Летище "Пловдив" няма да работи през нощта. Това посочва в писмен отговор на депутатско питане министърът на транспорта Ивайло Московски, съобщава БГНЕС.

Поводът за въпроса е извънредната ситуация от 21 ноември, при която над 300 пътници бяха принудени да чакат няколко часа, за да слязат от два самолета, които се приземиха край Пловдив заради опасния вятър, бушуващ в София. Тогава се оказа, че летището е затворено и се наложи извънредно събиране на персонала, което отне няколко часа.

Въпреки извънредната ситуация, транспортният министър е категоричен, че според ръководството на летище "Пловдив" икономически нецелесъобразно е съоръжението да работи в часовия диапазон между 22 и 6 часа. През 2014 г. летището е успяло да формира приходи от 97 750 лв. от работата си през тъмната част на денонощието. 

Според годишните разчети, ако летището не работи през нощта, ще бъдат спестени 849 000 лв. за година. 24-часовият режим на работа на летище "Пловдив" бил неефективен, тъй като само разходите за нощен труд на персонала надхвърлят над 10 000 лв. всички събрани приходи от нощни полети през 2014 г.”, пише Московски. Изчисленията показват, че за нощен труд трябва да бъдат заделени 109 000 лв. за една година.

Транспортният министър уточнява още, че през цялата минала година, няма нито един пренасочен полет от летище "София" към летище "Пловдив" като резервно във времето между 22 и 6 часа. Ивайло Московски уточнява, че летището в Пловдив работи през нощта, но само при предварителна заявка. От 1 юли досега са обработени 35 полета, от които 7 са били търговски, а 28 военни.

В заключение министърът на транспорта припомня, че намерението на управляващите е да предоставят летище "Пловдив" на концесия, като в момента тече процедурата по подготовка на необходимата документация.