„Грипен интернешънъл" връчи на българското Министерство на отбраната отговор на официалното запитване за наличности, цени и срокове за доставка на многоцелевия изтребител от най-ново поколение "Грипен".
Отговорът включва пълен пакет от 16 изтребителя от най-ново поколение "Грипен", версия С/D (12 едноместни и 4 двуместни) с пълна поддръжка и обучение, осигурени от и в сътрудничество с шведските ВВС.
Предложеният пакет съдържа няколко варианта за гъвкаво финансиране на проекта, като първият изтребител може да бъде доставен две години след подписването на договора.
От компанията подчертават, че цената на самолетите е с 20 на сто по-ниска от най-близкия конкурент на пазара, а оперативните разходи на "Грипен" през целия му жизнен цикъл са с 50% по-ниски от най-близкия му конкурент.
Многоцелевият изтребител "Грипен" може да бъде оборудван с широк спектър от въоръжения, с които да посрещне всичките изисквания за национална отбрана, както и да участва в операции на НАТО.
"Грипен интернешънъл" заяви и готовност да изпълни офсетна програма, възлизаща на стойност най-малко 100% от стойността на сделката, която ще бъде подкрепена от компанията-майка СААБ и от други мултинационални компании.
Това индустриално сътрудничество с българското правителство и частния бизнес ще донесе нови бизнесвъзможности и ще открие нови работни места както в отбранителния, така и в другите сектори на промишлеността.
Индустриалното сътрудничество (офсетът) заедно с широкия спектър от гъвкави финансови решения се ползват с пълната подкрепа на шведското правителство и са подготвени така, че да имат минимална тежест върху националния бюджет на България.
"Грипен интернешънъл" е шведска компания, отговаряща за маркетинга и продажбата на изтребителя "Грипен" в целия свят.
Припомняме, че във връзка с обявеният от Министерството на отбраната международен конкурс за избор на многоцелеви изтребител за нашите ВВС, представители на редица световноизвестни шведски компании като СААБ, "Скания", "Волво", АББ, "Астра Зенека" и др. пристигнаха през октомври миналата година в София, за да проучат възможностите за инвестиции у нас по бъдещите офсетни програми.
Освен "Грипен" апетити за водещи позиции при преоборудването на българските Военновъздушни сили имат и американските Боинг, Lockheed Martin, както и италианската Аления Аеронаутика, които представиха свои самолети на авиошоуто "Небе за всички", проведено на базата на Граф Игнатиево септември миналата година.
BearEgg!
на 24.08.2006 в 13:35:50 #22MYXA , Евала за линковете!!! А последният е ...да се смееш ли да плачеш ли...
Spon
на 24.08.2006 в 11:48:49 #21защо бре Nigel, добре ще им дойде една война на американците на тяхна територия, да видят какво е война белким се сетят че не са хванали господ за шлифера и спрат да "демократизират" света. а за спора по долу, защо въобще е той когато и американците признават качествата на бойни руски самолети, единствено електрониката им куца, но последно време може да се каже че и там не са кой знае колко назад.
Nigel
на 24.08.2006 в 11:29:42 #20А колкото до това как американските изтребители са доказали предимствата си над руските в реални бойни действия - кога е имало реална война от Виетнам насам? Някой по-долу много правилно беше писал, че не става дума за качествата на самолета, а за целия комплекс от средства. Спомнете си "Пустинна буря" - 1990-91 г. Ирак имаше и Миражи, и МИГ-29, но наземния му комплекс за управление беше подавен и практически самолетите му летяха на сляпо. И за да не ги свалят всичките Садам предпочете да ги прати в Иран. Истинско сравнение може да става само ако конфликтът е между равностойни противници в целия комплекс на въоръжените им сили, но дано да не се случи да видим такова нещо!
Nigel
на 24.08.2006 в 11:23:48 #19Д-р Косев, най-сетне едно здраво мнение! Военната авиация за нас е само скъпи играчки за фуражкаджиите. Ако не дай Боже влезем в реална война, няма особено значение 20-те ни изтребителя от кой модел са. Потенциалният противник вече е друг и бойните действия ще се водят по различен начин от този, който генералите ни са учили в Академията. Разбира се транспортната авиация и хеликоптерите са си необходими, стават и за аварийно-спасителни работи, и за мисии навън, за които все се натискаме с надеждата военните да изкарат по някой долар. Но за изтребителите съм съгласен че трябва да минем по тъча, с най-малките разходи.
Добри Божилов
на 24.08.2006 в 11:04:45 #18На гол тумбак, чифте пищови. След като купихме фрегата, сега и супер самолети. Утре защо не самолетоносач...
dakoni
на 24.08.2006 в 11:03:20 #17Значи чета и не вярвам на очите си как може такава неграмотия да има хората са казали прост народ слаба държава това е, искам един от вас да ми каже колко победи имат американските консерви срещу руските дори и на маневрите които правиха заедно в щатите
BearEgg!
на 24.08.2006 в 04:12:28 #16ПАРИ нема хора пари!! Ако ще и Хилядолетният сокол на Соло да купим, ако няма с какво да го подържаме....
BearEgg!
на 24.08.2006 в 04:04:49 #15Самолета въобще не е лош, даже за нашите условия и възможности е много подходящ! От където и да го погледнеш. Нелепо е да се почваме като в детска градина, руското или щатското е по-добро. Естествено че и едните и другите имат и добри и не толкова добри машини. Макар аз лично да съм леко по-склонен да мисля че руските леко превъзхождат като чисто бойни характеристики. Самите американски пилоти твърдят след като са се качвали на руски самолети че се лети малко "тегаво" от към спомагателни с-ми за пилота, но пък точно заради това няма и ограничения в маневрите както в щатските машини, чиито с-ми за управление имат зададени ограничения.При руснака ограничението е само в законите на физиката. От друга страна обаче, при липсата на кой знае колко варианти за модернизация, а и като се има в предвид кога бяха разработени и тествани последните модели руски самолети....нещата са несъпоставими. Само че нас тези неща биха ни вълнували ако бяхме Катар и единственият ни проблем беше на кой да си дадем чувалите с пари. Така че Грипените въобще не са за пренебрегване. Който не е маниак от малък като мен, пак може да се убеди в това.В нета инфо дал Господ.
bokovskii
на 24.08.2006 в 01:45:52 #14Няма да споря с никой. Едно време един генерал от U.S.A.F. е казал: "Ако руснаците спрат да правят самолети ще ги стигнем до 40 години." Вярно е, че сме от другия лагер вече. Кофти е. Руснаците ни обърнаха гръб, а ние тъй като бяхме обърнати на изток пичовете от запада ни го вкараха отзад. За мене българска армия вече няма. Всичката техника дето я имаме е само символична. Всичко дето имаме е това, което се показва на парада /като количество/. Сега щели да празнуват за първият хеликоптер, който ще пристига. 1 хеликоптер... целия договор май беше за 16. Тези машини падат като мухи! Нормалните държави ги имат стотици. Ние като броим старите трошки едва ли имаме сто. В нашата армия да направиш маневра "живо тротило" вече не се счита за геройство, защото губим един самолет от общо 20. (ще имаме 20 до 2020 година). Сега не броим МиГ 21, защото вече не струват нищо! Едно време тези мигове са ни дадени на безценица. МиГ-29 са ни ги давали по милион парчето, сега ги ремонтират за по 14 милиона парчето. Русия са ни дали атомни бомби за заздравяване на доверието между нашите братски нации, но като се прие закона за неразпространение на атомно оръжие сме си ги дали без бой. Мака му на Горбачов! Той е виновен, той срина съюза! Бяхме сила и ние!
dqdopop
на 24.08.2006 в 01:17:51 #13манги, как ще приемат ф-35, като още не са и едва ли скоро ще приемат ф-22? Те самите признават, че им е скъп, а 35-цата ще е още по-скъпа. Ф-16 беше създаден да се бори с миг-21, така, че не прави изводи от картинките от дъвки. Смешно е да се твърди поради причината, че ф-16 и миг-29 са различни поколения изтребители, а това за кръгчетата май ще излезе вярно. Иначе съм съгласен с мнението, че няма как да купуваме руска техника, най-малкото заради съвместимостта. Общо взето този спор е безсмислен, защото ще се закупят самолети от този, който даде най-голяма комисионна.
Д-р Косев
на 24.08.2006 в 00:58:15 #12За нас правилният избор са най-евтините за купуване и експлоатация самолети. Бойните качества нямат никакво значение щото е ясно, че тия самолети ще играят ролята единствено на плашипутарници. А най-добре нищо да не купуваме, щото е нелепо да се трошат милиарди за играчки на военните при положение, че в болниците хората умират поради липса на лекарства. Ако се пак НАТО ни натиска да купуваме нещо трябва да се измъкнем с най-малко загуби. Ако шведите предлагат инвестиции в индустрията за да купим техните трошки, то това изглежда по-добрата възможност, ясно е че американците не са приритали за нашата поръчки и няма да дадат такива отсъпки. Руска бойна техника въобще не може да купуваме вече, те са в другия лагер сега.
Ivostiil
на 24.08.2006 в 00:41:47 #11Грипен е малък изтребител със средни възможности, зачислен към въоражените сили на Швеция през 1990г., екипаж 1 човек, маса празен 8 тона, количество тяга 8 тона, мак. скорост 2200 км/ч, максимално бойно натоварване 6 тона. Според мен по-добрия вариятн за нас е" ЕВРОФАЪТЪР 2000" сравнително нов е, (всички останали претенденти за БГ ВВС са направили първия си полет в края на 80-те години на миналия век), Само тои и Ф-22 могат да летят със свръх звукова скорост в безфорсажен режим, и е с бронирана кабина. Като цяло до колкото съм чел по списания е по-добра машина от Грипен А Ф-18 - (1983г.) е Ф-16 - (1979г.) са прекалено сатри за да се въоражаваме с тях, защото един изтребител се експлоатира мин. 20 години( за Ф-22 предвиждат 40 години експлоатация), и е тъпо след 20 години да имаме техника от 80-години на миналия век Качествата на руските изтребители са неоспорими, но малко от тях покриват стандартите на НАТО.
bokovskii
на 24.08.2006 в 00:02:51 #10хахаха, никой ли не е гледал авиошоута тук бе? Виждали ли сте американските? Култувият им номер е група от 4 исзтребителя да завият синхрон
. Никаква маневреност. Маневреността на Ф-16 е по-малка от тази на МиГ-21. Кое от коя година е.... Виждали ли сте как летят последните модели на Сухой? Та тези могат да си правят кръгчета около Ф-22 докато Ф-22 'маневрира'. Американците не знаят да правят самолети. Освен това и са по-скъпи.
Относно старото оборудване... МиГ-31 с последно оборудване може да атакува 32 цели едновременно (изтрелва ракети по тях едновременно). Работят в мрежа, че да не стрелят и двата по една и съща цел. Това естествено става без пилота да си мръдне пръста, защото пилота не може да следи всичко това за разлика от бордовия компютър.
Пижовци. Какви сте ми омагьосани от американска пропаганда. Техните боклуци ще ми рекламирате.
dqdopop
на 23.08.2006 в 23:58:33 #9Bulgarian, смешен си дядовото. Изказваш се крайно неподготвен. Препоръчвам ти да гледаш сериите за самолети на "Ударна сила", има ги по торентите. Гарантирам ти, че ще ти харесат. И моля без изказвания, че тези серии са реклама и пропаганда, хората дават примерии доказателства.
Bulgarian
на 23.08.2006 в 22:42:14 #8Драги Rainbow, самолета сам по себе си не е нищо. Важна е сестемата наземно-въздушен комплекс, от който самият самолет е само една част. Руснаците по принцип ги бива в ареодинамиката, но са тотално зле при двигателите, електрониката и съвсем нямат оборудане, дори наполовина съвместимо с това на наще съюзници. Те предлагат просто една птичка, която наистине хвърка много, но харчи страшно, въоръжена е старо и не е съвместима с нищо. Тоест - подходяща е за задачи "И сам воинът е воин" (кауза пердута). Най добре за нас е Ф - 18 - модерен и силен.
Rainbow
на 23.08.2006 в 22:25:02 #7Bulgarian, нещо ми се струва, че не си много на ясно за какво говориш. Руските самолети имат толкова много системи които нямат аналог нито при американците нито където и да било и да ги наречеш таратайки е малко смешно. А за Ф22 , че е изпитан самолет може също да се спори
SS_20
на 23.08.2006 в 22:02:15 #6Абе неграмотници такива ,първо прочете нещо за изтребителите и тогава пишете!
Bulgarian
на 23.08.2006 в 21:42:35 #5F-18 Rulezz! Грипен е таратайка и чехите дето ги взеха, сега си бият главата с тях, а руските са пълни боклуци. Все едно да си купиш Москвич - АЗЛК
illuminat
на 23.08.2006 в 21:29:53 #4Da imash na pazara ruski i amerikanski iztrebiteli i da kupuwash shwedski e kato da izberesh trabant pred porshe, ako da e po ewtin. nali nashte piloti shte sa na tezi iztrebiteli kupete im hubawi igrachki
g g
на 23.08.2006 в 20:35:31 #3абе то пилота е важно да е добър да нема да се дърпат я