Да се създаде единна национална нормативна уредба, която да регламентира поставянето, контрола, поддръжката и извънгаранционното обслужване на рекламно-информационните елементи. За това настояват от Българската асоциация на производителите на рекламно-информационни елементи.
Нейният председател Светлозар Дяков поясни по време на пресконференция в БТА, че единната национална наредба за рекламно-информационни елементи трябва да има механизъм за изграждане и експлоатация с минимални технически изисквания, а също да се въведе гаранционен стикер, който да показва качеството и експлоатационен стикер на всеки рекламно-информационен елемент.
От Асоциацията показаха снимки на много висящи, изоставени и видимо опасни рекламни съоръжения. „Изоставени реклами има от 30-40 години. Благодарение на това, че по комунистическо време са изработвани от много дебела ламарина, все още стоят по покривите. По-новите обаче не издържат толкова", отбеляза зам.-председателят на Асоциацията Мариан Енев.
Той поясни, че в ЕС максималният гаранционен срок за тези рекламни съоръжения е 5 години и обясни защо много често гаранцията е с по-кратък срок - 1 или 3 години - заради срока на годност на използваните в рекламата материали и елементи. Акрилът, електрическото осветление и много други елементи не са трайни.
Ако в България няма изискване да се сключват следгаранционни договори за поддръжка на рекламните съоръжения, такива договори няма да се сключват и все повече от тези съоръжения ще се превръщат в опасност за хората.
„В България има изисквания за поддръжка на един касов апарат, както и за технически преглед на всеки автомобил", отбеляза Енев и коментира: „И автомобилът може да удари човек, и една реклама може да удари човек."
От Асоциацията изтъкнаха, че според сегашната наредба за поставяне на рекламно-информационни елементи има изисквания и параметри за мястото, където да се поставят, наемите, които могат да се събират от тях, но не е посочено изискването след изтичане на гаранционния срок съоръжението да се сваля.
Узаконяването става, като след изработването на проекта, общината издава разрешително за поставянето на рекламата. Упоменато е кога трябва да се премахне рекламата, но масово се премахва само лицевата страна и остават едни съоръжения, които са разкрити, неподдържани и опасни, алармираха още Асоциацията.
Те настояват да има контрол по спазването на изискванията в проектната документация за рекламите при тяхното изработване, за да бъдат по-малко опасни; да се спазват гаранционните срокове и да има техническо и следгаранционно поддържане.
По повод пожара в Mall of Sofia от Асоциацията отбелязаха, че все още причината не е ясна, може да е от късо съединение, но не е сигурно дали от рекламни съоръжения, тъй като пожарът възникнал в 9.00 часа сутринта, когато рекламите отдавна са били изключени. Според тях причината за пожара е паднала случайно ракета-пиратка на покрива.
etaj_5
на 08.01.2012 в 18:32:13 #81.ТеНеТеМе | 08.01.2012 14:52 Eй, да не сте посмяли да махате рекламите РУМ, ДЕТМАГ, БАЛКАНТУРИСТ и т.н. Те са паметници на историята. --------------------------------------------- Търся съмишленици за учредяване на асоциация за опазване на тези паметници на историята. можем да поработим заедно и по въпроса за държавната бозка после. Иначе тук наистина си ЖЕЛЕЗЕН. Получаваш едно малко
none
на 08.01.2012 в 17:56:06 #7Джеймс, какъв точно ти е проблема, че не се разбира от изказването ти? Ако предположим, че е само един, де, нещо което силно ме съмнява
Някой иска да му направят копанка ми се струва. Да си има сигурно приходи и да не се мори залудо 
james1
на 08.01.2012 в 17:18:28 #6Така е през "демокрацията"!
boris
на 08.01.2012 в 17:01:27 #51.ТеНеТеМе | 08.01.2012 14:52 Eй, да не сте посмяли да махате рекламите РУМ, ДЕТМАГ, БАЛКАНТУРИСТ и т.н. Те са паметници на историята. ------------------------------------------------------------

бББ
на 08.01.2012 в 16:37:28 #4@ахl_rоsе: Общината няма работа да се навира в частна собственост. Що се отнася до собствениците, които не са били питани, от 20г вече никой не може да им попречи да се погрижат. Не е необходимо да се създава изкуствен орган който да рекетира собствениците на сгради и авторите на бъдещи реклами с измислени правила.
ахl_rоsе
на 08.01.2012 в 15:19:52 #3бББ | 08.01.2012 15:14 В случая не си прав. Едва ли навремето собствениците са били питани дали искат да ми се окачват тези реклами по сградите, затова и сега е работа на общината да ги обезопаси, да ги нагоди към съвременните условия или да ги премахне.
бББ
на 08.01.2012 в 15:14:47 #2Още едни търтеи, дето искат да гарантирано място на бюджетната бозка.
Въпросните сгради си имат собственици и поддръжката на сградите и накачените по тях съоръжения е тяхна грижа. Още малко ще пуснат инспектори да проверяват дали имам микроби по ръба на тоалетната чиния.
ТеНеТеМе
на 08.01.2012 в 14:52:21 #1Eй, да не сте посмяли да махате рекламите РУМ, ДЕТМАГ, БАЛКАНТУРИСТ и т.н. Те са паметници на историята.