EVN Bulgaria e започнала анализ по решението на ДКЕВР и вече са предприети мерки за подобряване на процеса на обслужване на клиентите и за прилагане препоръките на държавната комисия.

В официално писмо, изпратено до медиите, компанията се извинява за клиенти за възникналите неудобства във връзка с извънредното отчитане и уведомява, че се предприемат стъпки за подобряване на услугите.

Издаденият акт за установяване на административно нарушение от страна на регулатора е свързан с неизвършеното отчитане през август поради административна грешка и вследствие на това - еднократно несъблюдаване на преференциалните 75 киловатчаса в 16 села на район Ямбол и в едно село до Бургас.

От това бяха засегнати около 7 500 клиенти. В техните фактури не бяха взети под внимание полагащите им се за август преференциални 75 киловатчаса.

Съответната компенсация /максимално по 5,70 лв. на клиент/ е приспадната автоматично в октомврийската фактура, посочват от компанията.

Заедно с октомврийската фактура всеки от засегнатите клиенти ще получи и обяснително писмо, в което още веднъж ще бъдат посочени причината за допусната грешка и начинът на компенсацията.

От компанията уточняват също, че тъй като при 2799 клиенти сумата на компенсацията е по-висока от фактурите им за октомври, сумата ще се изплаща на клиентите в брой в местния пощенски клон срещу предоставяне на лична карта. Тези клиенти ще бъдат информирани и с писмо. В техния случай става дума за средно по 2,70 лв. на клиент.