Почти никакъв е напредъкът по точките от новия колективен трудов договор в сферата на железниците.
Това заяви Пламен Димитров - председател на КНСБ, след проведена среща в Министерски съвет, на която са присъствали премиерът Бойко Борисов, вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, транспортният министър Ивайло Московски, ръководството на БДЖ и синдикалните организации в сектора.
По думите на Димитров това, което трябва да се направи на този етап и това, което синдикатите са склонни да направят, е да бъде подписан действащият до преди 4 - 5 месеца стар колективен трудов договор.
Димитров коментира изтеклата информация, че предстои закриването или оптимизирането на над 180 влака.
По думите му, сочените икономии от 25 млн. лв. на година са крайно недостатъчни, за да подобрят финансовото състояние на БДЖ и в тази връзка тази мярка не е добре посрещната от синдикалните организации, тъй като няма да доведе до съществена промяна на финансовото състояние на дружеството.
Пред медиите министър Московски припомни, че БДЖ е в технически фалит, което поставя дружеството пред много сериозни предизвикателства.
Относно съкращаването на линии Московски заяви, че все още няма нищо конкретно и че ще има съкращаване там, където на този вид транспорт може да бъде намерена алтернатива.
Той посочи още, че по въпроса ще работят и от изпълнителна агенция Автомобилна администрация.
Московски информира, че преговорите продължават и през следващата седмица.
И закриването на линии няма да помогне на БДЖ според синдикатите

Още по темата
Водещи новини
Бизнес
Истории
ЕКСКЛУЗИВНО ВИДЕО
Chronicle
