В последните години бяха постигнати рекордни резултати на преминалите пътници през Летище София. Това беше отбелязано от всички, но съществува видима диспропорция между преминалия брой пътници и постигнатите приходи. Това каза на пресконференция новият изпълнителен директор на Летище София Пламен Станчев.

Той не скри възмущението си от изказванията на бившия министър на транспорта Ивайло Московски, че бил назначение на Тройната коалиция. Пламен Станчев бе категоричен, че не е политически обвързан. Той се ангажира да предостави всякаква публична информация за освобождаването си по време на първото правителство на Бойко Борисов през 2010 година.

Станчев припомни, че имало решение на правителството на Борисов за освобождаване от такси през последните 10 години за преминаването през търговския ВИП. Това бе една от скандалните констатации в доклада на Агенцията за държавна и финансова инспекция. Пламен Станчев бе категоричен, че всички прокурорски проверки са прекратени поради липсата на доказателства за извършено престъпление.

Летището в София е с нов шеф
Обновена

Летището в София е с нов шеф

Пламен Станчев заема поста изпълнителен директор

Станчев бе категоричен още, че нормалната норма на печалба била между 25-30% от приходите, а на поверената му аерогара тази норма била под 5% - 4,89%. Той даде пример с концесионираните летища Варна и Бургас. Двете летища работели с персонал под 1000 души, а Летище София има персонал 2400 души. Нетната печалба на Варна и Бургас за последните години била около 30 млн. лв., докато тази на Летище София за последните години била катастрофална.

"Не може при 2 милиона пътника нетната печалба да бъде 20 млн. лв. и при почти 5 милиона пътника печалбата да бъде почти 5 милиона", коментира Пламен Станчев.

Той разкритикува и закупуването на машини за наземно обслужване на самолети, за които били дадени 8,8 млн. лева. По думите му средствата можели да бъдат вложени за изграждане на допълнителни площи в Терминал 2.

Станчев коментира и изграждането на втора скоростна пътека за рулиране, която щяла да повиши капацитета в пиковете часове за кацане и излитане на летището. Той попита защо не се прави гъвкава слот-координация на полетите.

Станчев коментира още, че всяка авиокомпания каца когато си иска, поради което изходите и рентгените, както и чекинг гишетата не достигали. Затова по негово време се наблягало на координацията на полетите.

По отношение на кадровата политика, Станчев констатира, че са назначавани хора без абсолютно всякакъв подбор и без всякакъв критерий. Сред скандалните назначения той открои назначенията на техническия секретар и завеждащия деловодството на летището - човек с осъдителна присъда. Не може човек с две осъдителни присъди, влезли в сила, да работи в дирекция "Сигурност", коментира още Станчев.

Той разкритикува и назначаването на сина на бившия вече изпълнителен директор Христо Щерионов във възлов отдел на летището.