Европейската комисия изиска от редица европейски страни да утвърдят необходимите процедури за подобряване на безопасността на трансевропейската пътна мрежа в съответствие с техните задължения съгласно законодателството на Европейския съюз.
Става въпрос за Белгия, България, Ирландия, Гърция, Франция, Литва, Люксембург, Австрия, Полша, Словения и Словакия, съобщиха от пресслужбата на ЕК.
Тези процедури включват оценки на въздействието на пътната безопасност, проверки на сигурността по пътищата и категоризиране на пътната мрежа по критерий „безопасност". Искането е отправено под формата на „мотивирано становище" съгласно прилаганите в ЕС процедури за нарушение.
Ако държавите-членки не информират Комисията в рамките на два месеца за предприетите действия за подсигуряване на спазването на законодателството на ЕС, Комисията може да отнесе случаите към Съда на Европейския съюз.
Директива 2008/96/ЕО изисква изготвяне на оценки за въздействие върху пътната безопасност, в които да се показват последиците за пътната безопасност на различни алтернативи за планиране на даден инфраструктурен проект и които следва да играят важна роля при избора на маршрути.
Като следваща стъпка проверките за пътна безопасност следва подробно да установят опасните характеристики на даден пътен инфраструктурен проект. В директивата се определят правила и процедури за управление на безопасността след изграждането на пътя. Следването на тези три стъпки има за цел подобряване на безопасността на пътната инфраструктура на трансевропейската пътна мрежа.
От ЕК посочват, че са предприели действия срещу единадесетте държави-членки, тъй като не са транспонирали директивата от 2008 г. в пълна степен в националното си законодателство, въпреки че е трябвало да направят това до 19 декември 2010 г.
Ако държавите-членки не установят необходимите процедури за извършването на проверки и оценки на въздействието върху безопасността, това би могло да повлияе върху безопасността на пътната инфраструктура, която е част от трансевропейската пътна мрежа. Това от своя страна създава рискове за водачите на превозни средства и пътниците, използващи тези пътища, допълват от ЕК.
antirefer
на 20.05.2011 в 12:16:51 #3Българските пътища са на много високо ниво и са част от отбранителната стратегия на страната - защитните съоръжения по тях (кратери) могат да забавят и затруднят всяка една армия в света. Още по-добре би било да покрият стандартите за защитни окопи срещу танкове, самоходна артилерия и тежка военна колесна техника.
bah
на 19.05.2011 в 22:28:20 #2Най-глупавите пътища на този свят направени с много пари и с малко акъл това са българските.Толкова ли изпростяхме като строители от 20 години насам че да не можем вече нищо сами да построим или каквото построим то е смешно та трагично.
TAKSIJIATA
на 19.05.2011 в 21:17:10 #1ПЪТИЩА НЕМА ИМА НЕНУЖНО СКЪПИ МАГИСТРАЛНИ СЪОРАЖЕНИЯ, ПАМЕТНИЦИ НА ГЛУПОСТТА. КВО Е ТВА ГОЛЕМОТО КРЪГЛОТО ПРИ ДРАГИчЕВО КОЙ ИДИОТ ГО НАПРАЙ ТВА И ЗАщО ?