Русенските корабостроители изпращат нов кораб за ходови изпитания във Варна. Още два се дострояват в лимана, съобщава Finance.news.bg.

Сухотоварен кораб от 8100 бруто регистър тона е отплувал днес от лимана за Варна. В 12 часа Дунав мост се отвори, за да пропусне огромния морски съд.
Високото ниво на Дунав улеснява предвижването му към Черно море.

Корабът е построен по поръчка на холандската компания BEHEERMAATCHHAPPIJ K8I B.V. „Фризиана", строителен номер 821, има дължина 128,45 м и двигател „МАК" с мощност 3000 киловата.
Корабостроителните дейности са извършени под надзора и правилата на Германски Лойд.

Миналата седмица на вода беше спуснат корпуса на следващия сухотоварен кораб, строителен номер 822, който е трети морски съд за същите холандски корабособственици.

В момента в лимана на корабостроителницата се достроява асфалтовоз, строителен номер 704. Той е втори кораб, поръчан от алжирското държавно параходство „HYPROC". Асфалтовозът има 5000 бруто регистър тона, дължина 104 м, неограничен район на плаване и е предназначен да пренася 8400 м куб. суровина при температура от 250 градуса.

Всички кораби, произведени в Русе са снабдени със съвременна антипиратска система за защита. Досега няма плавателен съд, построен от „Корабостроителница Русе", който да е станал жертва на сомалийски или други пирати.

И по време на кризата русенското дружество печели своите клиенти с качествено изпълнение, високотехнологично германско и холандско оборудване, а също и с модерни проекти, изготвени изцяло от Техническия отдел на „Корабостроителница Русе" АД.

Освен с редовни клиенти, в момента се водят преговори и с нови фирми за строителство на кораби.