Първият контейнерен блок-влак, състоящ се от 24 вагона, натоварен с 24 контейнера, пристигна от Любляна на гара Яна. След официалното посрещане пилотният влак беше разтоварен, след което контейнерите бяха претоварени на автомобилен транспорт и се отправиха към крайните си получатели.
Пристигането на контейнерния блок-влак на гара Яна е в резултат на съвместен проект между „БДЖ - Товарни превози" ЕООД и фирма „Еколоджистикс" ЕООД за нов продукт - превозване на блок-влак с 40-футови контейнери от Любляна (Словения) до Яна (България).
За първи път контейнерен блок-влак от далечната дестинация - пристанище Копер, Словения, спира за разтоварване в България. До момента през нашата страна са преминавали контейнерни блок-влакове само транзитно.
До края на годината на терминала на гара Яна ще бъдат обработени около 400 контейнера, пристигащи от пристанище Копер, т.е. всяка седмица от Любляна до гара Яна ще се експедира по един контейнерен блок-влак.
Този тип превози са бъдещето и те ще получат нужната подкрепа от транспортното съобщение, защото колкото по-малко товари се превозват по пътищата, толкова по-малко ще бъдат вредите за екологията на страната, заяви зам.-министърът по транспорта Камен Кичев и допълни, че железопътният транспорт трябва да се използва по-ефективно, защото е евтин и екологичен.
Шефът на „БДЖ - Товарни превози" ЕООД Ивайло Иванов подчерта, че едно от най-важните предимства на този вид транспорт са изключително кратките срокове - от граничния преход до контейнерния терминал, обработка по разтоварване и отвозване на разтоварените вагони за период от 10 часа.
Той поясни и че с подобен тип превоз приходите до края на годината може да скочат с 20-30%.
Оператор на новоизградения специализиран интермодален терминал на гарата е фирма „Еколоджистикс" ЕООД, а неин основен партньор в България е „БДЖ - Товарни превози" ЕООД.
Самият терминал представлява мултифункционално съоръжение тип „сухоземно пристанище" и е разположен върху площ от 60 дка. Разполага с 1000 контейнерни места за складиране, а наличието на собствена коловозна инфраструктура позволява обработката на повече от един влак едновременно. Капацитетът на терминала позволява да бъдат обработвани 35 000 контейнера годишно.
Прогнозната стойност на целия проект е 26 млн. лв. Досега направената частна инвестиция в размер на 6 млн. лв., осигуряваща модерното технологично оборудване, е от стратегическо значение за включването на България в европейската терминална мрежа.
С избора на железопътния транспорт ще се облекчи трафикът по републиканската пътна инфраструктура и ще се намалят пътните инциденти.
null
на 18.09.2011 в 03:03:27 #31. Sven | 17.09.2011 16:32 Това е бъдещето на товарните превози. Колкото по-малко космати тираджии, толкова по-добре. Смее се --- байно, за т'ва трябва да има влакове от Видин и Русе до Свиленград и Кулата, вътрешните превози са хилава работа в наш'та държавица. опасните са мустакатите тираджии от изтока, тях двата часа на ЕС не ги ловят.
chipo
на 18.09.2011 в 01:54:52 #2Буца не лъжи хората американците са доста по назад от Европа по отношение на железниците. От Чикаго до Ел Ей повечето товари пътуват с камиони защото с влака отема седмици. Американците се си поддържали железниците до преди около 30 години от тогава до сега са на сдамотек. Да си чул за високо скоростни влакове в Америка - аз чух само в президентската кампания на Обама.
Sven
на 17.09.2011 в 17:32:16 #1Това е бъдещето на товарните превози. Колкото по-малко космати тираджии, толкова по-добре.