Претенциите на Мапа Дженгиз са за 210 милиона лева.

Турският консорциум, който строи магистрала "Люлин", подробно е описал претенциите си към държавата, заяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев след днешното заседание на кабинета.

Той припомни, че преди четири години консорциумът печели процедурата с най-ниска оферта от 138 милиона лева. След 4 години работа и проблеми се оказва, че за строителството на АМ Люлин на Мапа Дженгиз им трябват допълнително средства.

Те поискаха още около 70 милиона лева, изтъкна министърът. Сега консорциумът и МРРБ спорят за тях и ведомството на Плевнелиев преговаря тези допълнителни средства да бъдат намалени.

Според него преговорите водят до резултати, тъй като досега исканите суми са редуцирани до около 190 милиона лева.

Целта, която ние сме си поставили, е да намалим още цената, посочи строителният министър и допълни, че днес в 13.00 часа той ще има среща с представителите на турския консорциум.

Участъкът от пътен възел Драгичево до Долна Диканя е поскъпнал три пъти, съобщи Плевнелиев.  

Той добави, че е готов "да преглътне" 30% увеличение на цената на проекта. Преговаряме за всеки лев, изтъкна Плевнелиев.

Ако от 1 април не се форсира изпълнението, ще трябва да броим отзад напред загубите, допълни още той.

Мапа Дженгиз привлекли на своя страна световни експерти и консултанти от Канада, обясни министърът на регионалното развитие.

На доклад от над 200 страници консултантът аргументирал исканата цена от турския консорциум.

Министър Плевневлиев съобщи, че още не са готови антикризисните мерки на правителството. По думите му в петък финансовото ведомство ще ги представи в окончателен вариант.

Дали да бъдат отменени бонусите за служителите, ангажирани с еврофондовете, правителството ще реши след като министърът по еврофондовете представи в следващите два седмици свое становище по въпроса.

Опасенията са, че евроекспертите може да минат към частния сектор, където заплащането е значително по-високо.