Коледните базари в цялата страна ще бъдат проверени от Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщават от институцията. Председателят й Димитър Маргаритов обяснява, че представители на комисията ще присъстват активно навсякъде, където се осъществява търговия, насочена към потребителите, особено в навечерието на множеството празници, които предстоят. Маргаритов изрази надежда, че проверките ще допринесат да има по-малко нарушения.

Вече имало засилени проверки на туроператорите, предлагащи пакети за предстоящия 8-ми декември и за Коледните и Новогодишни празници.

Маргаритов подчерта, че следят дали са реални офертите, които се предлагат от съществуващи туроператори и дали дейността им е приведена в съответствие с изискванията на закона, за наличието на застраховка „професионална отговорност". Комисията ще следи дали анонсите са коректни и дали в офертата са посочени всички съществени елементи на пътуването и разходи, включително и допълнителни, които биха могли да бъдат извършени в хода му.

Председателят на КЗП поясни, че вече са били предприети няколко превантивни действия относно това да бъдат дадени съвети и на студентите чрез публикуване на кратки напътствия в сайтовете, които е установено, че най-често се ползват от тях за обмяна на различна информация.

Заведенията и местата за настаняване също ще бъдат проверявани. Екипите на комисията ще извършват и проверки по сигнали на граждани.

Маргаритов съобщи, че от началото на годината комисията е изтеглила от пазара над сто стоки, за които е констатирано, че са опасни. Извършени са около 3000 проверки, свързани с направлението „Безопасност на стоките". По думите на Димитър Маргаритов тези проверки са едни от най-важните и най-сериозните. Най-често срещаните опасни стоки били свързани с децата - дрехи, обувки, различни „стоки за шега".

Той коментира, че най-вероятно при предстоящия „Черен петък" на 27 ноември ще има анонсирани големи процентни намаления на различни стоки. Маргаритов предупреди, че ще комисията ще следи пазара. Самите потребителите обаче би трябвало да не се осланят единствено на това, че виждат една много примамлива цифра в проценти, а винаги да направят една по-детайлна сметка за това какъв разход ще извършат и дали действително си заслужава покупката.