Железничарската стачката, която е планирана за 24 ноември ще се проведе от 8.00 до 16.00 часа. Това заявиха представители на синдикатите на пресконференция.
Председателят на Съюза на българските железничари към КНСБ Петър Бунев подчерта, че стачката ще бъде безсрочна до постигане на съответното споразумение.
(И проведената в късния следобед 3-часова среща между синдикати и ръководството на парламентарната група на ГЕРБ не доведе до отказ от стачката)
БДЖ не може да осигури автобуси по време на стачката.
Още...
На въпрос какви точно са исканията на синдикатите, Екатерина Йорданова - председател на Съюза на транспортните синдикати към КНСБ заяви, че минимумът е подписване на нов колективен трудов договор като синдикалните организации настояват за запазване на социалните придобивки на работниците.
Йорданова, която е и общински съветник от ГЕРБ в София изрази извиненията на синдикатите, които те поднасят на българската общественост и на пътуващите с БДЖ заради създадените неудобства.
Закриването на БДЖ линии оставя общини без всякакъв транспорт
Още...
Розен Зарков заяви, че планираното съкращение на 150 влака ще доведе до един истински транспортен хаос. Той посочи, че голям брой кметове на населени места, включително и такива от ГЕРБ, не са запознати с плановете за съкращение на тези влакове. По думите му това планирано съкращение ще наруши придвижването на учащи, работници и пенсионери.
На пресконференцията бе засегнат и въпросът как ще се съкращават работници при положение, че подразделенията на БДЖ в Бургас, Плевен и Горна Оряховица има натрупани над 30 хиляди часа извънреден труд.
На въпрос на money.bg относно високия брой служители, които са приели предлаганите 6 заплати при доброволно напускане (над 550 до вчера, б.р.), Петър Бунев заяви, че голямата част от тях са поставени пред ултиматума „или взимаш сега доброволно 6 заплати, или ние после ще те съкратим и ще получиш две".
По думите му след като вицепремиерът и финансов министър Симеон Дянков е обявил намеренията за вдигане на пенсионната възраст с една година, голяма част от служителите, доскоро обмисляйки предложението на работодателите, вече са се отказали.
Борисов отказа да се меси за спиране на жп стачката
още...
Петър Бунев попита ръководството на Холдинг БДЖ от къде сега са намерили ресурс в размер на 9 млн. лв., за да осигурят изплащането на предложените 6 брутни работни заплати, а не са намерили пари за ремонтирането на товарни и пътнически вагони, където пропуснатите ползи възлизат на 1,5 млн. лв. на месец.
Синдикалният лидер Зарин Йорданов заяви, че според сведения на работническите организации съкращенията в железниците ще обхванат не обявените 2 000 души, а над 5 000 човека. Той накратко коментира реформата в БДЖ с популярния израз, че „пътят към ада е осеян с добри намерения".
Относно сигналът от Европейската комисия, който бе във връзка с жизнеспособността на реформите в БДЖ, синдикатите вече са предприели мерки, като са внесли искане в прокуратурата да установи състоянието на железниците.
В днешният ден се очаква сериозна активност във връзка с идващата железничарска стачка. КНСБ дава отделен брифинг за последствията от спирането на 150 влака, а по-късно отиват в парламента, където са поканени на среща от шефовете на парламентарната група на ГЕРБ.
Ръководството на БДЖ Холдинг пък дава пресконференция в централата на дружеството.
dk
на 23.11.2011 в 02:35:07 #28Явно политиката на БДЖ е умишлен фалит и се провежда не от днес. Защо и сега съкращават персонал необходим за поддръжка на инфраструктурата, машинния и вагонния състав? Защо в същото време не пипат администрацията, която като навсякъде е раздута като тумор? Нямало печалба от пътническия превоз? Не вярвам! Примерно влаковете Перник -София са винаги пълни. Определено жп транспорта е по-евтин и по-чист от автотранспорта! Ако товарният ЖП транспорт няма приходи заради унищожената промишленост, той безпроблемно се ограничава. Винаги рибата се вмирисва от главата. Би следвало да се проверят сметките и да се разбере къде точно е течът на пари. Определено не работниците са виновни.
thedreamer
на 22.11.2011 в 22:14:12 #27http://pharmclub.info/comment.php?comment.news.1917
thedreamer
на 22.11.2011 в 22:03:13 #26http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1122814 - снимката е достатъчно показателна чии интереси защитава премиера (олигарха агент на ДС Огнян Донев се здрависва приятелски с него). Работниците от БДЖ са на заден план за него меко казано...
Юлиан-3
на 22.11.2011 в 16:43:28 #25най лесната работа е да си напрайш влак-купуваш локомотиви и вагони, наемаш персонал и ту-туууу....обаче за влака ти трябват релси, трябват ти гари....та тва е горе долу идеята.....превозвачите ще се продадат на наште момчета, щото от тях много се печели, докато горещият картоф-инфраструктурата ще остане завинаги държавна-разбирай-на наште данъци, защото да поддържаш инфраструктура е безкрайно по скъпо,сложно и отговорно, отколкото да си направиш влак.....

psp_11
на 22.11.2011 в 15:50:27 #24IID_IUnknown | 22.11.2011 14:29 Освен съкращаване на персонала какво предвижда реформата в БДЖ? Да не би услугата да се подобри? Или ще се качим на влак само защото има съкращение? Или лобите на автотранспорта в Парламнета ще се намали? Или има държавна политика по отношение на БДЖ? Да не би да не се наливат пари в Национална компания Железопътна инфрастуктура? Съкращава се на кило... От тези 650 напуснали всичките ли са безполезни? То и 13 000 може да се окажат безполезни. Направо да дават релсите на скраб и да реализира държавата печалба.. Истината е, че ще потънат едни милиони в нечии джобове от този фалит на БДЖ. Защото не е само това което дължиш, а и това което имаш. Безумието обвито в амбалажна хартия се харчи повече от това в целофан.
mrasnika
на 22.11.2011 в 14:01:48 #23Ратка Пиратка | 22.11.2011 13:49 Радкеее, дърта уруспийо, що на другите раната, а пък на мен шейка????
psp_11
на 22.11.2011 в 13:49:46 #22Кое е по-важно: Да плюем по синдикатите, дето за 20 год. нищо не били направили? Или по директорите на БДЖ - дето на 2 магарета слама не могат да разделят? Съкращенията всеки с килиино образование и власт може да ги направи. Но да изправиш едно дружество на крака е майсторлък със сърце и опит..
mrasnika
на 22.11.2011 в 13:43:19 #21пашата | 22.11.2011 13:33 Демокрацията ще победи няма страшно!!!
mrasnika
на 22.11.2011 в 13:40:20 #20пашата | 22.11.2011 13:33 Паша, трябва да се води здравословен начин на живот иначе масиран инфаркт и тва е, фабрики, 8 ци , цици всичко по - дяволите отива.
mrasnika
на 22.11.2011 в 13:29:55 #19пашата | 22.11.2011 13:28 Паша , неудобни въпроси задаваш
Видя ли кво стана с Мишо Бирата ??? 
mrasnika
на 22.11.2011 в 13:27:51 #18glaven | 22.11.2011 13:22 Главен, ако ти беше на мястото на хората от ЖП и трябва да храниш семейство, а в скапаната община в която живееш безработицата е над 70-80% къв щеше да го одървиш??? Нито хората са виновни, нито синдикатите, просто ... Човека взе парите, каза чакай малко ....
mrasnika
на 22.11.2011 в 13:24:34 #17пашата | 22.11.2011 13:20 Стига ве Паша, ти не вярваш ли в чудеса бе, в Питър Пан, Дядо Коледа??!! Какви сте такива хора бе, загубили сте мечтите си.....! Жената си е помечатала, слушала е през цялата година и е получила подарък Банка!!! Кво толкова?ЪЪЪ?
Някои получават камиони, други банки.. трети кокаин, четвърти лепило и т.н. 
glaven
на 22.11.2011 в 13:22:00 #16Ако може така иди*т*ето Розен Зарков да покаже въз основа на какво прави изявление в което се казва че съкращаването на влакове, които не са доходоносни би довело до "транспортен хаос". "Можеш изкара момче от село, но село от момче - никога" гласи стара мъдрост. Наистина ли българите са толкова тъпи, че някакви недорасли дебили да могат да вдигат национална стачка, която да девалвира лева, само защото подкупен комитет решава така ?! Честно - почна да ми писва от плиткоумието, безочието, откровената простотия на т.н. "синдикати".
mrasnika
на 22.11.2011 в 13:10:08 #15пашата | 22.11.2011 13:04 Базикам се бе паша, ама положението е едно и също във всички сфери, ако имаш роднина от бившата ДС, вероятността да се замогнеш или да си намериш лека (синекурна) и доходна длъжност са огромни!!! МОже и любовница, любовник, ТВА Е МАРКАТА на БГ то "ДС"!! ДС бейби!
mrasnika
на 22.11.2011 в 12:58:32 #14пашата | 22.11.2011 12:50 Паша, НЕ забравяй! С труд и знание са го постигнали всичко, питаш ли ги колко нощи не са спали???? Абе завистливи сме българите и тва е!!!!
mrasnika
на 22.11.2011 в 12:53:17 #13пашата | 22.11.2011 12:44 BTW брата на Пешо КОня е човек от службите , май от шесто 100 % agent! Евала на такива оправни Управници! Добре се живее в България, само плюскане! Навсякъде има маТрал!
mrasnika
на 22.11.2011 в 12:49:45 #12пашата | 22.11.2011 12:44 Паша знаеш каква е трагикомедията ??? Скоро единствения защитник на демокрацията и правата на материала, ше остане Станишката, невроятно но факт
mrasnika
на 22.11.2011 в 12:47:14 #11пашата | 22.11.2011 12:43 Е щом е 2,50 в града, сигурно на село ще го вземе за 1 лв., заслужава си големия багажник тогава!!! Подкрепям! Следващият път да и купят направо цялото БДЖ, да му кара мастта с влаковите композиции

mrasnika
на 22.11.2011 в 12:40:00 #10пашата Щерка на банкерка шпори “Ауди S8” 8 ца кара, ама ще да е поръчково разбира се..... Аз на нейно място, щях да карам Порше Карера, пък и за една жена 8 цата е доста голяма... Сигурно е решила да я товари, с буркани и картофи от село.
mrasnika
на 22.11.2011 в 12:37:29 #9ГЕРГОВ ПРАВИ СВАТБЕНО ПАРТИ ЗА 1 МИЛИОН ЕВРО В ТОСКАНА!!! ЕЙ на тва му се вика НОВИНА, кво занимавате материала с някакви мизерници дето не им били плащали мизерните заплати, тва е човека
Преуспял бизнесмен! Стачкува само този който го мързи и не е учил навремето!!!
Умните и работливите успяват в България !
