Това не стана, каза министър Асен Гагаузов в студиото на БиТиВи.
Министърът посочи, че предстои процедура по официален въпрос към концесионера и съответно ще бъде информирано правителството.
Министърът отрече настоящият провал да е в някаква връзка с определението, дадено от БСП на концесията - като „грабежа на века".
„Моята информация е, че няма такъв кредит", каза Асен Гагаузов и добави, че засега концесия на АМ „Тракия" няма да има, освен ако не се случи нещо особено днес.
Самият Гагаузов посочи обаче, че не вярва това да стане.
Министърът обясни, че клаузата за държавата като гарант винаги е съществувала във всички варианти на договора, а правителството на Станишев е направило изключително много и е утежнило отговорностите на концесионера.
Министър Гагаузов обясни, че за около месец и половина може министерството да задвижи процедурата по обявяването на тръжна процедура и български фирми да кандидатстват за изграждането на автомагистралата.
Всичко останало може да бъде направено за около година и половина, по думите на Гагаузов.
Според мнението му - ако няма допълнително забавяне, цената на строителството може да се побере в настоящите предвиждания, но трябва да се има предвид и цената на петрола в световен мащаб.
Първоначално българските фирми могат да започнат строителството, пък в края на годината държавата да се разплати, допълни Гагаузов.
Ще видим..., при преизпълнение на бюджета. Пари в държавата има и ние ще ги намерим", завърши Гагаузов.
Министър Гагаузов коментира и доклада на Сметната палата, в който се констатират нарушения в Пътния фонд. Гагаузов посочи, че не е „изпаднал в шок" от доклада, но и самият доклад не трябва да бъде четен манипулативно.
„За мен нещата във фонда се подобряват изключително бързо", допълни Гагаузов и повтори няколко пъти, че във фонда има отчетност за всяка стотинка.
„Фондът има всякакви мерки за контрол. Не може да бъде изхарчена нито стотинка без отчет", посочи министърът.
В МРРР единственият проблем са 3 случая по ФАР, но спрени пари няма, увери той.
Е_С_ССР
на 15.05.2008 в 18:02:07 #29Магистрала Тракия я строят за по-дълго време, отколкото е отнело на китайците да построят Великата китайска стена преди хиляди години. Тези нарочно я бавят, за да има какво да крадат, че ако недай си Боже магистралата се завърши, кранчето ще спре . Дали на португалци да правят магистрали . Ей затова хората казват евтиното излиза скъпо. Защото ако немска фирма беше започнала да я строи, въпреки и на по-вискока цена, сега да караме по нея и по-евтино да е излязла на данъкоплатеца като цяло. Ама нейсе
kokoazsem
на 15.05.2008 в 17:37:43 #28Само Левски Абе пич-да се опитам да ти чатна логиката-ако царя ни ограби и то доста тое е за възхвала ,защото въпреки ,че ни ограби,станишев направи още по голяма далавера и ни ограби двойно и затова царя е за предпочитане-така ли?-това е една скандална сделка и едва ли има нормално мислешт човек или някой ,който не е вътре в играта и да одобрява тази грабителска сделка
Само Левски
на 15.05.2008 в 17:17:23 #27Помнете ми думата.Тая магистрала няма да се строи за 2,7 милиона цената в концесията.Даже напротив нищо чудно да удари двойна цена.
шемет
на 15.05.2008 в 16:40:34 #265 години ни убеждаваха, че пари няма и концесията е най-най... Сега излиза, че пари бол, всеки ги вади, предлага и т.н. Е какво да му коментирам?!
inuit
на 15.05.2008 в 16:24:37 #25Само Левски изпий си хапчетата момче и по-малко се тръшкай зе дедо,че му дреме на гъза и за тебе и за всички нас
inuit
на 15.05.2008 в 16:22:07 #24българин нема страшно , по стара мафиотска традиция дългът,в случая комисионката от сто милиона ше се прхвърли към новия изпълнител- един с анатомичен прякор,а тй пък ще си го избие от държавното,т.е. от нас ,така че нищо не се губи и дедо пак ше е на далавера
Само Левски
на 15.05.2008 в 16:19:59 #23Правителството на царя сключил Договор за строеж на 1 км път за 2,7 милиона, сега ще видим като се даде на Божков магистралата от Правителството на Станишев колко ли милиона ще излязат, защо имам чувството че ще са над 5 милиона на Километър.ЩЕ ИМА ДА РЕВЕТЕ ЗА ЦАРЯ ПОСЛЕ. ЩЕ ИСКАМ И ПУБЛИЧНО ДА МУ СЕ ИЗВИНИТЕ.
един българин
на 15.05.2008 в 15:46:32 #22„Фондът има всякакви мерки за контрол. Не може да бъде изхарчена нито стотинка без отчет" Аз съм убеден, че парите се харчат с отчет. Колко му е да се направят няколко фирми ментета, да започнат някаква строителна дейност и да им бъдат възложени поръчките именно на тях Те от своя страна издават редовни фактури за "извър6ена дейност" и парите се усвояват. Фирмите започват да източват пари и така Примери: 1. Цената на петрола се увеличава, съответно и разходите на фирмата - фондът отчита пари! 2. След проливните дъждове около строежа има вода - автоматично се издават фактури за закупени плавници на работниците, за да върви работата. 3. Плавниците не вър6ат работа, трябва и 6норхели - издават се фактури и фондът отчита парите! А, ние какво толкова се връзваме, като става въпрос "само" за 100 и няколко милиона Те,хората, и те семейство "хранят"!
ahaa
на 15.05.2008 в 15:44:48 #21"Пари в държавата има и ние ще ги намерим", завърши Гагаузов.- От къде има пари бе копелета комунистичеки, крадливиииии. Скубете от данъкоплатеца, наливате грандиозни строежи и после си ги прибирате от разни строителни фирми. На това ли му викате социална политика бе помияри нагли. Само смърт за вас бе вие се ненакрадохте
bocho
на 15.05.2008 в 15:05:25 #20Леле,е,е! Отиде имиджа на България! А какъв супер филм сниман в Столипиново пропагандира6е по Травел 4анел и ББС балгарската култура и Българиа!!! Язък!
batman
на 15.05.2008 в 15:00:19 #19Аз не мога да се сетя - по времето на кое правителство е започната магистрала тракия и по времето на кое правителство се направиха участъците от Бургас до Карнобат и от Пловдив до Стара Загора... Я си поразчовъркайте малко мозъците и тогава плюйте правителства, министри и т.н. Истината е че от толкова "демократично " избрани правителства само това е направило нещо реално по магистралата, както и доста други пътища де...
КомБат
на 15.05.2008 в 14:25:58 #18Tong освен това се предвижда и подова климатизация на настилката. Засега само на първия етаж. Както и саксии с петунии и бегонии по трасето за естетичност. За тази цел ще бъдат създадени още 2 фирми от Батко....
kokoboi
на 15.05.2008 в 14:09:10 #17WTF
Tong
на 15.05.2008 в 14:04:16 #16Или мисли да прави магистрала с още 4 ленти и на 2 етажа? хахаха - това много ми хареса!!! Може да добавим и самолетна писта успоредно на магистралата!!
КомБат
на 15.05.2008 в 13:30:27 #15Ха ха тоя Мирчев как ги изчисли тия 1 милиард за 150 км? Повече от 8 млн. на км! Или мисли да прави магистрала с още 4 ленти и на 2 етажа? Или пък му се иска това да е корупционния интерес в цялата схема? Че освен за триото Ах-Се -Си и за мишоците по-долу да има някоя бучка сиренце
GeorgiMateev
на 15.05.2008 в 13:13:15 #14Пари в държавата има и ние ще ги намерим", завърши Гагаузов. обещаващ финал
kunova
на 15.05.2008 в 13:06:44 #13Наистина , няма какво да се коментира повече. Човек се чуди той ли е ненормален, та не може да възприеме управляващите, които излизат насреща му , посочват черно и му казват , че е бяло. Като спрем и да приказваме, не знам какво ще стане. Специално аз съм тотално уморена от тия празни приказки. За какво съществува Сметна палата и други разни надзорни органи, като не вършат работа. За прокуратура да не говорим
$l^cKwAr3
на 15.05.2008 в 13:05:29 #12Kombat, вярно е за пропадатено на асфалта, поне за две места се сещам, и ако караш да кажем с леко над 140 усещането не е много приятно за автомобила ти Много бързо взеха да се получават тези бабунки.. Но като цяло е песен пред участъка покрай Пазардик .. Там спокойно може да сложат табелите с червената лента върху магистралата И изобщо как може да се нарече това магистрала
КомБат
на 15.05.2008 в 12:15:21 #11....асФалтът....
boris
на 15.05.2008 в 11:58:32 #10Вчера изтече срокът, в който българо-португалският консорциум трябваше да осигури парите, кредита за започване на строежа на АМ „Тракия". ------------------------------------------------------------------------------- Ами така е. Никъде в икономическата теория не е казано, че щом една фирма има пари за подкупи, тя ще има и пари за свършване на работата за която кандидатства.