Правителството предлага промени в Закона за пътищата. Те засягат максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили. По магистралите тя трябва да се вдигне на 140 км/ч, а по скоростните пътища- на 120 км/ч.
За скоростен се определя пътят, който отговаря на следните седем условия:
- да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива (чрез надлез или подлез);
- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива;
- връзките към прилежащи територии да са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 м;
- да имат предпазна телена ограда;
- да имат площадки за принудително спиране;
- да имат площадки за отдих.
За автомагистрали и скоростни пътища се премахва възможността за изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата зона. За шосетата от първи, втори и трети клас, както и останалите, които не са включени в досега изброените, пък се забранява изграждането и експлоатацията на рекламни съоръжения на разстояние по-малко от 8 м. В обхвата и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях. Забранява се изграждането на такива обекти на по-малко от 3 км преди и след пътните възли.
Въвежда се забрана за спиране на пътното превозно средство за престой освен на обозначените за това места и съответно извършването на маневри върху платната за движение. Водачът няма да може да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително и на местата, където тя е прекъсната. Последните две правила са валидни, когато движението се осъществява по скоростен път.
преводач
на 26.01.2012 в 02:34:24 #35Дори и по магистралата не карам с повече от 90-100 км. ч.
V_Vaart
на 26.01.2012 в 01:42:24 #34Mike, как да няма никъде ограничения в Германия?!? Auf manchen Teilstücken kommt es jedoch auch vor, dass die Geschwindigkeitsbegrenzung auf der Autobahn bei 130 km/h liegt (angezeigt durch entsprechende Tempolimitschilder nach jeder Auffahrt). Das 130-km/h-Schild ist in Deutschland das Schild mit der höchsten Geschwindigkeitsbegrenzung, das verwendet wird. Vorübergehend wird auf der A 2 in Höhe Braunschweig ein Modellversuch mit einer Höchstgeschwindigkeit von 140 km/h und entsprechender Beschilderung durchgeführt. Im Bundesland Bremen gilt seit dem 9. April 2008 – einmalig in einem deutschen Bundesland – ein generelles Tempolimit von 120 km/h. Да не живееш случайно в Бавария?
ТеНеТеМе
на 25.01.2012 в 23:05:02 #33Като заговорихме за германските аутобани, да кажа, че още от хитлерово време се правят с НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 4% надлъжен наклон, което спестява милиони литри гориво ежедневно на швабските шофьори, особено на каращите на темпомат. Цепят планини, правят планини, но магистралата трябва да е равна без баири и нанадолнища. Също така има и някакъв задължителен страничен наклон (май около 3%), което гарантира естественото оттичане на водите от пътя.
Mike
на 25.01.2012 в 21:33:46 #32Много верни неща са се изписали, но и много глупости. 1. Разликата между скоростен път и магистрала е първо, че магистралата има мантинела между двете посоки на движение, при скоростния път е само осева линия, но няма твърда преграда. И второ магистралата ТРЯБВА по цялата си дължина да има аварийна лента. Скоростният път не. Иначе това за различните нива, подлез, надлез, детелини - това важи и за двете. 2. В Германия НЯМА ограничение на скроостта по магистрали. Не само на "някои" както беше споменато по-горе, а изобщо на всички. Нормалната скорост на каране при добро време е 160-170 км/ч, като не е рядкост някой да те изпревари с 200-220. В определени УЧАСТЪЦИ разбира се има локално ограничение, например при по-остри (като за магистрала) завои, тунели, или с цел редуциране на шума когато пътят минава близо до населени места, и така нататък. Също има много електронни табели, по които могат динамично да се включват и изключват ограничения според обстановката, например дъжд, мъгла, поледица, при възникнала катастрофа и задръстване около нея, и т.н. Това засяга не само ограничения на скоростта, често пъти има ограничение за изпреварване от тирове, или примерно най-лявата лента се блокира, за да могат да минат линейки. 3. НЕ Е вярно, че в Германия повечето магисрали имат по 3 ленти във всяка посока. Напротив, повечето са с по 2, както в БГ. Само определни магистрали (например А9 Берлин-Мюнхен) са с по 3 ленти по цялата си дължина. Другите са с по 2, като на места се увеличава на 3 или 4 ленти, примерно при пресичане на две магистрали или при навлизане в града.
illuminat
на 25.01.2012 в 21:32:20 #31динев | 25.01.2012 21:08 _____________________________ теб ако те слуша човек ще рече че живеш в САЩ а не в БГто хахах арес тига бе хахах повече работа ще свършел хахаха...да не си дистибутор ... аз карам кола 300 коня и тука ограничението е 65 мили номоже да се кара до 70-75 иначе те спира магистралната полиция ...при това карам по 45 мин на ден за да ида на работа така че ти къде караш толкова в града ???? че да ти е важно да се силиш със 140 ...преди година бях в БГ и ходих от София до Русе...и се върнах вечерта..е няма датика пътища ще ти кажа....ама ти си знаеш де...а магистралата в БГ е под всякаква критика
динев
на 25.01.2012 в 21:08:25 #30На англичаните си им е добре във всяко отношение , така че надали скоростта им е от значение. Тук обаче всеки гледа да свърши повече работа днес от колкото утре, понеже се нуждае от пари и колкото повече работа днес , толкова повече кинти. Естествено и много се правят на шофьори, но истината е АКО НЕ КАРАШ С АКЪЛ И С 30 КМ ЩЕ СЕ БЛЪСНЕШ. Тези които не им харесва, просто да не карат с такава скорост.
NinaPW
на 25.01.2012 в 21:00:37 #29V Anglia ogranichenieto e 70 Miles, koeto e 112 km/chas! Nikoi ne se oplakva, che se dviji bavno!
illuminat
на 25.01.2012 в 20:55:40 #28В БГ се трепат и така а със 140 направо ще летят ...Чудя се защо застрахователтие не са надали вой ..това ги засяга най много тях ... а доколкото помня в БГ няма пътища не за 140 а за 100 км/ч хххахахаха
Los Angeles 90034
на 25.01.2012 в 20:47:11 #27мунтански местен жител Гледай табелите за ограничение на скоростта - ако огрничението е 120/км значи си на скоростен път, ако е 140/км значи си на магистрала... А и магистралите имат повече платна.
Георги
на 25.01.2012 в 20:42:05 #26kokoбоко, съгласен съм. Но не забравяй, че масово колите не са по 350 коня, а и щом караш такава кола....се досещаш, че едва ли уменията на 80% от шофьорите на пътя са като твоите. Идеята ми е....колкото по-бавно - толкова по-сигурно. Но има и друга гледна точка, разбира се....
динев
на 25.01.2012 в 20:14:53 #25Е те в Германия аутобаните където имат завой имат и виражи и това позволява такива скорости. Тук такива няма и затова няма как, пък да не говорим , че магистралите вместо да са прави те са със завои . Но че всеки мрънка е така. На нас какво и да ни направят ние пак няма да сме доволни.
ind
на 25.01.2012 в 20:03:33 #24Не знам какво мрънкат някои. Ако се намали скоростта ще мрънкат, ако се увеличи пак мрънкат... Иначе да спомена, че на някои аутобани в Германия например НЯМА ограничение на скоростта. Също така никой никого не кара да кара с такава скорост а и разликата с 10км/ч не е толкова голяма
динев
на 25.01.2012 в 20:02:21 #23A да и най-важното - знака за магистрала , ако го нямаш, значи не е магистрала.
динев
на 25.01.2012 в 19:58:07 #22Обаче сега виждам че не съм те разбрал. Магостралата е път с поне 3 ленти на платно и отделени с мантинела , а този може да има и 2.
динев
на 25.01.2012 в 19:55:40 #21- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива; Над това наблягайте. За колегата който каза, че не е разбрал и след моето обяснение повтарям. Тази точка трябва да значи , че да се включиш в такъв път трябва да го направиш от НАДЛЕС, ПОДЛЕЗ ИЛИ ДЕТЕЛИНА, понеже е на различно ниво на пътя . Сега разбра ли.
NikB
на 25.01.2012 в 19:36:18 #20Това правителство, само с Закона за движение по пътищата и с неговото прилагане досега СПАСИ ЖИВОТА НА НЯКОЛКО СТОТИН БЪЛГАРИ: вмето по 1000+ на година загиват по около 700. С камерите, а и с контрола, вече са единици тия, които се изхвърлят със скоростите. Аз вярвам на преценките - щом са решили - така да бъде.
динев
на 25.01.2012 в 19:35:58 #19Ами аз съм ходил до литва, до италия , до франция и освен германия навсякъде е 130. Макар , че до франция беше отдавна. Иначе който иска да не кара с тая скорост негова си работа. Аз лично удобрявам движението по МАГИСТРАЛА със 140 , така или иначе никой не кара с по-малко, а за скоростния път не е лошо също. Горе си пише какво е скоростен път, ама нямаме тук. Единственото което е различното от другите пътища е , че трябва да се влиза в него чрез НАДЛЕЗ ИЛИ ПОДЛЕЗ ИЛИ ДЕТЕЛИНА , за който не е разбрал. Не знам такива пътища, можеби Перник - Диканя, но от към диканя няма подлез, надлез или детелина, която да свързва пътищата. Надявам се че съм бил полезен. Аз съм шофьор като вас, а не експерт, така че не искам да товаря хората с моето мнение.
kokoбоко
на 25.01.2012 в 19:26:25 #18Георги и стефано и други като такива това е една много добра промяна никой не ви кара да карате с 140 аз съм доволен че ще карам с нормална скорост нормалната си кола - Импреза 350кс скороста на движени е съобразно пътните условия и уменията на водача. Всеки си носи отговорноста за скоростта с която кара Аз съм доволенр скоро може би и без ограничение.......а дано
Stefano
на 25.01.2012 в 19:14:10 #17То има ли магистрала у нас по която като набиеш 140км на круйз контрола да можеш да ги подържаш без да се налага да разполагаш с болид притежаващ притискане на кола от Ф1! и окачване което да поеме бабуните Хемус!
Георги
на 25.01.2012 в 19:08:47 #16Това не е добра промяна! Така каращите безрасъдно ще са една идея по-ненаказуеми и още по-смели в горната граница. На никой не му трябват такива скорости. А и 140 на радара на полицаите си е 155 на скоростомера на автомобила. Бъркат и след някое жестоко меле с участието на млади шофьори със стари коли ще поправят пак закона. А да срещнеш 2-а автомобила на скоростен път челно всеки с по 120 км/ч е равно на няколко погребения. Сигурно ще ги спаси условие номер 1: Че има разделителна ивица.......