Агенция „Пътна инфраструктура" промени условията по договора със строителя на автомагистрала „Люлин" сдружение "МАПА-Дженгиз", съобщават от ведомството.

Това стана факт след като председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" Божидар Йотов и директорът по проекти на турската компания Кемал Юнлюер подписаха допълнителното споразумениекъм договора за строителство на аутобана.

Ако до 15 май догодина автомагистрала „Люлин" не е готова, строителят "МАПА-Дженгиз" ще дължи неустойка на държавата в размер на 14 млн. евро. По силата на документа се променят част от условията по договора в наша полза, пише Money.bg.

Магистрала "Люлин" трябва да е дълга около 19 км и да свързва столичното околовръстно шосе с магистрала "Струма", която също не е готова.
Припомняме, НС реши да отпусне допълнително около 86.1 млн. лева за дофинансиране на строителството и надзора на автомагистрала "Люлин" във връзка с удължаване на срока за изграждането й през 2011 г.

С подписването на допълнителното споразумение към договора, ще се избегне до голяма степен възможността за бъдещи спорове между страните.

Договорът за строителството на аутобана е подписан преди 4 годинисъс Сдружение "МАПА-Дженгис" на обща стойност повече от 137 милиона евро, от които 75%, или около 103 милиона евро, са осигурени безвъзмездно от програма ИСПА на ЕС.

За да се осигури 100% финансирането на проекта от програма ИСПА, трасето трябва да бъде завършено, въведено в експлоатация не по-късно 31 декември тази година и договорът за строителен надзор да бъде финализиран дотогава, обясняват от агенцията.

В споразумението е договорено, че ако „МАПА-Дженгиз" не извърши и сертифицира строителни работи до същата дата, ще дължи на Агенция „Пътна инфраструктура" 75% от разликата между общата стойност на трасето и стойността на реално изпълнените работи.

По силата на новия документ турската компания поема задължение да наеме български работници, които да са не по-малко от 70% от всички наети по строителството.