
Зам.-председателят на Китайския център за външна търговия - Уан Джуншън, подчерта, че това е панаирът с най-дълга история, най-голяма величина, с най-голямо разнообразие и с най-добър бизнес оборот.
Повече от 200 000 чуждестранни купувачи от 209 страни са посетили последното 109-то издание на панаира, което обяснява и постигнатия бизнес оборот над 36 милиарда щ.д. Това е ръст с 5,8% в сравнение с предходното издание.
Над 20 000 Китайски фирми взимат участие всяка година след подбор от хиляди желаещи. Над 150 000 вида китайски и чуждестранни продукти се представят на изложението, като всяка година 40% от всички представени продукти са нови.
На 110-я Кантонски панаир ще има над 58 000 щанда с китайска и чуждестранна продукция. По традиция се организира специална изложбена зона за вносни стоки.
Мяф
на 21.06.2011 в 10:27:20 #7@NoMaMaTa
US
на 21.06.2011 в 10:16:56 #6Че България няма иновации, сигурно е вярно. Но я колко комуноиди си има. Да им изпратим СерГЕЙ, Р.Овч, Пикаещият фонтан, Гоце и сие - може пък и да ги харесат и да ни ги вземат без пари... Или поне да не искат много пари за тез....

Meteora
на 20.06.2011 в 18:28:04 #5То, верно чушкопека, ама калибърът на чушките трябва да намалим. Че техните "чушки" са като на японците, само че малко по-китаести!

bobix
на 20.06.2011 в 18:16:43 #4"Увеличението се дължи главно на нарастването на българския износ с 84%." Браво!
neznae6t
на 20.06.2011 в 18:07:55 #3Борисов.
NoMaMaTa
на 20.06.2011 в 18:04:44 #2Вместо да се чудим по-добре е да им обявим търговско-икономическа война
Минувач
на 20.06.2011 в 17:53:23 #1Да им покажем нещо, което не познават: българското откритие - чушкопека! Ако се наемем да им произвеждаме, за целия китайски народ, навярно ще забогатеем!