Министър-председателят Бойко Борисов покани испанския бизнес да инвестира в България. Това стана по време на бизнес форум, организиран от Испанската конфедерация на предприемачите, съобщиха от пресцентъра на Министерски съвет.
Министър-председателят е на двудневно посещение в Испания, придружаван от министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов и енергийния министър Трайчо Трайков. Освен с представители на бизнеса, той се срещна и с испанския си колега Хосе Луис Родригес Сапатеро.
От Мадрид:
US компания с интерес към 5 и 6 блок на Козлодуй, испански консорциум иска "Кремиковци"
Още...
По време на форума Борисов покани испанска бизнес делегация в София, която да обсъди с членовете на кабинета възможностите за инвестиции в страната ни.
Премиерът добави, че работи много добре с Испания още от периода му като кмет на столицата и изтъкна, че първите големи проекти на България са били направени с Испания.
Ние можем да се възползваме от опита ви в реализирането на добри проекти, допълни той.
Министър-председателят обяви възможностите в инфраструктурата. Това са основно проектите за изграждане на магистралите Струма, Марица, София - Ниш, Варна - Бургас и след 2014 г. за магистрала Хемус, за която ще трябват над 2 млрд. евро. До момента за строителството на метрото в София са усвоени 1.5 млрд. евро, посочи още той.
Пред участниците във форума премиерът подчерта предимствата на България като дестинация за чуждестранни капиталовложения. Страната ни не е вдигнала данъците, въпреки кризата и в момента е с най-ниските такива в ЕС, корпоративният данък е 10%, а ДДС-то - 20%. Политическата обстановка е спокойна и стабилна, изброи той.
България има фискален борд и българският лев е вързан с еврото. Имаме стабилна валута и валутен резерв от над 6.7 млрд. евро, обясни още премиерът. Той допълни, че дефицитът е под 3%, безработицата под 10% и България има възможност да усвои над 13 млрд. евро от еврофондовете. Увеличили сме усвояването им с 10 пъти до 10%, но трябва да бъдат да усвоени още 90%, изтъкна Борисов.
По думите му в областта на околната среда има възможности за инвестиции във ВИК системата и изграждането на пречиствателни станции.
България има плодородни земи и много вода. В световен мащаб вече има проблем с доставките на храни и изхранването на населението в Азия и Африка. Ние предлагаме големи възможности за производството на храни чрез инвестиции в земеделието, подчерта премиерът.
Той допълни, че в страната има много необработваеми земи, които могат да се използват. Министър-председателят представи още възможностите на минералните извори за производството на вода и изграждането на модерни спа центрове.
dk
на 06.03.2011 в 07:14:19 #35Пратете ни строители, защото си нямаме. Ще ви изпратим проститутки и престъпници. Всъщност те сами ще си дойдат, ще ви пратим берачи за нивите и събирачи на скрап!
ZSZ
на 05.03.2011 в 05:53:08 #34Uau | 05.03.2011 04:46 Ако ти кажа че си идиот, ще те обидя ли?
ZSZ
на 05.03.2011 в 05:51:40 #33буца | 05.03.2011 03:57 =============== Може - само дето на луната не сте стъпвали...
Uau
на 05.03.2011 в 04:46:52 #32Елате щото ние сме си бръкнале у газо и не можем...
daczo
на 05.03.2011 в 02:58:40 #31Meteora
на 04.03.2011 в 23:53:51 #30Елате да строите магистрали, кани Борисов испанците... Аре, нема нужда! Той Бойко ще ги построи сам! И на всеки 20 дни ще се самоконтролира!
Balkandji Yovo
на 04.03.2011 в 23:46:55 #29Метин ага,стига сА пра'й на разбирач,ами бегай при кадъната,че вдещия ти офицер ще я потрети веч....... Или само баклавичката ти слади живота,а?
thedreamer
на 04.03.2011 в 23:25:07 #28http://www.dennews.bg/news/2010/11/2/586-peti-rabotnik-jertva-na-stroeja-na-magistrala-lyulin
Rio_Tinto
на 04.03.2011 в 23:16:26 #27биби, все си мислех, че единствените компании които могат да строят у нас са една турска и една българска... закво да си губят времето с участие по неспечелваеми търгове..
ZSZ
на 04.03.2011 в 23:10:51 #26metin1 | 04.03.2011 22:59 Ти дялово участие ли имаш, че толкова се палиш за тази турска фирма? Само лентата да им беше кусура... Спестиха и за софтуер, ама тва друга бира, да те оставя да си се пънеш...
thedreamer
на 04.03.2011 в 23:07:48 #25Трябваше да цитирам и тези заглавия - "Четвърти работник загина на автомагистрала „Люлин”, изобщо когато човек напише в гугъл - Мапа Дженгиз загина - и разбира за какво става въпрос.
thedreamer
на 04.03.2011 в 22:25:41 #24Трябва на съд да отидат тея които са докарали турските некадърници да строят магистрали! Само като види човек някои от заглавията разбира за какво става въпрос - "Мапа Дженгиз" е заплашила, че ще спре работата по магистрала "Люлин" , "Мапа Дженгиз ще дължи € 14 млн., ако не завърши АМ Люлин в срок", "В турската фирма "Мапа Дженгиз" уволняват тези, които си търсят правата", "Ескалира социалното напрежение в "Мапа-Дженгиз"- Българските работници за пореден път получават в пъти по-ниски заплати в сравнение с турските си колеги във фирмата "Maпа-Дженгиз", изпълнител на проекта автомагистрала "Люлин", сигнализира КНСБ и отправя искания към правителството за проверка и спазване на трудовото законодателство. " , Новини - "Мапа Дженгиз" виновна за смъртта на "Люлин", "Тема: Гладна стачка в "Мапа Дженгиз", "Мапа Дженгиз - много капризи и малко свършена работа", „Мапа Дженгиз" затрупа реколтата на перничани, „Мапа Дженгиз" затрупва засяти ниви", "Кран рани работничка на “Мапа Дженгиз”, "Наливат още 185 млн. лв. на "Мапа Дженгиз","Мапа Дженгиз" е заплашила, че ще спре работата по магистрала "Люлин" ,"Отстраняване на "Мапа Дженгиз" от магистрала Люлин искат от браншовата камара "Пътища" , "Мапа Дженгиз" нарушила законите 200 пъти" - това са само част от заглавията за гаджалската фирма.
ZSZ
на 04.03.2011 в 22:23:43 #23metin1 | 04.03.2011 22:09 Написах ти, че като свържат лот-4 със сегашната отсечка ще си проличи разкликата. Специално за тази отсечка - Бургас-Карнобат, не съм чувал някой да я контролира през 20 дена - беше построена преди сегашното правителство... Преди да я отворят ми казаха - погледни аварийната лента и си кажи мнението - след като казах, че е тясна, ми отговориха - от там спестиха Така, че не ми ги хвали тези турски фирми, още повече, че са строили по време на най-корумпираните правителства...
Micky
на 04.03.2011 в 22:10:24 #22Елате да строите магистрали, да не додем ние да поломим ваште
ZSZ
на 04.03.2011 в 22:05:05 #21metin1 | 04.03.2011 21:59 Заеби епитетите... Като поръчваш магистрала вътре е включена и аварийна лента - задължителна е. Никой не казва ще е 2 метра или 5 метра, защото се знае че е в нормални стандарти. След вече изградена и при свършен факт /по-малка аварийна/ трудно би някой спрял тази отсечка, защото след пускането доста облекчи пътуването от Карнобат до Бургас и обратно през летния сезон. Като свържат 4 лот ще забележиш очевадната разлика...
ZSZ
на 04.03.2011 в 21:57:15 #20metin1 | 04.03.2011 21:55 ХМЛ не съм минавал от тази отсечка скоро но явно така е поръчана ако е така..Или ще кажеш че са сгрешили ------- Ще кажа, че са спестили
ZSZ
на 04.03.2011 в 21:54:05 #19metin1 | 04.03.2011 21:51 Отсечката на "Тракия" Бургас-Карнобат, точно турска я строи - без да мериш аварийната лента си личи, че е по-малка на ширина от необходимото. МЕРСИ!
thedreamer
на 04.03.2011 в 21:41:58 #18metin1 - дано да няма повече турски строители на магистрали в България! Не знам кой ги докара - царя или Станишев, но не работят качествено, освен това имаше немалко загинали хора от злополуки на местата където работят.
Reinforcement
на 04.03.2011 в 18:59:12 #17И Испания падна в краката на Генерала! ГЕРБ форевъ!
Reinforcement
на 04.03.2011 в 18:57:58 #16Давай Бойче! Победа! ГЕРБ!