Грейт уол, една от най-големите автомобилостроителни компании в Китай, ще построи завод в Ловеч, предаде БНР.
Българската компания Литекс мотърс (Litex Motors) неотдавна подписала сделка с китайската автомобилостроителна компания Грейт уол (Great Wall) за изграждане на автомобилостроителен завод в България.
Планира се до края на 2010 г. в новия завод да започне производство на автомобили SUV, като се инвестират близо 80 млн. евро (около 119 млн. долара).
Грейт уол произвежда автомобили тип SUV, ванове и пикапи и има над 20 подразделения, в които работят над 18 000 служители.
Сделката се приема за голяма възможност за България да докаже, че бизнес условията в страната са подходящи за големи инвестиции, но може също така да бъде "последен шанс" за автомобилостроителната промишленост в страната след провала на сътрудничеството с Роувър (Rover).
През 1995 г. компанията откри завод във Варна, в който държеше 51 на сто от дяловете, а останалите 49 на сто бяха собственост на българската компания Дару груп (Daru Group).
Автомобилите Роувър Маестро (Rover Maestro), които се произвеждаха в България обаче, бяха пазарен неуспех поради комбинацията от слаба пазарна стратегия, неконкурентни цени и присъствието на по-силен конкурент - Шкода Фелиция (Skoda Felicia).
Производството в завода във Варна бе прекратено на 4 април 1996 г., след като в него бяха произведени 2200 автомобила.
Meteora
на 24.11.2009 в 20:29:34 #5ХХХ,
XXX
на 24.11.2009 в 18:11:10 #4В интерес на истината Маестрото беше морално остаряло, а и като ново беше несполучлив автомобил. Самите англичани го класират в челниет места на една книжка, World's Worst cars Ever.
Но! Ако този монтаж беше продължил, сега щяхме да имаме едни нелоши мощности, част от оборудването щеше да е местно производство, нищо чудно този пример да беше привлякъл и други "автомобилни" инвестиции.
За съжаление Жанчо направи опит да върне късния социализъм с някакви китайско-съветско-перестроечни заемки, който както (някои) помним, се провали мизерно.
Заедно с него си отиде и шанса за производство на автомобили в България.
Карал съм китайски пикап с двойна кабина, и то точно на "Грейт Уол": калпава имитация на "Мицубиши" L200, технически на нивото на ранните 90-те години, никога не бих дал пари за такъв нов вместо за нещо истинско на 100 хил. км.....
Но да бъдем оптимисти, дано започнат да сглобяват нещо по-съвременно. Все пак, по-добре да произвеждаме китайски, отколкото никакъв автомобил........ 
Минувач
на 24.11.2009 в 15:35:00 #3Изграждането на линията за производство на плоско стъкло в Разград вече е обезпечено финансово, което означава пълна и завършена китайска държавна подкрепа на нашия проект във вашия град и повече няма никакви пречки да го започнем и така да помогнем на братска държава, увериха в петък в Разград представители на китайската компания „China Luoyang Float Glass Group“ /CLFG/, трета по обем на производство на плоско стъкло в света и на държавната банка за експортно кредитиране „China Exim Bank“. Стойността на проекта е между 75 и 100 милиона евро. На срещите на бизнес делегацията от Китай присъства и Денис Бареков, собственик на пловдивската фирма „Виа груп“, която преди две години закупи фалиралия завод „Диамант“. Капацитетът на модерната линия ще бъде 600 тона дневно, което по предварителни изчисления ще задоволява потребностите на цялата страна. Освен за бита и за модерните билдинги, по най-съвременни технологии в Разград ще се произвежда и автомобилно стъкло, огледала и актуалните скъпи стъкла за соларни панели. Ще се работи на три смени, за което ще бъдат ангажирани не по-малко от 340 работници, а с администрацията и охраната общо заетите ще станат около 400. Освен това се работи по изграждането на дистрибуторската мрежа, логистиката, складовата база, с което новосъздадените работни места ще нараснат още. От общия брой на пряко заетите в производството първоначално ще има около 80 китайски специалисти, които след третата година от пуска ще се редуцират до 20. Тъй като линията е от най-ново поколение и е много по-различна от технологиите, използвани в предишния завод, одобрените за работа българи ще бъдат командировани за обучение в Китай. До месец и половина ще започне строителната процедура. Планира се част от линията да бъде окомплектована до лятото на 2010 г. По предварителни разчети монтажните работи и самият пуск още отнемат около година и половина. Китайската банка ще финансира 85% от стойността на проекта, а останалата част ще поеме собственикът на базата „Виа груп“. Тъй като China Exim Bank няма филиал в България, в края на миналата седмица бе подписано споразумение с Първа инвестиционна банка /ПИБ/. По силата на тази договореност ПИБ става агент на китайската банка в България.
Smuggler
на 24.11.2009 в 14:31:04 #2Ровър си тръгнаха заради Жан Виденов и червените му другари които искаха тлъст процент и огромни данъци от печалбата на фирмата
fredie
на 24.11.2009 в 13:45:43 #1