"Има повече българска продукция на пазара у нас", отчете изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев.

В сутрешния блок на Нова телевизия Матеев изтъкна, че в резултат от кризата има и няколко положителни ефекта. Виждаме, че пазарът изпреварва държавата и всякакви постановления. Потребителите последваха апела на търговците и на държавата, като започнаха да купуват повече българска стока. Това веднага се отрази на магазините, изтъкна той.

Според него хората предпочитат да пазаруват в близките до тях магазини, а се купува само най-необходимото. Покупката на по-луксозни стоки вече е ограничена, каза Матеев.

Той посочи, че страната се е оказала в ситуация, в която преди постановлението да влезе в сила, то е започнало да изпълнява функцията си. Матеев смята, че парадоксалното в случая, че вече има положителен ефект, защото доста производители са сключили договори с търговски вериги.

Матеев посочи, че българският потребител, в резултат на кризата, станал доста по-чувствителен ценово. Хората променили драстично своето поведение и все повече купували стоки, които са на промоция.

Вече се пазарувало в различни часови пояси. В най-натоварения преди часови пояс - след 18 ч., вече магазините са почти празни. Лоялността към определени брандове намалява. Все по-голямо влияние върху избора оказва цената, обобщи Матеев.