Два варианта за това, в каква структура да бъдат отделени пътищата, се обсъждат в Министерски съвет.

Първоначално предложенията са били три, но одобрени са били първите два - да има Държавна агенция за пътищата и вторият вариант - да се създаде Изпълнителна агенция към транспортното или регионалното министерство.

Обсъдено е още в новата агенция да участва външен консултант, който да се занимава с мениджмънта.

За обсъждане на проектите е създадена специална работна група в Министерски съвет.

За това съобщи вицепремиерът Меглена Плугчиева след среща в министерството на околната среда и Българската строителна камара.

Като посочи, че сегашното статукво на фонда не може да се запази в този вид и за това са категорични всички от кабинета.
Правителството и премиерът ще вземат окончателното решение как ще се преструктурира Пътният фонд.

Правенето на политика в транспортната инфраструктурна политика на България трябва да бъде ясно разделено от изпълнителните функции - не може управителен орган да бъде едновременно и бенефициент, коментира Плугчиева, цитирана от БНР.

Тя добави, че начело на структурата трябва да бъде добър професионалист и независим мениджър. Според Плугчиева външното присъствие ще осигури пълни гаранции за правилната работа.