По повод изявленията на столичния кмет Бойко Борисов за евентуално затваряне на „Кремиковци" АД от Министерството на икономиката и енергетиката определиха като недопустимо провеждането на атаки с непазарен характер, които биха довели до дестабилизация и декапитализация на едно търговско дружество в рамките на действаща пазарна икономика.

От министерството подчертават, че „Кремиковци" АД е структуроопределящо дружество и има изключително важна роля за икономическото развитие на страната.

В изпратена до медиите официална позиция на икономическото ведомство се казва, че дестабилизацията на „Кремиковци" АД ще доведе до:

  • Намаляване на износа и влошаване на дефицита по текущата сметка. За деветмесечието на 2007 г. - 80,12 на сто от продажбите на продукция на „Кремиковци" АД са за износ и покриват над 10 на сто от дефицита по текущата сметка.
  • Понижаване на потенциалния брутен вътрешен продукт. Нетните приходи от продажби на „Кремиковци" АД за деветмесечието на 2007 г. представляват почти 2 на сто от брутния продукт на страната.
  • Намаляване на темпа на икономическия растеж. Нетните приходи от продажби на „Кремиковци" АД за деветмесечието на 2007 г. възлизат на 779,8 млн. лв. Комбинатът реализира растеж спрямо същия период на предходната година в номинално изражение от 26,6 процента. Изплатените възнаграждения на работници от „Кремиковци" АД, без осигуровки, възлизат на 56,9 млн. лв. за деветмесечието на 2007 г.
  • Намаляване на приходите за държавния бюджет. Приходите за бюджета от дейността на „Кремиковци" АД по линия на ДДС, акцизи, данък печалба, данък общ доход и осигуровки годишно надхвърлят сумата от 170 млн. лв.
  • Увеличаване на броя на регистрираните безработни и процента на безработица. „Кремиковци" АД дава работа на около 5 640 души, а общо заетият персонал в дружеството и компаниите-подизпълнители, и други, свързани в производството, е над 10 000 души.
  • Ще бъде влошена дейността на редица други ключови за икономиката дружества. Над 60 на сто от товаропотока на пристанище Бургас, над 90 на сто от товаропотока на пристанище Лом и над 30 на сто от товаропотока на „БДЖ" ЕАД по линиите София-Бургас и София-Лом е от и за „Кремиковци" АД.

От Министерството на икономиката отбелязват, че „Кремиковци" АД безспорно има екологични проблеми, но те не се решават със затваряне на комбината и административни средства, а с конкретна инвестиционна програма и изпълнението на Плана за жизнеспособност, както и инвестиционните ангажименти към Европейската комисия и българското правителство.

От ведомството подчертават, че в период, когато икономиката има нужда от привличане на преки чуждестранни инвестиции и се провежда политика на по-бързо интегриране с икономиката на ЕС, и покриване на дефицита по текущата сметка, е недопустимо да бъде загубен действащ инвеститор, притежаващ имоти, машини, съоръжения и оборудване на стойност над 1,7 млрд лв.