![]() |
еmaxpress |
Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в ефира на БиТиВи.
Той посочи, че 59 компании искат да участват в изграждането на ЛОТ 2 от магистралата. По думите му никога досега не имало толкова много компании, които да проявяват подобен интерес.
Запитан как си обяснява това, Плевнелиев посочи, че причината за големия интерес е прозрачната и ясна тръжна процедура, която създава равнопоставеност между всички кандидати.
Той съобщи още, че първата копка на ЛОТ 2 ще бъде направена на 3 май.
Що се отнася до ЛОТ 3 - участъкът между Нова Загора и Ямбол, тръжната процедура за него ще бъде обявена на 15 януари.
Министърът каза още, че процедурата за ЛОТ 4 (Ямбол - Карнобат) ще започне към средата на февруари.
Надявам се лятото 2012г. да сме готови с „Тракия", посочи Плевнелиев.
Запитан дали вече е ясно кой ще оглави Пътната агенция, той отговори, че към момента има двама кандидати. Плевнелиев обаче не пожела да отговори кои са те. Той допълни, че в понеделник изтича крайният срок за кандидатстване за този пост, като посочи, че се надява дотогава да има още кандидати.
Попитан каква заплата взима шефът на пътищата, Плевнелиев отговори, че възнаграждението му възлиза на 1 500лв. С различни бонуси обаче заплата може да достигне 4 500 лв, посочи той.
Що се отнася до зимното почистване на страната, министърът на регионалното развитие беше категоричен, че няма опасност то да бъде възпрепятствано.
Новината от вчера е, че ние подписахме 33 договора с почистващи фирми само за един ден, посочи той. Ще спазим графика до 15-ти и ще успеем от тези 66 участъка, които останаха без договори за почистване, да подпишем 55, поясни Плевнелиев.
По думите му „областните пътни управления разполагат с необходимия ресурс, така че когато завали снегът да могат да разплащат".
Запитан за коментар относно факта, че консорциумът между СИБанк и "ВИП Секюрити" ще разпространява винетките в страната, Плевнелиев заяви, че това е бил кандидатът, който е дал най-добрата оферта и най-ниска цена.
На въпрос дали в случая не се касае за конфликт на интереси, предвид факта, че акционер в СиБанк е спътничката в живота на премиера Бойко Борисов Цветелина Бориславова, Плевнелиев беше категоричен - Аз нямам никакъв проблем да спечели който и да е било, ако се спазват правилата.
Той подчерта, че сделката с консорциума е била най-изгодната и абсолютно в синхрон с всички правила.
Lobster36
на 11.12.2009 в 12:44:14 #24Не само трият това дето не им изнася(без да има вулгаризми и/или обиди)ами и самите те са скарани с правописа.
Islander
на 11.12.2009 в 12:43:38 #23KeepWalking | 11.12.2009 12:28 ___________________________________

Islander
на 11.12.2009 в 12:15:24 #22Е ТОВА ПЪК НИКОЙ НИКОГА НЕ ГО Е КАЗВАЛ ,БЕ ГЛУПАК........... Айде намери статията и я дай да я видим...........къде и кой го е казвал ??????????????????????????????????????????? _____________________________________________________________________________ Те говедата си гледат само в яслата. За телевизия и радио не са чували.
mrasnika
на 11.12.2009 в 11:43:38 #21Пари винаги е имало за Тракия, ама Тройната куралиция не можаха да се разберат кой ще краде и кой ще строи, не можаха да си поделят кражбата, докато сега нещата явно ще тръгнат, вече крадеца е ясен кой ще е
Много ще се окраде , но дано се построи нещо все пак и да не се скапе настилката за 1-2 год. 
BatGandib
на 11.12.2009 в 11:43:21 #20Летището го строй STRABAG, а те са австрийци
Който и да строй "Тракия" едно е сигурно, аванта ще има при всиЧки слуЧай. Дори и марсианци да докараме, системата "КуЧе влаЧи камион" е вездесъща в милата ни родина!
TheSaint
на 11.12.2009 в 11:36:56 #19"..никога досега не имало толкова много компании, които да проявяват подобен интерес. .." Само не могада разбера какво толкова се възхищава министура..В неясната ситуация с тая криза .. най-очакваната реакция е да има много желаещи да си осигурят за години напред работа и сигурни приходи.. толкова фирми се освободиха в бранша.. не виждам нещо екстраординарно в интереса.. преди на фирмите не им се поемаах сложни поръчки с прекалени изисквания.. но криза е.. министъра може да благодари на любимата Америка..
LEVSKI27
на 11.12.2009 в 11:33:38 #18ZABLUDENI ROBI DA NE SI MISLITE CHE SHTE POSTROQT NESTO ahahahaha
boris
на 11.12.2009 в 11:33:20 #17KeepWalking ---------------------------- Епа айде от твоята уста в божийте уши
Lobster36
на 11.12.2009 в 11:11:35 #16Феноменален интерес има ама определено не е кум строежа като такъв.А към парите за него.
tony82
на 11.12.2009 в 11:00:08 #15Аре стига хвалипръцковски истории, почнете наистина да правите нещо
Mars
на 11.12.2009 в 10:49:04 #14Турци ще строят магистралата ... кой друг! Такова нареждане ще дойде от едно чуждо посолство ...

hellwitch
на 11.12.2009 в 10:40:54 #13Че нали разделянето на ЛОТ-ве точно това прави: разделя магистралата на 3-4 части, които ще се строят едновремено!
Meteora
на 11.12.2009 в 10:33:23 #12и кво излиза? Нова Загора - Ямбол ще се строи два пъти.... Да! Един път на отиване и вторят път - на връщане!
boris
на 11.12.2009 в 10:29:13 #11Феноменален интерес към строежа на "Тракия" ---------------------------------------------------------------------- ако искате да знаете при тази ситуация как ще се проведе търга за възлагане - представете си един чувал с П.... и бъдете сигурни, че министъра ще хване единственият Х....
vuprosotgovor
на 11.12.2009 в 10:24:54 #10От 1500 до 4500 лв. заплата на министър - това е пълен абсурд!!! Как да няма корупция; не може ЕС министър да работи за 2300 евро заплата, и това преди данъци. Абсурд!! Няма никакво значение, че у нас 'такава била ситуацията'. Затова имаме и продажни съдии и депутати - не може да се развеждат мъж с две бентлита за по 200.000 лв и жена му със силикон, дрехи и апартаменти за по 100.000 лв, а съдията да работи за 1500 лв. и да съди за издръжка на дете за 70 лв. месечно. Естествено, че ще има корупция. Не може от министър да зависи проект за 2-3 милиона лева/евро, а той да работи за толкова, колкото взема един сервитьор в ЕС. Ще се краде до припадък в тази държава и ще има корупция...
rudy
на 11.12.2009 в 10:08:31 #9до ном 8 няма спасение значи, всеки българин точно това ще направи, така че млък, такива сме си и ще си се търпим
rudy
на 11.12.2009 в 10:06:40 #8Пич, немските магистрали не можем ги платим 1 мил години само за тях да работим 400 хил евро на км за година им струва поддръжката, това прави някъде 5 милиарда евро на година само за аутобана им - някъде към 12 000 км, ама е двойно по-дебел от американския, с 4% макс наклон и плавни завои, и 2/3 няма ограничение на скоростта
mi6osp
на 11.12.2009 в 10:02:08 #7До № 1: Напразни надежди- номерът е ,че търгът се печели от немска фирма, а тя си наема български подизпълнители/ обикновено те са посочени предварителнио на фирмата-победител от обявилите търга/,подизпълнителите строят. Качеството-българско. И така хем има подкупи, хем немската фирма е чиста и спокойно кандидатства в следващия прозрачен търг за седващата част на магистралата. Така се строи и метрото/ спомнете си онези 50 000 000 евра, за които аха да избухне корупционния скандал, ама всичко бе представено като семейна работа-дъщерята осигурила гаджето,гаджето-фирма,майката-кредита за фирмата, бащата -спечелване на търга от определена западна фирма, която избрала за подизпълнител фирмата на зетя/. Така се строи всичко по-голямо в България. И министри,кметове и чиновници правят пачки от правото да обявят търг и да изберат победител.
cecof
на 11.12.2009 в 09:43:01 #6До: 6 Хахаха това ми напомня на стария виц как най - добре било тунела под ламанша да се строи от българи: като тръгнат от двете страни ще се разминат и така на края ще има два тунела :-)
sulio
на 11.12.2009 в 09:36:41 #5Май забравяте какво стана с летище София - нали немска фирма го строи и то с опит.. Относно магистралата, защо не както примерно в Гърция (предполагам и другаде) - няколко фирми строят по няколко километра едновременно и накрая ги съединяват - хем по-бързо ще стане, хем няма да останат съмнения за корупция...