В последните години бяха постигнати рекордни резултати на преминалите пътници през Летище София. Това беше отбелязано от всички, но съществува видима диспропорция между преминалия брой пътници и постигнатите приходи. Това каза на пресконференция новият изпълнителен директор на Летище София Пламен Станчев.
Той не скри възмущението си от изказванията на бившия министър на транспорта Ивайло Московски, че бил назначение на Тройната коалиция. Пламен Станчев бе категоричен, че не е политически обвързан. Той се ангажира да предостави всякаква публична информация за освобождаването си по време на първото правителство на Бойко Борисов през 2010 година.
Станчев припомни, че имало решение на правителството на Борисов за освобождаване от такси през последните 10 години за преминаването през търговския ВИП. Това бе една от скандалните констатации в доклада на Агенцията за държавна и финансова инспекция. Пламен Станчев бе категоричен, че всички прокурорски проверки са прекратени поради липсата на доказателства за извършено престъпление.
Станчев бе категоричен още, че нормалната норма на печалба била между 25-30% от приходите, а на поверената му аерогара тази норма била под 5% - 4,89%. Той даде пример с концесионираните летища Варна и Бургас. Двете летища работели с персонал под 1000 души, а Летище София има персонал 2400 души. Нетната печалба на Варна и Бургас за последните години била около 30 млн. лв., докато тази на Летище София за последните години била катастрофална.
"Не може при 2 милиона пътника нетната печалба да бъде 20 млн. лв. и при почти 5 милиона пътника печалбата да бъде почти 5 милиона", коментира Пламен Станчев.
Той разкритикува и закупуването на машини за наземно обслужване на самолети, за които били дадени 8,8 млн. лева. По думите му средствата можели да бъдат вложени за изграждане на допълнителни площи в Терминал 2.
Станчев коментира и изграждането на втора скоростна пътека за рулиране, която щяла да повиши капацитета в пиковете часове за кацане и излитане на летището. Той попита защо не се прави гъвкава слот-координация на полетите.
Станчев коментира още, че всяка авиокомпания каца когато си иска, поради което изходите и рентгените, както и чекинг гишетата не достигали. Затова по негово време се наблягало на координацията на полетите.
По отношение на кадровата политика, Станчев констатира, че са назначавани хора без абсолютно всякакъв подбор и без всякакъв критерий. Сред скандалните назначения той открои назначенията на техническия секретар и завеждащия деловодството на летището - човек с осъдителна присъда. Не може човек с две осъдителни присъди, влезли в сила, да работи в дирекция "Сигурност", коментира още Станчев.
Той разкритикува и назначаването на сина на бившия вече изпълнителен директор Христо Щерионов във възлов отдел на летището.
Българан
на 10.03.2017 в 09:33:02 #5Ясно е, че РазБойковците крадяха и от летище София и умишлено го водеха към фалит, за отдаване на концесия за жълти стотинки, като всяко добре работещо държавно предприятие.
dakl
на 10.03.2017 в 00:27:07 #4Значи ако продажбите са нараснали в аритметическа прогресия , то кражбите в геометрическа . Този почерк е твърде добре познат на българите през последните 7-8одини!
G.I.R
на 09.03.2017 в 21:30:48 #3veselin-alxandrov Нищо лично,но забележката ти е неправилна!Използването на "пътниКА" е правилно,колкото и "пътници"!Нарича се бройна форма на съществително от мъжки род и обикновено се употребява след числителни!Иначе подкрепям идеята за летището в Пловдив!Наистина трябва да му се обърне внимание!Постоянно се изтъква Пловдив-като "Европейска столица на културата",множество забележителности(да не ги изброявам),добро място за правене на бизнес(нали ежедневно се хвалят с индустриалните зони),а едно нормално летище няма!
veselin-alxandrov
на 09.03.2017 в 20:15:39 #2Това е хубава новина. А 2017 ще бъде рекордна по пътникопоток на летище София. Всичко ОК, но да оправят пловдивското летище, че там е големият резил! Излагация пълна! Вторият по големина град у нас с подобие на летище, без полети. Що се касае до Пламен Станчев, пълен неграмотник: не се казва 2 милиона пътниКА, а пътниЦИ... Същото важи и за 5 милиона пътниЦИ. Това са хора. Професиите в мн. ч. са така... Ама да заема директорска длъжност, без да може да говори български.. е лесна работа у нас
Пантю
на 09.03.2017 в 17:11:45 #1Познат номер от времето на Иван Костов! Едно много печелившо предприятие се представя със счетоводни похвати, за губещо, или с много ниска печалба, за да бъде Приватизирано и то на ниска цена, като нерентабилно! Айдушко племе е българското! Това му качество се цени в момента много от заинтересовани, чужди сили!