Агенция "Пътна инфраструктура" стартира обществена поръчка за разработване и внедряване на интелигентна транспортна система на АМ "Тракия".
Става въпрос за система за автоматична идентификация на пътните инциденти. Целта е да се повиши безопасността на движение по автомагистралата, спазвайки последните директиви на Европейския съюз в тази област.
В тунел "Траянови врата" на магистралата ще бъде изградена уникална за България интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти (Automatic Incident Detection - AID).
Тя ще позволи чрез система от подвижни бариери да се управлява и пренасочва трафика в една от двете тунелни тръби, така че при настъпване на инцидент в едната тръба, трафикът да се пренасочва по другата.
В съоръжението също така ще бъде монтирано ново LED осветление, електронни информационни табели, светофарни уредби, хоризонтална и вертикална сигнализация, метеорологични станции при порталите на съоръжението и др.
На АМ "Тракия" ще бъдат монтирани и 40 бр. електронни информационни табели (Variable message signs), по 20 бр. във всяка посока. Чрез тях шофьорите в реално време ще се информират за възникнало събитие на пътя, актуалната пътната обстановка, въведените ограничение и алтернативните маршрути.
С изпълнението на проекта за първи път ще бъдат монтирани и камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика на определени участъци от АМ "Тракия". Целта е повишаване безопасността на движение и спазване на ограниченията на скоростта.
АПИ планира и друга новост по АМ "Тракия". Ще бъдат монтирани сензори за претегляне на моторните превозни средства в движение (Weigh in motion). Това ще позволи да се филтрират претоварените превозни средства и да се даде възможност за повече на брой, по-бързи и по-ефективни проверки. Очаква се по този начин значително да се намали износването и увреждането на пътната настилка и съоръженията на автомагистралата.
Индикативната стойност на поръчката е 7 261 500 лв. без ДДС. Предвижда се периодът за изграждане на системата и въвеждането й в експлоатация да бъде до 24 месеца от сключването на договор с избрания изпълнител.
Проектът се съфинансира от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие.