Русенските корабостроители изпращат нов кораб за ходови изпитания във Варна. Още два се дострояват в лимана, съобщава Finance.news.bg.
Сухотоварен кораб от 8100 бруто регистър тона е отплувал днес от лимана за Варна. В 12 часа Дунав мост се отвори, за да пропусне огромния морски съд.
Високото ниво на Дунав улеснява предвижването му към Черно море.
Корабът е построен по поръчка на холандската компания BEHEERMAATCHHAPPIJ K8I B.V. „Фризиана", строителен номер 821, има дължина 128,45 м и двигател „МАК" с мощност 3000 киловата.
Корабостроителните дейности са извършени под надзора и правилата на Германски Лойд.
Миналата седмица на вода беше спуснат корпуса на следващия сухотоварен кораб, строителен номер 822, който е трети морски съд за същите холандски корабособственици.
В момента в лимана на корабостроителницата се достроява асфалтовоз, строителен номер 704. Той е втори кораб, поръчан от алжирското държавно параходство „HYPROC". Асфалтовозът има 5000 бруто регистър тона, дължина 104 м, неограничен район на плаване и е предназначен да пренася 8400 м куб. суровина при температура от 250 градуса.
Всички кораби, произведени в Русе са снабдени със съвременна антипиратска система за защита. Досега няма плавателен съд, построен от „Корабостроителница Русе", който да е станал жертва на сомалийски или други пирати.
И по време на кризата русенското дружество печели своите клиенти с качествено изпълнение, високотехнологично германско и холандско оборудване, а също и с модерни проекти, изготвени изцяло от Техническия отдел на „Корабостроителница Русе" АД.
Освен с редовни клиенти, в момента се водят преговори и с нови фирми за строителство на кораби.
Dragunov7_62
на 20.07.2010 в 15:42:40 #6Дано и работниците да са доволни от заплатите си.
Бай Пенчо
на 15.07.2010 в 07:41:47 #5Eто това е новина. В България нещо се прави и работи добре.
Lomski
на 14.07.2010 в 16:26:42 #4Страхотен кораб!
Lomski
на 14.07.2010 в 16:15:58 #3boris
на 14.07.2010 в 15:54:35 #2Да му върви по вода!
jo1
на 14.07.2010 в 15:51:39 #1БРАВО.